Ha!
Omdat ik op mijn kamertje heel weinig ruimte heb, en toch door wil synthen (jaja, heb de smaak wel te pakken met mn soundlab), ben ik eens gaan nadenken over hoe verder.
Het doel is geworden: een klein, compact, goedkoop systeem, maar toch modulair. m.a.w.: modules gebaseerd op CMOS chips (waar ik dozen van heb liggen
)
Aangezien een CMOS chip, met een paar weerstandjes en condensatoren al een leuke module kan zijn, lopen de kosten voornamelijk in de panelen, connectoren en schakelaars. Ruimte besparen kan enkel met het aanpassen van de panelen, dus kwam ik op het idee om mini-bananenstekkers te gebruiken. Deze stekkers kan ik mij herinneren van de natuurkunde lessen op de middelbaar, en hebben een diameter van 2mm. Nu heb ik alleen geen idee of deze nog gemaakt worden, en zo ja, waar ik ze kan krijgen. Ik heb al op meerdere plaatsen gezocht, en ben tot nu toe enkel een engelse electronicaboer tegengekomen.
Hebben jullie tips?
Groeten,
Woody
Omdat ik op mijn kamertje heel weinig ruimte heb, en toch door wil synthen (jaja, heb de smaak wel te pakken met mn soundlab), ben ik eens gaan nadenken over hoe verder.
Het doel is geworden: een klein, compact, goedkoop systeem, maar toch modulair. m.a.w.: modules gebaseerd op CMOS chips (waar ik dozen van heb liggen
)Aangezien een CMOS chip, met een paar weerstandjes en condensatoren al een leuke module kan zijn, lopen de kosten voornamelijk in de panelen, connectoren en schakelaars. Ruimte besparen kan enkel met het aanpassen van de panelen, dus kwam ik op het idee om mini-bananenstekkers te gebruiken. Deze stekkers kan ik mij herinneren van de natuurkunde lessen op de middelbaar, en hebben een diameter van 2mm. Nu heb ik alleen geen idee of deze nog gemaakt worden, en zo ja, waar ik ze kan krijgen. Ik heb al op meerdere plaatsen gezocht, en ben tot nu toe enkel een engelse electronicaboer tegengekomen.
Hebben jullie tips?
Groeten,
Woody