Dr.Drane
Darkpsy Vertegenwoordiger
Aloha!
Ik heb online ergens zien staan dat een Virus polyphonic aftertouch zou hebben:
Gezien ik een masterkeyboard ga aanschaffen om mijn piano lessen op te oefenen heb ik al redelijk wat research gedaan naar keyboards en ben nog aan't twijelen tussen CME uf8 met channel pressure (monophonic) aftertouch, ofwel een roland A-80 met polyphonic aftertouch (kost me wel redelijk wat meer).
Nu heb ik al opgezocht en gevonden dat mijn sequencer (Ableton) helaas geen polyphonic AT ondersteunt en dus ben ik benieuwd of mijn Virus TI snow het wel ondersteunt. (indien niet ben ik wsl niks met polyphonic AT)
Heb al redelijk wat online zitten zoeken maar nog nergens een degelijk antwoord gevonden dus dacht ik het hier tussen de freaks maar eens te proberen.
Thanks en groeten!
EDIT (maar wat hiermee bedoelt wordt is me nog nie duidelijk):
"Also called Polyphonic Aftertouch or Key Pressure. Independ-
ant MIDI data relative to the pressure applied to keys on a key-
board. Rarely implemented because pressing on several keys
at once can result in too much MIDI data for a system to han-
dle. In the Virus, this data format is used for a purpose not
intended by the original MIDI specifications – as a supplement
or alternative to System Exclusive (Sysex) data. See also Chan-
nel Pressure. "
Ik heb online ergens zien staan dat een Virus polyphonic aftertouch zou hebben:
"i know polyphonic has some advantage, such as bending only one note (via pressure of course)in a chorded situation...but it's a feature i hardly see implemented as part of a synth's controller (well access' virus can be switched to use either sysex or poly pressure data to control it's innards)..."
Gezien ik een masterkeyboard ga aanschaffen om mijn piano lessen op te oefenen heb ik al redelijk wat research gedaan naar keyboards en ben nog aan't twijelen tussen CME uf8 met channel pressure (monophonic) aftertouch, ofwel een roland A-80 met polyphonic aftertouch (kost me wel redelijk wat meer).
Nu heb ik al opgezocht en gevonden dat mijn sequencer (Ableton) helaas geen polyphonic AT ondersteunt en dus ben ik benieuwd of mijn Virus TI snow het wel ondersteunt. (indien niet ben ik wsl niks met polyphonic AT)
Heb al redelijk wat online zitten zoeken maar nog nergens een degelijk antwoord gevonden dus dacht ik het hier tussen de freaks maar eens te proberen.
Thanks en groeten!
EDIT (maar wat hiermee bedoelt wordt is me nog nie duidelijk):
"Also called Polyphonic Aftertouch or Key Pressure. Independ-
ant MIDI data relative to the pressure applied to keys on a key-
board. Rarely implemented because pressing on several keys
at once can result in too much MIDI data for a system to han-
dle. In the Virus, this data format is used for a purpose not
intended by the original MIDI specifications – as a supplement
or alternative to System Exclusive (Sysex) data. See also Chan-
nel Pressure. "
Laatst gewijzigd: