[JazzPiano] J. Minnaard - Thursday Morning Rain

JnM92

heeft het licht gezien!
De bedoeling die ik had met dit nummer was; een ruimte creëren.

Doe je ogen dicht, stel je voor dat je ergens in New York in een cafeetje aan je ontbijt zit..

en geniet..

Ben benieuwd of iemand nog met wat opbouwend commentaar kan komen?=)

Attachments

• J. Minnaard - Thursday Morning Rain.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 80
Hoi,

je gebruikt veel van het lage register op de piano. Probeer je akkoorden meer te spreiden, en denk ook eens na over welke noten in een akkoord je NIET hoeft te spelen. Ik hoor je bijvoorbeeld vaak een maj7 spelen of een maj9 of een min9. Hoeft niet altijd hoor.

Luister je veel naar jazz?

ik vind het een leuk idee :)

qua samples van regen (frituurpan :D) en audience moet je er misschien nog wat meer werk in stoppen, dat het wat meer gaat kloppen.. laaat iemand vanuit de regen leker binnenkomen of zo als je begrijpt wat ik bedoel, een verhaaltje. een deur open, beetje filteren van het geluid.. binnenkomen.. dar begint de pinao net.. zoiets.
het stuk zelf mist wat luchtigheid voor een ontbijtje vind ik, mensen zijn dan meestal net wakker en gaan aan de slag enzo. het muziekje kijkt terug op iets ipv vooruit
ik vind de pianosound niet zo mooi ook en niet helemaal in de ruimte passen waar die lui allemaal staan
onderbouwende kritiek toch? :)

maar dit soort dingen vind ik wel leuk om naar te luisteren :)

zeker een goeie poging, met de toegevoegde samples heb je wel een beetje een 'noir' sfeer gecreeerd, maar je pianospel klinkt erg kwetsbaar; wat meer open gespeelde jazzy akkoorden zouden direct meer inpact hebben (minder in het lage register, speel akkoorden meer gebroken).
Anyway, speel vooral lekker door, je geniet er zelf volgens mij erg lekker van ;)

Bedankt mensen!

Ik ben inderdaad nog voorzichtig met mijn akkoorden enzovoorts.. Luister wel veel naar Jazz maar ben pas begonnen met Jazzen op die Piano:) Heb noit iets van les gehad dus probeer het zelf een beetje uit te vogelen.

De effecten kunnen inderdaad nog mooier tot een verhaal worden gebreid..

Morgen ga ik weer aan de slag!

Erg bedankt voor de goede kritieken!

argh...wat gebruik je in hemelsnaam voor piano?? nouja. afgezien daarvan vind ik het atmospherisch inderdaad goed en kan me mijn zondagse bakje intellectuele koffie + krant er wel bij voorstellen :) in jazz ligt on6tzettend veel uitdrukkingskracht in de akkoorden en daarmee ben je al lekker onderweg. wat me ontbreekt is iets van een hookline, een concept. daar ontkom je niet aan, ook niet als iets atmospherisch gedacht is. misschien kun je deze opname weer als basis gebruiken en er een solo over dubben. of nog beter: je loopt het zaakje en gaat dan ongebreideld eroverheen doedelen en kijken of je iets vindt.

ik vond het leuk om te horen...maar het echte werk komt nog!

Back