Moog rogue samples

20hz

..to the beat of the drum
Ik ben bezig om een softsynthje te maken met Synthedit. Zo raak ik wat bekender met de interne werking van synths en het is een leuke nevenactiviteit. Ik heb overwogen om een moog rogue als uitgangspunt te nemen (hierover hoeft geen discussie over echt analoog en digitaal. Ik begrijp dat rogue zelf, alleen die ruigheid toebehoort).

Mijn vraag.. Is er iemand met een rogue die voor mij 4 sampletjes wil maken van de beide oscillatoren los in beide standen, aangezien de sawtooths verschillende dutycycles (schijnen te) hebben, dus:

OSC1
- Sawtooth (dutycycle 50%)
- Rectangle

OSC2
- Sawtooth (dutycycle 85%)
- Square

Deze samples zijn als referentie om de virtuele osc's enigzins eenzelfde klankkleur mee te geven (het wordt dus geen samplesynth).

Alvast dank!

Niemand met een Rogue? Niemand even de zin en tijd om 4 samples te maken? Ahhh..

*oftewel bumpje*

Ik wil de originele osc-sound van beide osc's in beide standen seperaat om een beetje eenzelfde sound proberen te behalen.

De manual geeft aan dat de sawtooth's twee verschillende dutycycle's hebben, de een staat op 50%, de andere 85%. Dit zal de sound ook net wat warmer maken in de sawtooth-stand.

Ik wil de originele osc-sound van beide osc's in beide standen seperaat om een beetje eenzelfde sound proberen te behalen.

De manual geeft aan dat de sawtooth's twee verschillende dutycycle's hebben, de een staat op 50%, de andere 85%. Dit zal de sound ook net wat warmer maken in de sawtooth-stand.

Het zijn toch de pulse-waves die de duty-cycles hebben. Logischer ook wel.

Tevens even een *bump*

Back