latency door Dynamics Plugin?

shortwave

Vintage lid
Vraagje:

Kan een fx plugin (in dit geval een dynamische EQ van KeyToSound) latency veroorzaken op enkel de audiosporen waarop je die EQ toepast?

Heb namelijk in een nummer een drumtrack die na het afregelen van die EQ plugin, een latency van ca. 3 a 4 msec. vertoont.

Ik bedoel: met wat "positieve" delay op de trackinstellingen is het opgelost, maar is het ook normaal? Zeker als je bedenkt dat ik mijn CPU nog lang en lang niet had overbelast?

Jazeker, da's niet abnormaal.
De EQ's en processors van PSP Audioware hebben ook allemaal latency, vaak afhankelijk van het soort soft-saturatie dat je wil toevoegen. Handig bij deze is dat het ook af te lezen is in het venster. Dan kan je manueel precies ingeven hoeveel compensatie je nodig hebt.

Met FIR-EQ's is de latency vaak nog veel hoger.

Zelf gebruik ik meestal Sonalksis dynamics en eq, deze hebben 0 latency.

Een goede host 'weet' de latency van een plugin en zal daarvoor compenseren. Cubase doet dat bijvoorbeeld.

Wat voor host gebruik je?

Bedankt voor de nuttige info. 'k Zal de Sonalksis Bundle eens bekijken. Hoor daar meer goede verhalen over.

En Sonalksis biedt ook een dynamische eq, zag ik. Heerlijke uitvinding toch.

- EDIT -

Wat voor host gebruik je?

SX3. Nooit iets van gemerkt dat cubase mijn latency zou compenseren. Maar misschien juist daarom... :D

vreemd. SX3 heeft volledige plugin delay compensatie.

Dan lijkt het me meer een probleem dat de plugin niet goed met de delay omgaat, of dat de plugin niet de juiste delay waarde aan de host doorgeeft....

Dan lijkt het me meer een probleem dat de plugin niet goed met de delay omgaat, of dat de plugin niet de juiste delay waarde aan de host doorgeeft....

Ja, dat vermoeden heb ik ook. Met andere plugins namelijk nooit problemen gehad.

Ach, misschien is dat 't het welbekende "addertje onder het gras." Het is een mooie plugin, Dynamic EQ van KeyToSound, werkt intuïtief en klinkt naar behoren, maar kwam dus cadeau bij tijdschrift, wel de volledige versie met licensie, die je apart moest opvragen bij KeyToSound zelf.

Back