E-mu XL7 help?

dr. JoneZ

Ingeburgerd
Ik had al eens een thread geplaatst ivm dit probleem, maar ben uit de reacties niet veel wijzer geworden.

Ik heb namelijk al enige tijd een emu xl7 met xl7 en Rob papen rom...
Het ding geeft als je hem opstart enkele minuten prachtig geluid, en dan... spookt ie!!!
De symptomen zijn als volgt: het lcd display wordt wazig en de tekst op het randje van onleesbaar, alle led-lampjes lichten op en op toetsen drukken doet niets meer...
Ik vermoed dat de stroomverdeling niet meer zo goed zit en dat die daarom "freezed" , maar dit is maar een veronderstelling aangezien mijn kennis van deze elektronica miniem is.

Wie o wie, kan me helpen? Een woordje advies, of iemand die er wat vanaf kent zou al veel helpen... Of ken je een bekwame reparateur?

Please, let me know (anders ben ik genoodzaakt om de roms apart te verkopen en de xl7 als tafelornament te gebruiken ;{ )

Ik had al eens een thread geplaatst ivm dit probleem, maar ben uit de reacties niet veel wijzer geworden.

Ik heb namelijk al enige tijd een emu xl7 met xl7 en Rob papen rom...
Het ding geeft als je hem opstart enkele minuten prachtig geluid, en dan... spookt ie!!!
De symptomen zijn als volgt: het lcd display wordt wazig en de tekst op het randje van onleesbaar, alle led-lampjes lichten op en op toetsen drukken doet niets meer...
Ik vermoed dat de stroomverdeling niet meer zo goed zit en dat die daarom "freezed" , maar dit is maar een veronderstelling aangezien mijn kennis van deze elektronica miniem is.

Wie o wie, kan me helpen? Een woordje advies, of iemand die er wat vanaf kent zou al veel helpen... Of ken je een bekwame reparateur?

Please, let me know (anders ben ik genoodzaakt om de roms apart te verkopen en de xl7 als tafelornament te gebruiken ;{ )

Batterij gecheckt? Het kan ook wel voedingsprobleem zijn. Heb je al een reset geprobeerd? Veel gevallen van freeze liggen aan of voeding of geheugen module.
COMMAND STATION (MP-7 / XL-7) REINITIALIZATION
To Reinitialize the Command Station back to Factory Specs:

NOTE: Factory patterns are NOT restored when you Reinitialize. There are two Reinitializecommands. The first (#16) will erase all the Patterns and Songs. The second *(#17) is the common User Reinitialize command. Selecting #17 - "INIT DATA EXCEPT SEQ" will overwrite the RAM Presets (sounds) with factory preset data, but will leave the Pattern and Song data untouched

If you have any custom presets, be sure to back them up!

* Turn the power off<
* Hold both Cursor Keys (Arrow Keys) down and turn on the Power at the same time. Hold the cursor keys until the unit boots up in the "Dianostic" test menu.
* Let go of the Cursor Keys. Turn the Data Wheel to the right until you see #17 INIT DATA EXCEPT SEQ as the menu choice.
* Press the Home/Enter button twice.
* When complete turn to #18 - "Reboot". Press Enter twice to reboot.

Back