Gezocht: servicing voor VX 600

Status
Please reply by conversation.

freq_divider

sine wave pimpification
Ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft met het vervangen van het lcd scherm van de Akai VX 600 en eventueel de oscillatoren/filter nakijken. Ook reacties als je zo'n scherm hebt liggen zijn welkom.

Ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft met het vervangen van het lcd scherm van de Akai VX 600.

Moet het LCD scherm vervangen worden of is het "slechts" een kwestie van de backlight folie (EL folie) vervangen? Dat kun je namelijk waarschijnlijk zelf doen.

ahaa... je bedoelt dit?

http://www.midi-rakete.de/eng/elfolie.htm

heb je daar ervaring mee? weet je toevallig of het vx 600 scherm hetzelfde is als de s1000? die zag ik er niet meteen bij staan

ik heb een hele tijd geleden een keer op een andere vx 600 pagina een verhaal gelezen over vervangen van het display maar dit is zo te zien een stuk simpeler.. zeker de moeite van het proberen waard... thanx

DA's "piece of cake" de foil vervangen!!!
'k Heb die ook bij www.midi-rakete.de besteld... € 34
Enkele dagen laer stak er een brief in de bus met de foil!

Voor zover ik 't nog weet,
2 draadjes los solderen, de oude eruit schuiven,
en de nieuwe erin (en de 2 draadjes solderen)

'k dacht zelfs dat je niks moet los schroeven,
buiten de case !!??
Echt de moeite!

maar voor de soundboards is't mss minder???
Heb de mijne in den tijd binnengedaan bij mills music,
die 'm naar akai heeft doorgestuurd,
en volgens akai hadden ze er een nieuw voice board ingestoken...
kostprijs was toen ?? Rond de € 300 !!!

Ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft met het vervangen van het lcd scherm van de Akai VX 600 en eventueel de oscillatoren/filter nakijken. Ook reacties als je zo'n scherm hebt liggen zijn welkom.
Wat is er mis met de oscs en filter? Je weet dat de VX600 een auto calibratiefunctie hiervoor heeft?

Wat is er mis met de oscs en filter? Je weet dat de VX600 een auto calibratiefunctie hiervoor heeft?
"SOms gaat ie z'n calibratie functie niet helemaal af..."
alé, da was bij mij't geval toch,
maar toen kende ik er nog ni zo veel van!
De VX600 moet opwarmen,
anders is ie niet te horen...

dank stephen, k heb al contact met wolfgang. bij mij rommelde een van de voices een tijdje, mogelijk een los contactje, nu is er slechts een heeeel licht klankverschil bij 1 voice. toen die voice wat meer haperde had ik tegelijkertijd ook dat de autocalibratie bleef steken.

Tsja, het is hier ook: wat de gek er voor geeft he. Ik heb 'm ooit eens samen met een synth gekocht geloof ik. 20-25 euro is mooi zat. Ik zou er wel naar uitkijken als ik jou was. Het is de enige manier (behalve papier) om je patches te bewaren. Als je de VX600 wil resetten om een calibratieprobleem te verhelpen dan ben je alles kwijt. Dus wat is het opnieuw programmeren van 50 patches uit je hoofd/van papier je waard?

Status
Please reply by conversation.
Back