Synthfreaks kijk even hier

leuk maar veelste kort en waarom mag er niet meer op die moog gespeeld worden??
Ik dacht juist dat ten behoeven zou zijn van de levensduur van een analoge synth omdat het anders vast kan roesten,
en ik kan bijna niet geloven dat dat de eerste synth (2e in filmpje)
maar dat zou ik moeten opzoeken.

Dat geram staat me ook wat tegen, en het heeft allemaal een hoog Haerlemsch Dagblad-gehalte ;)

En dan blijkt die modular ook nog gewoon op een postzegel te passen. Chips, zo groot als een postzegel! Krijg een beetje het gevoel dat de russen er weer aan komen van zon verhaal...

Dit is al enige tijd geleden, mijn moeder (of all people) was op de opening van deze tentoonstelling....ik had helaas geen tijd, jammer heb ik Ad Visser moeten missen! :O

schattig, maar de mannen moeten hun huiswerk beter doen.
al sinds het begin van 1900 waren allerlei idioten bezig met het bouwen van synthesizers.
dat was zoongeveer het eerste wat men deed na de ontwikkeling van de buis.
eerst herrie maken en daarna pas de radio uitvinden.
gaat dus weer nergens over, lijkt op iets nederlands/ europees.
groeten,
jeroen

Synths horen niet in musea thuis verdoemme.
Of ze moeten beyond repair zijn.

Jeps lesmontagnesmodulair heeft Klaus zijn Moog.
En dat de museum Moog niet bespeeld word is omdat hij simpelweg niet van hun is.
Ik weet wel waar die vandaan komt en daar word die ook wel gebruikt ook.

heb gekeken, met gemengde gevoelens:
leuk dat het eens wat serieuze aandacht krijgt. jammer dat zo'n mooi instrument verwordt tot een soort showmodelbox waar geen geluid meer uit mag komen.
ik heb nog wat houten platen en moogknoppen liggen alhier, na een avondje knutselen zien de gasten/bezoekers het verschil toch niet, misschien valt er wel wat te ruilen.
daarnaast werd ik weer eens geconfronteerd met het feit dat ik de afgelopen 20 jaar toch wel erg veel tijd en energie in synth's etc heb gestoken. naast die meneer op het filmpje voelde ik mezelf een soort professor/ nerd, zou het beter, uitgebreider en correcter hebben kunnen uitleggen !(pm me indien behoefte daartoe bestaat)
ps enkele patchkabels op een modulaire synth hadden niet misstaan om het concept te verduidelijken.

jammer van die moog, nou ja er zijn er nog minstens 99 andere op de wereld van ....:koffie:

Back