• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

[te koop] Studio Electronics SE1-X €1350,-(vast)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hey Platform, die geplaatste foto is toch geen SE1-X?

Vond de prijs op zich wel lekker, dus ben gaan surfen en op de homepage staat een lichtgrijze...

foto is idd een se-1, ik was een beetje lui, want de se1-x foto was te groot voor marktplaats, dus heb deze maar gebruikt.

De mijne is ook lichtergrijs met een mooie laklaag eroverheen 8~

Origineel geplaatst door platform
ruilen tegen een minimoog mag ook :D

Zo 1-op-1 ruilen? Of leg je e rnog iets bij?
(Mini in perfecte staat, serienummer boven 11000, 'nieuwe' oscillatorborden, stabiel keyboard.)

Hey Leo rustig rustig, je brengt hem straks nog op ideëen. Ik wacht tot maandag of z'n dealtje gaat lukken zodat hij geld nodig heeft.

Heb een "1350:SE1-X" optie genomen op deze :D

Ik ken in ieder geval 1 iemand die je voor gek verklaard als je hem in zou ruilen voor een minimoog.

En volgens mij denk ik er net zo over. Heb er vandaag nog 1 gezien/gehoord en da's een vette bak.

Origineel geplaatst door fuse
Ik ken in ieder geval 1 iemand die je voor gek verklaard als je hem in zou ruilen voor een minimoog.

Effe voor de duidelijkheid?? Wat is een vette bak en wie is er gek als-ie wat inruilt? Zoals het er nu staat, lijkt het of je bedoelt dat iemand met een SE1X gek is, als hij die wegdoet en er een Minimoog voor terugneemt. Bedoel je dat zo??

dat vroeg ik me nou ook af, leo, het zal wel een personlijke smaak-kwestie zijn..
ik vind het iig een leuk voorstel, 1op1:D ,ben benieuwd ze een keer naast elkaar te horen..

Maar greatmuffin heeft idd de eerste koopoptie, mocht dit ebay-artikel zich voorspoedig in mijn richting ontwikkelen:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=29552&item=2501777785&rd=1
2 keer raden hoeveel nu mijn max bod is, greatmuffin, heheh.. Heb nog wel wat speling daarna naar niet heel erg veel..

Heb dit apparaat gevonden aan de hand van een 'interessante gear'-thread op dit forum. Dit was nl. ook DE reden waarom ik mijn SE (voor zo'n lage prijs) te koop aan heb geboden, had ik wellicht iets eerder kunnen vermelden. Mocht de koop nou niets worden, sta ik weer open voor serieuze ruil-praktijken ;)

Origineel geplaatst door Leo
Effe voor de duidelijkheid?? Wat is een vette bak en wie is er gek als-ie wat inruilt? Zoals het er nu staat, lijkt het of je bedoelt dat iemand met een SE1X gek is, als hij die wegdoet en er een Minimoog voor terugneemt. Bedoel je dat zo??

Yep, als iemand een SE-1x wegdoet voor een Minimoog lijkt me erg onhandig. Want als je even die Moog naam weghaalt en gaat vergelijken wat ze allebei kunnen en hoe ze klinken dan wint de SE-1x wel op het gebied van meer kunnen. De klank is inderdaad persoonlijk. Nou ja, misschien ben ik meer fan van retro analoge modellen dan de orginelen. Maar dat mag toch? Maar een Crumar is niet mis.

Origineel geplaatst door platform
ben benieuwd ze een keer naast elkaar te horen..

Ik heb wel eens tegelijkertijd een se1 (zonder x), een atc1 en een minimoog gehad. Echt helemaal tegelijkertijd horen werd moeilijk, want als je de Mini aanslaat, blaas je de rest weg.
Van de keuze tussen se1 en atc1 kon ik halve nachten wakker liggen en ook de keuze tussen de mini en de studio electronics was niet makkelijk. Ze hebben allemaal punten waarop ze 'beter' zijn dan de andere.
Ik heb lang niet alle synths gehoord, maar naar mijn idee is de Minimoog wel de krachtigste die ik ooit gehoord heb en ik vermoed dat er echt een goede oude bak naast moet om 'm te evenaren of overtreffen, als het om zijn "drückvolle" geluid gaat. Neemt niet weg, dat andere mensen net zo goed een Protone of zo leuker kunnen vinden, bijvoorbeeld vanwege die keigave panning-modulatie of zo.

