De heb ik (af)gebouwd draad voor 2026!

SmartBits

hodie mihi cras tibi
Staff member
In het draadje voor 2025 was het ook al aardig stil (die was ook pas in september aangemaakt), maar ik heb na een paar SDIY-loze jaren eindelijk eens de soldeerbout weer uit de mottenballen gehaald. Ik had een aantal modules die een heel eind klaar waren, maar waarvan het gebrek aan een panel een beetje een bottleneck was. Ik heb nu met de 3D printer iig alvast de layout goed, mooiere panels met belettering komen later wel.

3x Kassutronics 3340 VCO (alle 3 met AS3340 chip i.p.v. CEM)
2x Oakley Sound Classic VCA (gebaseerd op de 4019 VCA module uit de ARP 2600)
1x Oakley Sound RM-4014 Ring Mod (gebaseerd op de 4014 module uit de ARP 2600)

1790752469668.png

Het is de bedoeling om met deze en een restantje modules die niet in mijn vaste cases zitten (want daar wil ik de focus op Make noise houden) een educatief koffertje te maken. Ik heb een oude gereedschapskoffer waar ik 2 rijen van zo'n 86 HP in kan krijgen. De rails wil ik kijken of ik die kan 3D printen, een case in een case. Tot nu toe zou er dan dit al in zitten (de AM8040 is een placeholder voor de AM8121 van AMSynths, die zit niet in ModularGrid:

1790753248224.png

Dus 1 rijtje al gevuld. Er komen iig nog wat envelopes, LFO's, noise, S&H en waarschijnlijk extra VCA's en logic in. Een minder avontuurlijke configuratie dan mijn vaste cases, maar waarschijnllijk wel wat makkelijker om uitleg te kunnen geven over modulaire synthese.

Back