Nee nog niet eigenlijk. Ik heb de JD net binnen en moest helaas constateren dat twee toetsen de rit niet overleefd hadden. Het eerste wat in me opkwam was synthforum proberen
Waar zit het service center van Roland in België toch?
Zitten ook in NL. Zie onderstaande lijst. Wat betreft toetsen en JD800, dat is een apart verhaal. In de eerste series van de JD is een lijmsoort gebruikt die bij warm weer (25C+) smelt. De lijm zit in de toets, waarmee het gewichtje in de toets is geplakt. De lijm ziet er rood-achtig uit.
Zelf had ik het toetsenbord voor een schoonmaakbeurt uitelkaar gehaald. Toen ik het later in elkaar wilde zetten, was de lijm gesmolten en div gewichtjes uit de toetsen gevallen. De la waar de toetsen in lagen zat onder die rooie plaktroep.
Dit bleek nog onder garantie te vallen. Ik heb hiervoor mijn JD naar Belgie moeten brengen, waar ze het volledige toetsenbord (incl. print ed) hebben vervangen. Materiaal was kosteloos. Uurloon ongeveer 100 Euro. Dus voor 100 euro en +/- 3 maanden wachten, had ik een compleet nieuw toetsenbord. Niet slecht voor Roland service. Dit alles is nu z'n 1,5 jaar geleden. Mogelijk dat ze dit nog steeds doen.
België
ROLAND CENTRAL EUROPE
Houtstraat 3
2260 Oevel (Westerlo)
Tel : 014.57.58.11
Fax : 014.57.58.12
e-mail : info@rolandce.com
url: www.rolandce.com
Mensen allemaal hartelijk bedankt voor alle tips en info, ik heb inmiddels contact gehad met Roland in België en de toetsen zijn nog op voorraad
Ik ben gisteren bezig geweest met de JD800 mijn God wat een gave bak is dat, hij overtreft al mijn verwachtingen. Ik weet bijvoorbeeld nu dat ambient-koning Pete Namlook veel van zijn geluiden uit de JD800 heeft gehaald en dat was nu precies de richting met wat ik zelf ongeveer zocht.
Hij is ondanks zijn afgebroken toetsen al zijn geld meer dan waard en ik denk dat dit zeker een werkpaard gaat worden. Ik ben
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.