hoe maximaliseer ik mijn reason venster ???

renaat belgie

Ingeburgerd
hallo mensen,

ik ben de trotse eigenaar van reason 4.0 maar heb nu een probleem toch wel.

hoe krijg ik reason op het maximum van mijn computerscherm???
als ik op het maximaliseervierkantje druk van windows verandert er niks , mijn reason werkpanel blijft hetzelfde , in de opties heb ik ook al gekeken maar kan het niet vinden ;{

dank u voor jullie hulp !

groeten

renaat

ik hoop dat iemand me tegenspreekt maar -geloof het of niet- dat gaat niet !
Is voor mij zo'n afknapper dat ik het nauwelijks gebruik.

het enige wat werkt is je resolutie van je beeldscherm keilaag laag zetten... dan wordt alles groter (en een beetje lelijker :) )

het rackgedeelte heeft een vaste breedte (19" rack). Dat kun je niet breder maken. Je kunt wel de sequencer losmaken van het rackvenster. Uit m`n hoofd zit dat ergens bij "window/detach sequencer" of iets dergelijks. Vervolgens kun je de sequencer zo groot of klein maken als je wilt. :geslaagd:

edit: jeetje, wat een berg berichten terwijl ik m`n post aan het tikken ben...:biertje:

ahzo, zo vreemd zeg voor zo'n programma.

ik dacht alles op de breedte van mijn scherm te hebben, niet dus =(

ahzo, zo vreemd zeg voor zo'n programma.

ik dacht alles op de breedte van mijn scherm te hebben, niet dus =(

Reason is gebaseerd op 19" hardware. Die kun je tenslotte ook niet niet zomaar vergroten in het echt. Als je het onoverzichtelijk vind werken, gebruik dan veel combinators zodat je gekoppelde instrumenten (bijv. voor 1 geluid)bij elkaar kunt stoppen. Als je alle instrumenten/combinators dan minimaliseert, heb je een prima overzicht.

Met de komst van steeds grotere breedbeeldschermen is het misschien wel een optie om meerdere racks naast elkaar te plaatsen in een volgende versie. :eureka:

Reason fullscreen.

Reason fullscreen.

Ik baalde zelf ook van het kleine smalle reason scherm. Vooral met een breedbeeld monitor is het gebruikte schermoppervlak niet echt efficiƫnt. Daardoor bedacht ik me dat het veel handiger zou zijn als de breedbeeldmonitor gekanteld kon worden. Omdat ik met twee schermen werk kan dit makkelijk omdat het primaire scherm gewoon horizontaal kan blijven staan. en de tweede gekanteld. Met de software van je videokaart kun je de resolutie kantelen.

Mijn opstelling (Links Cubase en rechts Reason):
10072008.jpg

Een andere mogelijkheid in zoals eerder genoemd de sequenser los te koppelen van het rack, en deze vervolgens naast elkaar te plaatsen.

Ik baalde zelf ook van het kleine smalle reason scherm. Vooral met een breedbeeld monitor is het gebruikte schermoppervlak niet echt efficiƫnt. Daardoor bedacht ik me dat het veel handiger zou zijn als de breedbeeldmonitor gekanteld kon worden. Omdat ik met twee schermen werk kan dit makkelijk omdat het primaire scherm gewoon horizontaal kan blijven staan. en de tweede gekanteld. Met de software van je videokaart kun je de resolutie kantelen.

Mooi man! Zit nu zelf ook te kijken hoe het beter kan, leuke 22" breedbeeld en dan zie je nog niks omdat alles zo klein is. Hogere resoluties wordt het erg lelijk omdat de pixels niet dezelfde plaatsing hebben als de monitor ze heeft zitten. Wat dat betreft had je met glasbeeldschermen meer vrijheid.

De breedte van het rack in reason4 is 783 pixels, dus een monitor die minimaal rond die hoogte zit is ideaal om rechtop te zetten.

Back