Analoge hihats en cymbal

Status
Please reply by conversation.

locomilo

Gone too soon
Ik ben op zoek naar een module met analoge hihats, het liefst de MFB DRUM -03 HH/CH, of een aparaat met een gelijkwaardig prijskaartje.

drum03.jpg

en waar ga je die mfb module vanaf voeden?
en hoe ga je die module aansturen?

Zo'n vermona heeft teveel opties die ik dan niet zal gebruiken en dat is dan de prijs niet waard.

Ik lees net dat die drum-03 digital noise generators heeft en ik kan het topic niet meer aanpassen, dus mods hij mag op slot.

Misschien moet ik maar een MFB 502 nemen, als die tenminste wel puur analoge hihats heeft.

:slotje:

Ik heb de clap uit de Vermona wel eens als losse 19" module voorbij zien komen (maar dan onder Touched By Sound). Volgens mij zijn alle modules uti de DRM1 ooit zo een keer uitgebracht. Maar er zijn er niet zo veel van gemaakt en verkocht.

Als je de hihat of cymbal modeles tegenkomt van de Simmons SDS5 dan moet je ze meteen kopen. Die dingen zijn onwijs schaars.
Als je ze niet koopt :D...dan mag je mij bellen :D:D

als je een doepfer systeempje hebt waarom dan niet de A-117 Digital Noise / 808 Source module ingezet? daar kun je hele leuke dingen mee doen en hij is niet al te duur

ik weet dat die DRM1 mk3 te te duur is, maar ik wil toch ven toevoegen dat die hihats eruit heerlijk zijn hoor. Perfect gewoon eigenlijk, je kan er van cr8000/cr78 zo naar 606 en 808 dingen gaan, zuper analoog... en de rest is ook prima, de kick is heel goed inzetbaar als 606/808/909 vervanger met het nodige tweakwerk, de BD sweetspot van de pitch zit op 0,2 mm ongeveer das jammer.

maar voor die schamele 600 ballen heb je echt een topper vind ik....

En je hebt 2 kanalen met hihats ieder met open en closed variaties.
dus je kan er 1 als HH instellen en de andere als CY bijv.

De MK II is natuurlijk vrijwel net zo goed.

Nee want die Kickchanel van de MK3 is echt stukker beter dan de 3xDR channels van de MK2, ik zweer je :P

Maar daar maak je geen hihats mee.

Heel scherp, maar mocht locomilo denken er voor te gaan kan ie beter gelijk de goede kopen....

nee dat klopt, maar mischien dat je nog wat drums erbij kon gebruiken dan is dit een goede keuze denk ik.

Succes verder met je zoektocht, losse HH generators buiten de modulars ken ik niet veel, er is zat toms/kick/snare spul maar hhs is een probleem, was mede ook mijn reden om de Vermona te kopen omdat ik opzich ook al wat toms/kick/clap etc generators had en geen enekele HH of CY ding kon vinden. Was ik best blij mee achteraf :)

Status
Please reply by conversation.
Back