roland juno 106

Status
Please reply by conversation.

martin h

Stamgast
hallo
ik ben op zoek naar een juno 106
waar niets technisch aan mankeerd
heeft iemand er 1 te koop?

En jij doet niet toevallig met de "dump je 106 en koop een 60" hype mee? :D

Een vriend van me heeft er nog een die volgens mij stof staat te happen (hij vindt zijn Alpha Juno 1 fijner klinken), wat bied je voor een volgens mij perfecte of izgs 106? Kan hem wel eens bellen, weet zeker dat hij hier niet meeleest.

Ik heb ook een Juno 106 op 'n verlang lijstje staan,
nu zeker omdat ik ga verhuizen
en een kamer met alleen maar synth spul kan inrichten...

Maar soit,
De alpha juno had ik al veel langer moeten hebben,
ipv. een D10 enzo... Die vind ik echt vet!
en ofwel mss een tweede alpha juno,
of mss een Juno 106 !!?? dacht 'k.

Vooral - maar da's speculatie - een 106 voor z'n bassen, en FM.
Een voor zo'n €300 is't net te betalen ifv m'n Maandbudget.

juno 106

juno 106

Koop dan een 60 of een 6 als je helemaal stoer bent.
Aan heel die 106 is geen k*t aan.

Ik snap die hype niet rond een 106 :confused:

hoe weet jij nou of ik aan die ''hype'' meedoe
ik zoek gewoon een juno 106 zonder bijbedoeling
ik heb trouwens ook liever dat mensen die er WEL 1 hebben reageren op dit bericht

Nou ik doe niet mee aan die "anti-106-hype"
maar iedereen wilt opeens weer een 106!?
Terwijl de 60 echt wel een overal beter geluid heeft,
daar valt bijna niet over te twisten.

In ieder geval, ik had eerst de 106, ik dacht leuk analoog + midi.
Maar denk maar niet aan CC's doorsturen want het is enkel sysex.
Nou dat verveelde mij snel.

Toen mocht ik van iemand een Juno60 lenen,
Enfin, 2 weken later mijn 106 verkocht, het ging hellaas niet sneller
en toen een 60 gekocht!!!

ook hier al een tijdje een 106 staan en verfoei mezelf nog vaak dat ik niet even heb doorgespaard voor een 60 (of iets anders !).

dus:

ik wil mijn juno verkopen. alleen heeft ie het typische 106-doet-klote-syndroom : de zesde stem.

in deze staat verkoop ik hem voor 320 euro, de prijs die ik er voor heb betaald.

geïnteresseerd ? laar mij het maar weten !

(ik woon in antwerpen)

er staat toch dat hij hem voor 320euro van de hand wilt doen?

Ik vind dat zelf teveel geld voor 1 met een kapotte stem.
Je moet maar zo denken, die namaak-voice-chips van de 106
kosten zo'n 40 euro. Als ze alle 6 kapot zijn (en dat gaan ze)
kost je dat alleen al 240euro aan nieuwe stemmen.

Dan wordt die 106 ineens wel erg duur.

Ik zou voor een 106 met 1 kapotte stem en een redelijk/goed uiterlijk
niet meer dan 250euro willen betalen,
die van mij zag er gewoon zeer goed uit en verkocht voor 200euro
met 1 kapotte stem.

Tja, 6 of 60 :z

tja, amai, als ik dat zo lees!
'k wist wel dat er stemmen kapot gingen,
maar 'k dacht dat dat met €40 opgelost was!

Soit, 'k heb hier vandaag nog een 106 te koop zien staan,
maar 'k moet effe al m'n favorieten terug afgaan...

al dat gedoe over juno 60 vs 106. Zijn twee zeer verschillende sounds ook al zou je dat niet zeggen. Ik vond de 106 heerlijk klinken en dat vind ik nog steeds. Het is dat mijn 106 voor de tweede keer stemproblemen kreeg en ik geen zin had elk jaar de 106 naar de dokter te brengen.

Bestond dit probleem niet, dan had ik zeker weten nog steeds een 106. Heerlijke portamento en poly2 mode klinkt echt heerlijk voor tapijtjes en dergelijke.

al dat gedoe over juno 60 vs 106. Zijn twee zeer verschillende sounds ook al zou je dat niet zeggen. Ik vond de 106 heerlijk klinken en dat vind ik nog steeds. Het is dat mijn 106 voor de tweede keer stemproblemen kreeg en ik geen zin had elk jaar de 106 naar de dokter te brengen.

Mee eens. De 106 en de 60 zijn verschillende synths, en daardoor vullen ze elkaar juist prachtig aan. Ik gebruik ze vaak naast elkaar: de 60 voor bassen en de 106 voor strings en pads, daar vind ik de 60 vaak net iets te 'dik' voor.

Een 106 koop je en houd je (mitst 'ie geen kuren gaat vertonen). Ik heb zelf gelukkig (nog) geen stemproblemen gehad maar als ik ze krijg is het zeker de moeite waard om er nog maar 'ns 240 euro in te investeren. Voor de 106 'haters': je zou ook 'ns naar een jx3p of jx8p kunnen kijken.

Mee eens. De 106 en de 60 zijn verschillende synths, en daardoor vullen ze elkaar juist prachtig aan. Ik gebruik ze vaak naast elkaar: de 60 voor bassen en de 106 voor strings en pads, daar vind ik de 60 vaak net iets te 'dik' voor.

Een 106 koop je en houd je (mitst 'ie geen kuren gaat vertonen). Ik heb zelf gelukkig (nog) geen stemproblemen gehad maar als ik ze krijg is het zeker de moeite waard om er nog maar 'ns 240 euro in te investeren. Voor de 106 'haters': je zou ook 'ns naar een jx3p of jx8p kunnen kijken.

.
Hehe idd. Mensen kijken me altijd raar aan wanneer ik zeg dat de 60 soms te dik is. De 60 is erg wollig en daarom soms moeilijk in de mix te krijgen. De 106 weer iets rauwer en heeft een scherper randje in het hoog, waardoor die altijd redelijk makkelijk in het geheel paste. Nu hou ik op anders ga ik weer naar een 106 op zoek :D

Status
Please reply by conversation.
Back