allen & health GL2 vs mackie onyx 1620

andreas

Nieuwe School
wie o wie weet welke ik moet kiezen? beiden 2e hands dus testen en terugbrengen zit er niet in

allen & health GL2 vs mackie onyx 1620

ik ben geloof ik ook technofiel, want de specs vd preamps van de onyx klinken goddelijk (20 hz 50 khz) evenals sn-ratio en noise floor.. maar goed, zijn dit gewoon geen lab-metingen.. de A & H klinkt godelijk als het gaat om de eq en 100mm faders en niet een nieuw mdoels is

any help required here!!

Kop = A&H
Munt = Mackie

Succes!

miss. helpt het als ik zeg dat het vooral een summing mixer is, om die analoge samensmelting te bevorderen, maar wel transparant

hm, tsja het is vooral een kwestie van smaak.

ik ben zelf fan van Allen & Heath en heb zelf een mixwizard 12:2.
daar ben ik heel tevreden over, klank, EQ en de bouw / stevigheid zijn echt top.

Mackie vind ik iets minder, en ook niet zo stevig. qua klank heel neutraal maar mij iets te kil.

probeer ze uit als je de mogelijkheid hebt !

hm, tsja het is vooral een kwestie van smaak.

ik ben zelf fan van Allen & Heath en heb zelf een mixwizard 12:2.
daar ben ik heel tevreden over, klank, EQ en de bouw / stevigheid zijn echt top.

Mackie vind ik iets minder, en ook niet zo stevig. qua klank heel neutraal maar mij iets te kil.

probeer ze uit als je de mogelijkheid hebt !

mackie = neutral specs erg goed
a/h ook
maar die heeft karrakter - en ook goede specs
de ah gs/gl serie heeft zichg aardig bewezen [al vindt ik de oudere lines er beter uit zien / en denkik horen

de mix wizard serie is erg ok
nog steeds ok ....en duur

ik vind dat je bij A&H veel met de EQ moet doen. veel draaien voordat je iets hoort vergeleken bij sommige andere mengtafels.

wij hebben een mackie onyx op school en ik ben daar erg over te spreken.
klinkt goed. kleine knopjes dat is het nadeel.

de A&H ziet er steviger uit, maar ik weet dat de wizzard(teminste de oude) van binnen niet erg stevig is. print plaatjes aan mekaar vast gemaakt met een ijzere draad.

ik vind dat je bij A&H veel met de EQ moet doen. veel draaien voordat je iets hoort vergeleken bij sommige andere mengtafels.

de A&H ziet er steviger uit, maar ik weet dat de wizzard(teminste de oude) van binnen niet erg stevig is. print plaatjes aan mekaar vast gemaakt met een ijzere draad.

de A&H eq is inderdaad niet extreem, maar naar mijn idee wel iets natuurlijker.

sommige soundcraft tafels zitten ook zo in elkaar. mijn mizwizard (een oude) heeft flink wat meegemaakt maar werkt nog steeds prima.

het ligt er gewoon aan wat je zelf het fijnste vind, dus gewoon uitproberen !

de A&H eq is inderdaad niet extreem, maar naar mijn idee wel iets natuurlijker.

sommige soundcraft tafels zitten ook zo in elkaar. mijn mizwizard (een oude) heeft flink wat meegemaakt maar werkt nog steeds prima.

het ligt er gewoon aan wat je zelf het fijnste vind, dus gewoon uitproberen !

Klopt gewoon zelf uitproberen. want het zijn allebei prima tafels.

Back