Origineel geplaatst door fuse
Yep, als iemand een SE-1x wegdoet voor een Minimoog lijkt me erg onhandig. Want als je even die Moog naam weghaalt en gaat vergelijken wat ze allebei kunnen en hoe ze klinken dan wint de SE-1x wel op het gebied van meer kunnen. De klank is inderdaad persoonlijk

Dit had ik dus nog niet gelezen.
Wat ze kunnen en hoe je dat waardeert is natuurlijk ook eenkwestie van persoonlijk smaak. Ik moet ineens terugdenken aan de tijd dat ik mijn Sony setje met alle toeters en bellen die ik nooit gebruikte inruilde op mijn eerste NAD-stereo.

En de klank is natuurlijk niet alleen een kwestie van persoonlijke smaak. Naar mijn idee is bv het geluid van de 808, of je het nou mooi vindt of niet, het gevolg van het gebruik van zeer componenten van zeer goede kwaliteit.

Vergelijk bijvoorbeeld de 3 oscillatoren van een Spectral Audio Neptune met de 3 vco's van de Minimoog. Als naar jouw smaak de Neptune beter klinkt, is dat prima. Maar de vco's van de Mini zijn beter, durf ik wel te zeggen.
En heel eerlijk gezegd, zou ik die naam Moog niet zomaal even weghalen, want die naam staat in de meeste gevallen toch ook wel ergens voor, is niet zo maar gehyped of zo.

Origineel geplaatst door Leo
maar naar mijn idee is de Minimoog wel de krachtigste die ik ooit gehoord heb

Maar waarom wil je hem persoonlijk dan ruilen voor een SE1-X? :confused:

Platform: Ziet er zeker niet slecht uit. Hoop van harte dat je hem kan binnenhalen :D :D :D
Zal niet meebieden, alles met toetsen is voor mij al bij voorbaat uitgesloten. Wat ruimte betreft kamp ik met een begrotingstekort 8)

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Maar waarom wil je hem persoonlijk dan ruilen voor een SE1-X? :confused:

Nou gewoon, dan kan ik die se1x weer 's proberen, kijken wat het verschil is met de se1. en dan zie ik wel weer verder, zoiets.
maar eh... he was ook niet helemaal serieus bedoeld, omdat ik al eerder een minimoog heb gehad, zullen we maar zeggen, en die voor bijna het dubbele van de se1x vraagprijs in deze thread heb weggedaan.

Minimoog-SE1-Pulse 1

Minimoog-SE1-Pulse 1

Hey Leo, Je moet het niet steeds in duur spul gaan zoeken.

Naar mijn bescheiden mening is de Waldorf Pulse (3x VCO) het alternatief voor de Minimoog en toestellen als de SE. Als ex-Minimoog bezitter durf ik dat zonder schroom te zeggen en diegene die daar aan zou twijfelen wil ik graag een demootje geven waarbij ik graag het karton van je speakers rond laat vliegen! Hou de echte Moog warm zou ik zo zeggen, ik kom eraan.

Dus, als je geluk hebt vind je een Pulse rond de 250 euro.Ik heb dan ook niet voor niks intussen 3 van die Pulsjes staan... Doe me een lol en probeer ergens een Pulse op proef te krijgen. Mocht je niet overtuigd raken, dan denk ik dat er iets haal anders aan de hand is.

Pulse is ok, heb ik gehad, maar het geluid is niet dat van de minimoog. En de bediening is ook ietsje lastiger.
De vergelijking van pulse met studio electronics wordt al anders ja, vooral als je op de prijs let, maar de klank is toch wat anders, ook al klinkt de pulse prima. Natuurlijk kan de pulse de vellen van je speakers afdrukken, maar hoewel ik geen verstand van geluid/ frequenties/ etc etc heb, denk ik toch dat het dan anders gebeurt dan met de recht toe recht aan knal die de minimoog kan laten horen (of de se1x).
Vorige week hoorde ik 2 seconden een preset uit de microkorg, deed me ook wel aan een minimoog denken.

Nou Leo, met alle respect hoor, maar ik maak de Mini sounds gewoon na met mijn Pulsen. En niet zo dat ze je aan een Mini doen 'denken'.

Geef nou maar lekker veel geld uit. 1350 euro...euh ...dat zijn 6.75 Waldorf Pulsen ( bijna 7x 3VCO)...ik zou eerlijk gezegd niet lang twijfelen. Ik heb mijn Minimoog verkocht aan iemand (beetje gek) die kost wat kost Mini's wou... en die em intussen ook alweer verkocht heeft. Maar heb daar wel ontzettend goed geld aan verdiend.

Ik begrijp dan ook niet als je zegt dat je een Pulse gehad hebt en deze verkocht ?

Soms zie ik hier toestellen te koop aangeboden en vraag ik mij echt de beweegreden van verkoop af.

