cv/gate met patchbay

koediman

--<{(OoO)}>--
ik dacht handig te zijn en m'n cv/gate meuk via een (neutrik) patchbay te laten lopen maar dat werkt helaas erg wispelturig.

het gaat om pro-1, multimoog, die dan aangestuurd worden door kenton kastje. alles via patchbay zodat ik desgewenst m'n 303 info naar de pro1 kan sturen of m'n kenton cv/gate info ipv naar synth naar m'n modular kan sturen.
het laatste werkt prima, maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om m'n 303 op deze manier als "master" te gebruiken.
tevens wil de pro1 niet op kenton info reageren terwijl m'n multimoog (op geheel dezelfde wijze aangesloten) het wel prima doet.

iemand enig idee waar het misgaat?

Misschien balanced/unbalanced kabels of configuratie van de patchbay (normalled etc.) die onderling verschilt?

Verder gebruikt moog toch een ander soort triggering (S-trig) dan de meeste andere analoogjes?

de moog is gemodificeerd en triggert nu op dezelfde wijze als de pro1.

ik zal de patchbay er binnenkort nog eens uithalen (heidens karwei) en goed inspecteren maar ik heb'm nieuw uit de doos aangesloten dus vind't vreemd dat de ene synth wel werkt en de andere niet.

jawel leo. en is geen lullige vraag want ik loop wel vaker stuk op heel simpele zaken. in dit geval ben ik echt ten einde raad. heb heel m'n studio opnieuw opgezet, volgens mij op de beste manier mogelijk, en een aantal dingen werken gewoon niet, waarvan dit dus het meest uitgebreide probleem is. echt om gestoord van te worden.

dan is de suggestie van hanz niet gek.
ik meen me te herinneren dat de pro1 ook audio niet van een stereo jack pikt

ik heb het de laatste tijd te druk om de tijd te nemen dit probleem op te lossen. als ik al in m'n studio kom is het om met m'n nieuwste speeltje, modular synth, te freaken. kom wel op dit probleem terug als ik er aan gewerkt heb, maar bedankt voor het meedenken totnutoe.

Back