Kurzweil Expressie pedaal.. Roland Ev-5 goed??

gremlin23

Compleet gestoord!
Hey guys,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed expressie pedaal voor mijn kurzweil Pc1x controller.
Probleem met kurzweil keyboards is dat ze enerzijds dezelfde techniek voor expr. pedaals als roland (lineair of logaritmisch lijn) gebruiken maar anderzijds een minder voorkomend potentiemeter gebruiken: 10 k. ohm i.t.t tot de meer voorkomende 25 of 100 k.ohm varianten.
Ik heb mij rotgezocht op forums en zodoende achter veel info. gekomen (bijvoorbeeld dat de yamaha FC7 een van de beste pedalen is, maar... deze werkt helaas niet in combinatie met de kurzweil werkt! ? Ja, ook niet in combinatie met die speciale "3rd party extension").
De enige positieve feedback die ik heb kunnen vinden ging over de Roland Ev-5, maar ook daar is onenigheid over.
Gebruikt iemand hier een kurzweil in combinatie met dit pedaal?
Zo ja, doet de pedaal het naar behoren? Aangename natuurlijke expressie toepassing van 0 naar 127 mogelijk?
Ben benieuwt :)

PS: De Kurzweil CC-1 (meest logische keus..) is niet in Europa te krijgen! (Import uit de US komt een stuk duurder uit dan de EV-5).

Kurzweil en pedalen is inderdaad in kut met peren :P Ik heb heeeeel lang gezocht naar pedaaltje voor mijn pc88 en uiteindelijk maar gewoon uit US besteld. Veel geld voor een fucking pedaaltje maar anders was ik nu denk ik nog steeds op zoek.

Bedankt voor de info :)
Het is zo irritant als bedrijven (Die het al niet zo goed doen) je op zo een sluwe en irritante wijze dwingen om hun producten te kopen (zie ook Sony met hun memory cards..).

Momenteel heb ik een andere constructie bedacht, namelijk zo iets:

Behringer FCB1010: http://www.behringer.com/fcb1010/index.cfm

Kwestie van doorlussen via midi through en dan werkt het gewoon. Alleen een goedkoper variant nu nog vinden..
:kimono:

Bedankt voor de info :)
Het is zo irritant als bedrijven (Die het al niet zo goed doen) je op zo een sluwe en irritante wijze dwingen om hun producten te kopen (zie ook Sony met hun memory cards..).

Momenteel heb ik een andere constructie bedacht, namelijk zo iets:

Behringer FCB1010: http://www.behringer.com/fcb1010/index.cfm

Kwestie van doorlussen via midi through en dan werkt het gewoon. Alleen een goedkoper variant nu nog vinden..
:kimono:
Dat ding ziet er niet uit alsof je het voor minder dan 100euro koopt:P Wat toch veel te veel is voor waar je het eigenlijk voor wilt gebruiken. Ik ben zelf heel erg fan van Kurzweil vooral qua piano-sounds hun stage piano's zijn fenomenaal. Maar helaas in nederland niet echt een merk wat veel verkocht word volgens mij.

Je zou eens kunnen checken in amsterdam zit een winkeltje met heel veel shit wat normale muziekzaak niet heeft, weet alleen naam zo even niet. Kom ik nog op terug

Back