Moog Realistic MG-1 thread

Interessant, ga je het met datzelfde kitje doen? Ik heb er nu ook een (thx Ralph & DenDer) en vind 'm echt helemaal het einde. Ook de dikwijls weggehoonde polysectie kun je heel mooi afstellen. Ik wil er wel ook een paar subtiele dingetjes aan doen om hem zo optimaal mogelijk te doen presteren. Heeft iemand -die er standaard jacks op heeft zitten- trouwens ervaring met hoe 'ie klinkt als je hem door zichzelf heenhaalt (die Minimoog truc, overdrive heet het geloof ik)?

Er zitten standaard dus die cinch op maar de in daarvan is geen echte in.....hij route het geluid meteen weer door naar de out zodat je kan meespelen met een externe bron.

ik ga binnenkort mijn moog rogue modulair pimpen.\
en wat extra voorzieningen geven die ze bij moog in het kader van de goedkopigheid vergeten zijn..
ik ga dit doen zonder gaten te boren, er komt gewoon aan de bovenkant een stukje aan met de uitbreidingen.
:mega:

intressantie
hou ons op de hoogte ..:halleluja:okdan:
zijn namelijk t byna zelfde
met de mg1

uhh stomme denk ik vraag
wat isr op de moog rogue mogelijk qa wheels
alen pitch en filter cutof denkik toch

maw ister bv soon zelf bouw wheel van doepfer / of joystick
intressant om in te bouwen ..?
t erin bouwen zal wel gaan
maar t signaal aftappen van t board ...??
en dat "correct o " fixen ...in t joy stick / wheel ?
hmm leuk idee

in principe moet het niet al te moeilijk zijn om bij een mg1 een pitch en mod wheel of vreugde stok eraan te knopen.
is de mg1 trouwens wel hetzelfde als de rouque?
ik heb eigenlijk nog nooit een schema van de mg1 van dichtbij gezien.

in principe moet het niet al te moeilijk zijn om bij een mg1 een pitch en mod wheel of vreugde stok eraan te knopen.
is de mg1 trouwens wel hetzelfde als de rouque?
ik heb eigenlijk nog nooit een schema van de mg1 van dichtbij gezien.

Volgens mij ontloopt het elkaar maar weinig.

Zijn echt bijna 1 op 1 dezelfde Jeroen. Als je interesse hebt heb ik hier ook de SM van de MG. Gooi ik hem ff op de meel voor je.:okdan:

Zijn echt bijna 1 op 1 dezelfde Jeroen. Als je interesse hebt heb ik hier ook de SM van de MG. Gooi ik hem ff op de meel voor je.:okdan:

yep, gooit maar op de meel.

:koffie:

Mig mag meg de SM is onderweg. :W

29.gif

waarvoor mijn eeuwige dank.

ik heb even snel gekeken, er zijn wel wat verschillen.

de aansturing van de vco en vcf core´s is anders .
het is niet helemaal een 1op1 copie.
als ik wat tijd heb dan zal ik even precies de verschillen op een rijtje zetten.

als ik wat tijd heb dan zal ik even precies de verschillen op een rijtje zetten.

oeps geen ...box van pandorra open maken
komt baars ineens aan ; ist een casio inside
:bekdicht::D

Hmmm, heb er ook eentje sinds gisteren, en klinkt erg goed & romig :)

De sliders werken wel erg stroef, voelt wel solide aan, maar is niet bepaald smooth, is dat zo op alle modellen? Degene die ik ooit heb mogen bespelen hebben daar precies allemaal nogal last van. Leuk bakje voor de rest, en tamelijk veelzijdig gezien de prijs. Blijvertje!

en
ister wat l;euks te fixen mn bv wat cv ins ...?
hoopso
8~

De sliders werken wel erg stroef, voelt wel solide aan, maar is niet bepaald smooth, is dat zo op alle modellen? Degene die ik ooit heb mogen bespelen hebben daar precies allemaal nogal last van. Leuk bakje voor de rest, en tamelijk veelzijdig gezien de prijs. Blijvertje!

gewoonweg erg rauwe sliders ..zijn wel lubricante middeltjes voor

toen de mijne uit elkaar lag miniem beetje vaseline op gedaan
mijne kwam uit een kippe schuur en zat zelfs vast ..
tsja werkt nu weer behoorlijk
veel schuiven is mn tip
:D

en
ister wat l;euks te fixen mn bv wat cv ins ...?
hoopso
8~

dat moet zonder meer mogelijk zijn.
cv in /out en gate in/out

ga het binnenkort van dichtbij bekijken.

Dat komt wel goed met dat veel schuiven :) Bedankt voor de tip R-ond!

wasn geen tip bodo ...gewoon een werkelijks heids ...iets ..
die schuiven vragen om mevement
no movement =kil that mg1

az e egt op zijn ...weetk t ook niet

mijn mg1durfk gerust te zeggenkoste 270.- eu
was een griebus doet t as mn prodigy ongever

veel verschil ister niet
zamo mookie sounds vind ik

filtert is mooi man ...egt precies lkkr
:doei:

Dat komt wel goed met dat veel schuiven :) Bedankt voor de tip R-ond!

Dat van moeilijk schuivende schuiven is een algemeen probleem bij de MG. Komt door dat schuim wat er tussen zit/zat. Dit vergaat uiteindelijk en kruimeld dan in de faders. Ga niet contactspray erin spuiten dan maak je het erger!! Het beste is MG uitelkaar, schuim verwijderen (als dit al niet gedaan is), en dan de faders schoonmaken dmv lossolderen open gooien en cleanen. Andere oplossing is een nwe set faders bestellen iets wat ik wel uiteindelijk ga doen bij de mijne. Was een tijd geleden bij een forumlid met ook een MG en zijn MG sliders gingen soepel heen en weer. En daarbij waren zijn faders ook nog eens nauwkeuriger in te stellen.
Mijn advies....nwe faders halen.

ps veel schuiven is meer slijtage dus of het er dan beter van wordt...???

Back