Reason vragen

Vic

Soldeerprofeet
Hoi

Momenteel gebruik ik alleen hardware,

Is reason een gebruikvriendelijk beginners pakket ??
De layout in hardwaremodules waarvan je de patskabels op de achterkant kunt zien is voor mij in ieder geval makelijk te begrijpen.

Kan ik reason ook als sequencer, harddiskrecorder gebruiken voor al m'n hardware? of moet er nog iets als cubase bij ?

Kan reason andere softsynths integreren zoals het arturia spul ??

Mijn computer is wel niet van de wildste meer, 1,7ghz cetrino duo 1gb of zoiets

Vic

www.propellerheads.se

Echt waar, je kan dit allemaal makkelijk vinden.
Iig, :erm:
-Je kan NIET VST's (arturia) inladen
-Je kan NIET midi-out doen, (groot gemis als je het mij vraagt)
-Je kan NIET externe audio opnemen in reason.
-Reason is een oa sequencer!? dus natuurlijk kan je hem als sequencer gebruiken
-krijg nou wat? :stupid
-Reason draait al op 1,5ghz met 256mb geheugen. Liever 2,4ghz met 1gb ram
-Je kan Rewire gebruiken om het te laten comuniceren met andere (soft)sequencers

Maar serieus, durf te googlen man.
Het leuke van dit soort hobbies is juist dat je dingen
uit kunt zoeken, zoek gewoon eens en informeer jezelf eens wat meer.

Laatst gewijzigd:
Die proppellorhead websidte was ik geweest, mooi filmpje met wat het kan, maar wat het niet kan was niet zo duidelijk..

Je kan NIET midi-out doen, (groot gemis als je het mij vraagt)
-Je kan NIET externe audio opnemen in reason.

Das triest ja..

Wel op de website staat dit:
All-in-one wonder

Synthesizers, samplers, drum machine, REX file loop player, professional mastering tools, mixer, vocoder, world class effects, pattern sequencer and more. As many of each as your computer can handle. Reason is an infinitely expandable all-in-one music production environment, complete with its own realtime sequencer.

hmm??

Een sequencer zonder midi out en sampler zonder audio in is ook iets nieuw voor mij. best wel misleidend "All in one wonder"

:okdan:Thx

Er komen geen vragen meer.. belooft:bekdicht::bekdicht::bekdicht: We gaan weer enkel googelen.

:slotje:

Niets misleidend aan.
Als ze midi out en audio in toevoegen heb je een volwaardig sequencer pakket. En laat moederbedrijf Steinberg er daar nou al 1 van verkopen :eureka:

Die proppellorhead websidte was ik geweest, mooi filmpje met wat het kan, maar wat het niet kan was niet zo duidelijk..
Ze hebben een demo die 20 minuten werkt, daarmee wordt je heel snel een hele hoop wijzer ;)

en sampler zonder audio in is ook iets nieuw voor mij.
Je hardwaresampler moet je noodgedwongen voor 3 dingen gebruiken - samples opnemen, op maat knippen en programs/presets bouwen.

Je softwaresampler hoeft dat niet, want je hebt over het algemeen een wave-editor ernaast die het hele scherm kan benutten en veel flexibeler in het gebruik is (in tegenstelling tot een plugin die vaak maar in een venstertje draait, wat bij oudere plugins ook nog eens veel te klein is).

Back