Techno Produceren??

veel techno wordt soms wel met software gedaan.
er zijn ook nog massa's trackers en
proggies zoals stomper hyperion en little drummer boy
en Tu Taureg en zo.

maar als je dit al gedaan hebt en je wil hardware gaan...
dan kan ik alleen maar de mensen die hierboven mij iets gepost hebben beamen.

greetz

cloudy

Origineel geplaatst door mindtwist
zeg't eens..

wat een mede forum lid uitlachen zonder verder commentaar klinkt niet zo positief..

Hallo, lighten up zeg! Ik wilde alleen maar effe een typfout van em aanhalen: "veel techno wordt soms wel met software gedaan" veel en soms in 1 zin weet je wel!

godallemachtig, ik begin toch ook een beetje down te raken van de reakties tegenwoordig, en dat zeg IK als positieveling..

Arv

Origineel geplaatst door Arv
Hallo, lighten up zeg! Ik wilde alleen maar effe een typfout van em aanhalen: "veel techno wordt soms wel met software gedaan" veel en soms in 1 zin weet je wel!

godallemachtig, ik begin toch ook een beetje down te raken van de reakties tegenwoordig, en dat zeg IK als positieveling..

Arv

ja, omdat het heel erg sarcastisch klinkt... en 't niet duidelijk is dat je daar die typefout mee bedoeld.
Daarom wilde ik dat ff clear hebben zodat het niet als afzeik actie wordt geintrepreteed :)

RM1x

RM1x

´k Denk dat wij ongeveer dezelfde muziek maken. Ik maak zelf gebruik van een RM1x als sequencer en dat bevalt prima, mits je je drums niet live wil opbouwen, dat kan namelijk niet met de RM. De geluiden zijn ook best ok, en als je op de geluiden bent uitgekeken kun je er altijd nog externe modules aanhangen. Al met al een goedkope bak waar je nog een hele tijd mee vooruit kan.

Origineel geplaatst door Arv
hahaha, Cloudy!

dat is een progressieve Cloudiaanse grammatica en spelling :D

bedankt om me eventueel te ondersteunen mindtwist, maar was gelukkig niet nodig.

anyways, sommige techno dus... software... en sommige... hardware... gemaakt. :P

ik ga me ook hardware aanschaffen binnekort (ander gevoel dan software) (jaja, lekkere knopjes)

een sampler en drumcompu zal wel een basis vereiste zijn voor techno, maar daar zijn ook veel
goeie groefboxen voor te vinden.

Origineel geplaatst door dcdn
ik heb al met reason, fruityloops, rebirth, cubase gewerkt en al heel wat nummertjes gemaakt maar voel me toch enigzins beperkt op zon pc en wil gewoon graag lekker met wat hardware aan de slag budget speelt inderdaad een rol, het leven van een student is hard

maar software is JUIST het platform waarop niet beperkt bent.
je bent helemaal niet beperkt op een pc, de mogelijkheden zijn zo veel groter dan wanneer je vast zit aan bijv. een hardwaresequenser of een hardwaresynth.
alleen compressors (techno = compressors) zijn al veel handiger in software in de zin dat je er maar 1 keer eentje hoeft te kopen en die kan je zo vaak plaatsen in je setup als je processor maar toelaat. als student (qua geld) zou ik zeker kijken naar software en de mogelijkheden ervan, en dan bedoel ik niet de mogelijkheden die je in 1 middagje kan ontdekken.
ik ken forumleden die de vetste techno maken met alleen renoise ;)

yup

yup

ben ik het wel mee eens .

als je het met software niet kan word hardware al helemaal niks. hardware is veel lastiger omdat je tog zo nu en dan midi dumps moet doen , mixer niet aanraken als ie goed staat , eve snel een andere track beginnen is er ook niet bij.. kzie het zo : als jij dagen aan hetzelfde kunt werken en dan ook nog iets goeds kunt maken Dan is hardware een optie . maar wil je alles tegelijk en total recall save as klaar dan zou ik mij eerst gaan consentreren op software . En kben er helemaal mee eens dat hardware iets extra s heeft maar koop dan geen speelgoed besteed dan geld aan de monsters o.a. andromedia moog voyager eventueel een waldorf q+ karma etc. met die machines kun je lekker freaken en als je dan een lekkere sound of ritme heb sample je die gewoon . kdoe niet anders en niet zonder succes :)

vr gr mischa

mensen mensen, het grote verschil tussen hardware en software, die iedere beginnende softwareteler (gebruiker)
doet kwijlen zijn knopjes en kabeltjes

en dat gedeelte kun je wel oplossen met midi controlers.
en toch heeft daarbuiten, desondanks bepaalde beperktheden,
hardware nog bepaalde aantrekkingskrachten... :)

(maar daar ga ik hier niet op in)

vandaar allicht de zoektocht naar een stukje harde waren,
een groefboks of wat dan ook waar de beginnende freak zich kan op uitleven :)

(en een groefbox/hardware kan op batterijen mee naar het strand. mijn laptop niet, met de zon zie ik niets)

hmm, voor techno lijkt een mc505 me dan wel wat. de geluiden in de rm-1x zijn wat te sullig.

peace,

cloudy

Voor mij was een van de redenen om op hardware over te stappen de beperktheden die ik met software had. Ik werkte nooit met softsynths, alleen samples, dus wat dat betreft heb ik met hardware een hoop mogelijkheden erbij gekregen. Nu echter ben ik eigenlijk wel blij met de beperktheid van m'n hardware-setup ten opzichte van de hedendaagse software, want ik heb wel 's wat gepoogd met software te doen maar ik verdrink echt in de mogelijkheden.

dat verdrinken is inderdaad nog zoiets

zoooo veel softsynths. soms gaat beperking echt creativiteit in de hand werken.
terwijl er op pc gebied zo vele mogelijkheden zijn... een mens verliest zich daar gemakkelijk in
en verdwaalt en dwaalt af van het werkelijke creatieproces.

Toen ik muziek wilde maken kocht ik een sampler.. in mijn ogen toendertijd een apparaat dat bijna elk ander apparaat kom immiteren. Je zat niet vast aan een bepaalde sound of machine-karateristieke sounds....

Volgens mij is een sampler een ideaal apparaat. Gecombineerd met goede effecten en resampling mogelijkheid kun je vlgns mij alles maken wat je wilt.

Nou... dit kan op de software manier natuurlijk... of lekker hands-on met een hardware bak.

Back