Overstuurde Piano S90

Daftmax

Girls In Your Town - Anonymous Casual Dating - No
mijn Yamaha S90 overstuurt nogal. Vooral piano's klinken alsof er een bak
overdrive op zit. (getest over verschillende installaties)

Ook al draai ik alle volumes terug, als ik de piano maximaal aansla dan overstuurt ie enorm. :frons:

Ik heb nu in "utilities" het algemene volume teruggedraaid van 127 naar 37 en nu overstuurt ie niet meer, maar moet ik redelijk wat volume bijdraaien via de mixer.

Is er iets stuk? Want dit is toch niet goed?

Euh, opampje op de uitgang kaput of opampje in je mixer dood? heb je m al aan een paar andere kanalen gehangen?

Ik heb hem tot nu toe aan 3 mixers gehad wat geen invloed had, wat ik nog niet gedaan heb is de 2 andere outputs van de Yamaha zelf gebruiken.

Indien zo´n opampje kapot is is dat makkelijk te fixen?

Ben niet zo heel technisch.

Ik heb geen idee hoe die yammie er van binnen uitziet. Het is maar zeer de vraag of je zonder enige technische kennis kunt uitvinden welk componentje er gesloopt is en als dat SMD gesoldeerd is valt het nog niet mee om dat te vervangen. Misschien eens contact opnemen met yamaha?

"mijn Yamaha S90 overstuurt nogal. Vooral piano's klinken alsof er een bak overdrive op zit."

Ik bedenk me dat er in een S90 in Utility Mode wel een Output Gain L&R schakelaar zit, die misschien op 6dB+ staat.
Als dat zo is en je zet die weer op 0 dB, dan is misschien je probleem opgelost....

"mijn Yamaha S90 overstuurt nogal. Vooral piano's klinken alsof er een bak overdrive op zit."

Ik bedenk me dat er in een S90 in Utility Mode wel een Output Gain L&R schakelaar zit, die misschien op 6dB+ staat.
Als dat zo is en je zet die weer op 0 dB, dan is misschien je probleem opgelost....

Ik heb zelf een S90ES, op +6 overstuurd deze afhankelijk van de preset. De output Gain L&R inderdaad op 0db zetten en zet je effecten ook in bypass mode om te testen of het dan beter is.

Het is inderdaad per geluid anders, maar vooral de piano's

Ik zal het straks thuis even nakijken.

Alles stond inderdaad op +6 dus heb dat maar eerst eens op 0 gezet.

Dat scheelt al een hele hoop.

Alles stond inderdaad op +6 dus heb dat maar eerst eens op 0 gezet. Dat scheelt al een hele hoop.

Das mooi :yamaha: Wat ik verder altijd doe is de performences die ik live gebruik onderling qua volume afregelen zodat alles ongeveer even hard klinkt. Je kan dit overigens ook in de master mode doen geloof ik. In ieder geval, altijd opletten dat je niet te hard uitstuurt met eender welke synth.

Ik werk inderdaad live ook met de mastermode waarmee ik een Triton, Virus en een A880 aanstuur.

lekker makkelijk: één knop indrukken en alles staat meteen goed voor het volgende nummer.

Back