(patch)kabel ophang systemen?

Eentonig

Stamgast
Ik ben op zoek naar iets handigs om kabels op te hangen / ruimen. In eerste instantie patch kabeltjes, want die gebruik ik het meest, maar het zou ook fijn zijn om er meteen langere / opgerolde (microfoon en midikabels) aan te kunnen prikken. Als het nog een beetje te configureren is is dat helemaal welkom natuurlijk.

Tot nu toe heb ik dit gevonden:
http://www.raxxess.com/product.asp?ID=478

Dat is alleen bruikbaar voor korte kabels, en niet erg flexibel.

Kan iemand iets aanraden? DIY tips misschien?

Ik kan me voorstellen dat systemen die origineel bedoelt zijn om gereedschap in je schuur te hangen ook bruikbaar kunnen zijn. Maar ook daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb niet eens een schuur :)

Cheers

Ik heb gewoon een stelletje jashaken in mijn deur geschroefd.
Werkt uitstekend, kost weinig!

Aangezien je de binnekant van de deur toch niet kan gebruiken voor andere dingen ;)

Kan iemand iets aanraden? DIY tips misschien?

Cheers

mooi aan de muur is zon lege alu spoel van een taperecorder,meestal zijn beide flanken aan mekaar met vijzen ,dus kan je dat losmaken en er bredere bussen tussenzetten en gebruik je langere vijzen/moeren,als bus kan je delen van vulpen of bichuis gebruiken die je afzaagt op maat,ideaal voor allerhande lange kabels

ik heb op ca 30cm afstand van elkaar een rijtje van de grootste spijkers in een balk geslagen, werkt erg goed.

Spijkers en kapstokken heb ik ervaring mee ja, maar ik ben toch op zoek naar een iets elegantere oplossing :) Dit werkt ook niet (goed) voor korte patch kabels, en daarom loop ik daar nu vaak nog overheen te wandelen.

Die Pamona dingen zien er goed uit. Stuk goedkoper dan raxxess en precies hetzelfde ding voor zover ik kan zien.

Voor lange kabels kutsel ik zelf wel wat in elkaar. Leuk idee van die tape spoelen. :okdan: Ik kan me goed voorstellen dat dat er leuk uitziet. Nu nog een plek vinden waar ze oude tapes weg willen mikken...

Als je handig bent met timmeren en zagen:

in%20use.jpg

top%20perspective.jpg

Kijk aan! Da's netjes en nog verplaatsbaar ook:okdan:

Ik had bijna een paar (5) van die Pamona dingen besteld. Blijkt dat de shipping costs $70 (!) zijn. Dat verdubbelt de prijs, dus laat maar dan...

Het ziet er naar uit dat ik zelf maar iets ga maken. Je brengt me in iedergeval op goede ideeen Martin.

Btw, is dat gewoon MDF? ik dacht dat dat niet zo veel buigkracht kon houden.

Bij de Leenbakker heb ik voor 1.50 twee stropdassen-(kleren)hangertjes gekocht. Ga daar maar eens kijken zou ik zeggen ; )

Spijkers en kapstokken heb ik ervaring mee ja, maar ik ben toch op zoek naar een iets elegantere oplossing :) Dit werkt ook niet (goed) voor korte patch kabels,
kabels die ik niet minimaal 1 maal in een lus kan wikkelen, leg ik gewoon over de balk, met aan iedere kant een plug.
ps , waar is die foto van die geweldige uitvinding heen, ( effe patent aan het aanvragen??)

Het ziet er naar uit dat ik zelf maar iets ga maken. Je brengt me in iedergeval op goede ideeen Martin.

Sorry, maar het is niet mijn idee. Staat in de files sectie op de Synthesizers.com forum. Daar staat ook nog wat meer foto's. De beschrijving die daar staat:

Hi folks, My cable organizer was really piece-of-cake to construct, however it serves me very well.Here's the way to go: you can use better sorts of wood (e.g. oak or walnut fines), but also <only> plywood does the same job very well.The cableholes are made very simply by a fretsaw, and the whole top is resting on a broomstick I found in a lost corner of my house (seriously !!) - while the bottom stand is also a thicker piece of plywood.After it was all put together (using screws of course), I painted it all ± the same color, so it looks pretty nice, isn't it ? :-DMaybe one day I'll make a new one in more stylished wood, but that's for later... Cheers & have fun, - Pier -

Back