Clavia NordLead 1 Main PCB

InAsynth

Ingeburgerd
Long shot, maar je weet maar nooit… :)

Ik ben op zoek naar een main PCB voor een Clavia NordLead 1.

Ik heb mijn NordLead ooit nieuw gekocht en er jarenlang met ontzettend veel plezier mee gewerkt en veel mooie tracks mee gemaakt, totdat er een defect ontstond. Rond 2010 heb ik de synthesizer ter reparatie aangeboden en kort daarna kreeg ik hem terug met de mededeling dat hij helaas niet meer te repareren zou zijn.

Afgelopen voorjaar kwam ik de synthesizer weer tegen in de opslag. Samen met een collega techniek hebben we hem opnieuw opengemaakt om te kijken of er nog iets aan te doen was. Toen ontdekten we wat er destijds waarschijnlijk is gebeurd, iemand heeft geprobeerd een processor uit de PCB te solderen, waarbij ongeveer twintig print banen beschadigd zijn geraakt. Na zestien jaar kan ik daar natuurlijk niets meer mee richting de reparateur, maar ik zou de Nord Lead toch graag nog werkend willen krijgen. Natuurlijk heb ik met Clavia contact gehad maar die heeft deze PCB niet meer liggen.

Dus heeft iemand toevallig nog een main PCB van een Clavia NordLead 1 liggen, of weet je iemand die er één heeft?

Laat het me dan weten.

Back