Nord Leads, Pulsen, Waldorf Q's, Supernova's, Virussen enz zijn echt typisch spul dat ik ook koop, maar dan voor het leven. Ik zie voor mezelf echt geen grondige reden (tenzij je gore winst kan maken of er betere alternatieven zijn) om dit soort toestellen te verkopen. Het enige dat ik op 10 jaar tijd heb verkocht is mijn Akai s1000, die was idd wegens totaal versleten aan vervanging toe.

Voor pakweg een Supernova II of een Waldorf Q, noch voor een Pulse of een Virus kan ik echt geen beter alternatief of reden bedenken zodanig dat ik ze verkoop. Ook niet voor een Mini of een SE1.

But thats me.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Geef nou maar lekker veel geld uit. 1350 euro...euh ...dat zijn 6.75 Waldorf Pulsen ( bijna 7x 3VCO)...ik zou eerlijk gezegd niet lang twijfelen. Ik heb mijn Minimoog verkocht aan iemand (beetje gek) die kost wat kost Mini's wou... en die em intussen ook alweer verkocht heeft. Maar heb daar wel ontzettend goed geld aan verdiend.

Ipv een Ferrari kun je ook een Renault Espace kopen. Meer stoelen, meer luxe. En waarom dan toch die Ferrari? ;)
En de reden dat Leo veel koopt is omdat hij dan iets later weer kan verkopen voor een iets hoger prijsje. Aan mensen die koste wat het kost, zoals je hierboven beschrijfd, iets willen hebben. Dus dat verklaart misschien ook de reden waarom hij de Pulse heeft weggedaan.

Soms zie ik hier toestellen te koop aangeboden en vraag ik mij echt de beweegreden van verkoop af.
Je weet dat je een rund bent als je het doet, maar kan het dan toch niet laten. Veranderingsdrang waar je niets mee opschiet, maar ik doe er vrolijk aan mee. ;)

(tenzij je gore winst kan maken of er betere alternatieven zijn) om dit soort toestellen te verkopen.

Dat zou ik weer niet kunnen. Willens en wetens iets met "gore" winst verkopen. Hou ik een slecht gevoel aan over. Zou niet willen dat straks iemand achteraf tot de ontdekking komt een te hoge prijs te hebben betaald.

Tja, er komt natuurlijk veel meer bij kijken, waarom we doen wat we doen. Zeer waarschijnlijk ben jij een veel betere muzikant dan ik, die veel meer echt gebruik maakt van zijn synths, in plaats van maar wat ermee te spelen. Dan kijk je meteen heel anders tegen zoiets aan. Ik moet wel eerlijk zeggen dat je verhaal voor de Pulse meer opgaat, dan bv voor de Virus. De Nord is ook een van mijn favorieten. Maar al met al zie ik toch ook wel verschil tussen muziekinstrumenten en muziekapparaten. En eigenlijk, met mijn zeer beperkte muzikale mogelijkheden, vind ik mezelf toch meteen een stuk lekkerder klinken als ik wat met de Minimoog zit te spelen, dan wanneer ik moeizaam iets in elkaar knutsel met de Micro Q of Nord Modular.
Ik heb hier nu geen Pulse, dus ik moet het doen met de Nord en de MicroQ, maar speciaal voor jou heb ik nog eens goed vergelijkend zitten luisteren. De deze va-synths klinken echt geweldig, met de modular bv was ik weer heel blij, die kan zo veel en heeft een geweldige sound, maar er is gewoon echt verschil tussen analoog en virtueel analoog. En dan is er ook weer echt verschil tussen goedkoop analoog en duur analoog.

Dat jij met veel minder geld apparaten kan kopen die je net zoveel, of meer plezier en gemak geven, en die in jou oren net zo goed of beter klinken, daar doe ik niks aan af. Maar in mijn oren blijft het anders.

Volgens mij heet deze thread nog steeds: [te koop] SE-1X en niet: "wat is de beste monosynth voor het minste geld", "hoe verdien ik snel geld in de synthhandel" of "va-synths zijn beter dan analoge"..

Ik heb mijn SE1X met een reden aangeboden en die reden heb ik hier ook op tafel gelegd, de prijs is daarom ook MAAR 1350. Ik ben geinteresseerd in wie hem wil kopen of ruilen en wat eerdere bevindingen van andere forumleden zijn. De discussie SE-Moog vind ik bijv. geweldig om te lezen..

Ik heb dan ook minder behoefte aan mensen die geen respect hebben voor andermans smaak, niet gewoon op het niveau van een bestaande discussie kunnen inhaken, ongevraagd een niet relevante mening ventileren en vervolgens nog ff gaan uitrekenen hoeveel pulsjes er in een SE gaan :confused:

Zullen we weer gewoon verdergaan? :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back