Losse Firewire kaart in PC voor Focusrite Saffire

Bathmutz

Ouwe rot
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort een Focusrite Saffire firewire aanschaffen. Heb alleen nog geen firewire-ingang op m'n PC.

Nou vraag ik me af wat een goede firewire-kaart zou zijn. Merk/types.

Maakt het veel uit? (qua snelheid of foutjes ofzo)

Heb er zelf nogal weinig verstand van dus het zou mooi zijn als jullie kunnen helpen.

Bedankt alvast. :okdan:

Neem geen sweex of trust

alhoewel, sweex kan nog.

Neem iets wat er degelijk uitziet. goedkoop is duurkoop etc

Hoi,ik heb ook een Focusrite Saffire Pro en gebruik in mijn pc speciaal daarvoor een Belkin pci firewire kaart.
Deze werkt probleemloos en is ook een van de beste die
je hiervoor kan gebruiken.
Een Sweex zou ik zeker NIET doen,daar heb ik op mijn oude pc toch mindere resultaten mee gehad.

Je kan het beste alleen de Focusrite op de FW kaart aansluiten en verder niks,dan loopt het gewoon stabiel.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes!!!!

Belkin is best crap, over het algemeen. Waarom besparen op een FireWire-kaart als je er een interface van een paar honderd egels op aansluit.

Zoals onze smackos-lookalike Bergen al opmerkt: chipset is belangrijk. TI is goed, maar de combinatie is belangrijker. Even Google'n levert vast een "voorkeurschipset" specifiek voor de Sapphire op. Vervolgens kun je vast voor max. 30E een PCI-kaart vinden met die chipset.

Je kan het beste alleen de Focusrite op de FW kaart aansluiten en verder niks,dan loopt het gewoon stabiel.

Mja, inderdaad. Anders flipt ie en dan is het lost connection. Af en toe doet ie dat alsnog hoor, echt feilloos werkt het blijkbaar nooit via FW. Maar de geluidskwaliteit van de Saffire is wel goed. K heb zelf de LE versie, die mist wat poorten en de interne fx (die je er wel softwarematig bij kan draaien vanaf de cd) verder is het hetzelfde

Back