Ik zou alleen een 3000xl zoeken waar al het EB-16 effectboard inzit. Het liefst ook met beide filterboards erin en de extra uitgangen. Zo'n scsi harddisk kun je beter zelf proberen te scoren. Winkels kopen nog weleens een zootje veroudere scsi schijven, maar de kans dat je aan tweedehands opties komt voor de Akai... Nieuw zijn ze wat duur.
Voor z,n (verouderde) nieuwe HD moet je naar een computer beurs daar verkopen ze over stock partyen tegen zeer gunstige prijzen.Moet je wel weten welk type scsi je nodig hebt
Er zitten standaard 8 uitgangen en 1 stereo uitgang op een s3000xl, dit is naar mijn idee ook niet uit te breiden(waarom zou je dat ook willen?), hij is daarnaast nog uitbreidbaar met een effectenboard en een filterboard waar maar 1 type van bestaat.
Dat de extra uitgangen er al inzitten is een foutje van me... Zat nog in m'n heimwee verstikt van m'n mpc2000xl waar je de uitgangen erbij moest halen.
Wat de filters betreft, 1 soort filter maar volgens mij konden er twee filterboarden in... verkeerd voorgelicht?
Verkeerd voorgelicht, de s3000xl heeft natuurlijk standaard al die 12db lp filters (zeg ik even ten overvloede). En je kunt er één type filterboard bij kopen, dan heb je dus per voice 2 filters tot je beschikking, overigens heeft dat extra filterboard wel verschillende types filters, misschien dat daar de verwarring door ontstond? Ik geloof dat je bij dat extra filterboard nog maar 30 stemmen tot je beschikking hebt.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.