Nieuwe geluidskaart icm KRK rp6

Rich-E

Nieuwkomer
Goeiedag,

Even wat vraagjes,
ik heb op dit moment een audiophile 2496 en de KRK rp6 monitors.
Nu is mijn geluidskaart kapot, tenminste dat denk ik want 1 speaker klinkt veel doffer en zachter als de ander en weinig hoge tonen.
En nee het ligt niet aan de speaker of kabels want als ik alles omdraai klinkt de ander minder.

Nu heb ik dus een andere geluidskaart nodig maar ik wil gelijk mijn volume kunnen regelen buiten mijn computer om en ik wil gelijk een koptelefoon aansluiting.

Nu is mijn vraag als ik b.v. een audiphile 2496 USB koop, kan ik daar dan mijn volume regelen, dus op de box zelf of moet ik gewoon een nieuwe pci kaart kopen en een mixertje (xenyx b.v.), of hebben jullie nog andere ideeen???

Ik hoor het graag,

Groeten Richard

usbaudiophilep2.jpg

Main out en Headphone-out zijn zoals je ziet beide af te regelen.

Oke thanks voor de reacties, ik dacht dat ik ergens had gelezen dat je met die audiophile usb niet je volume van je monitors kan regelen maar als dat wel zo is heb ik al genoeg toch?

Dan heb ik een nieuwe geluidskaart, monitor volume regelaar en headphone regelaar/aansluiting in 1. :okdan:

@ Yoozer: dat is denk ik teveel van het goede voor mij, audiophile deed zijn werk prima en wat ik begreep is er geen verschil tussen de pci en usb.
Bedankt in ieder geval.

groeten Richard

Back