Roland Sonic Cell en midi out

hammondology

Nieuwkomer
Ik wou graag de Sonic Cell gebruiken als midi file player om samen met de band wat meer kleur te geven aan nummers waar je er met 2 handen niet uitkomt (complexere string- en blazerpartijen en meer van dat fraais).

Vanuit de handleiding die ik heb gedownload is het mij niet duidelijk of het mogelijk is om via de midi out een click-track signaal te sturen naar de drummodule van de drummer, zodat alles ook mooi in ritme blijft. De click-track mag uiteraard niet gestuurd worden naar de main-out kanalen.

Heeft hier iemand ervaring mee?
Of zijn er andere alternatieven?

Dank bij voorbaat.

Dat hangt af van de module die de drummer heeft. Ik neem aan dat hij met een koptelefoon / in Ear werkt. Als de module de mogelijkheid heeft om signalen appart te routen naar de master out dan zou het moeten lukken.

Het zou als volgt moeten werken. Sonic Cell zou een midi signaal moeten sturen, waarschijnlijk via midi kanaal 10, naar de module. Het geluid dat in de module wordt gegenereerd moet alleen naar de koptelefoon gestuurd worden. (ik ken sonic cell verder niet dus ik weet niet óf, en hoé het een clicktrack genereert)

Ik heb zelf een TD10 van roland. Deze heeft naast de main out nog 3 stereo direct outputs. Je kunt zelf instellen welke geluiden er wel en niet naar die uitgangen gaan.

Vooreerst dank voor je reactie.
Onze drummer werkt met een Roland TD12.
De redenering die je maakt had ook enigszins voor ogen, enkel als ik de handleiding van de Sonic Cell download, dan vind ik nergens informatie omtrent het werken via de midi out. Er worden in de handleiding verschillende 'visuele voorbeelden' (tekeninggewijs) weergegeven van aansluitingsmogelijkheden, echter de midi out wordt steeds buiten beschouwing gelaten. Mogelijk is het toestel afgestemd op de één- of tweemansformaties, die zich ritmisch laten leiden door wat er door de monitoring komt op gebied van voorgeprogrammeerde drums.
Ik ga ervan uit dat de wijze waarop jij het weergeeft dé wanneer van werken is, doch mocht iemand concreet ervaring hebben, dan zou dit meegenomen zijn. Ik stuurde ook een mail naar Roland met m'n vraag. Wanneer er een concreet antwoord komt, zal ik dit binnen het forum hier zeker posten!
Nogmaals bedankt voor je reactie!

Ik wil even meegeven wat de heer Steven Geerts, manager Pro Audio van Key Music, me hieromtrent gemaild heeft.
Het is met deze module niet mogelijk om een click track uit te sturen… De module heeft trouwens ook maar één stereouitgang…
Eigenlijk heb je een workstation (met sequencer) nodig om dit te kunnen uitvoeren… Voornamelijk als je geen PC wil gebruiken…

Maar deze liggen in een ander (duurder) budget in vgl. met de sonicCell. De beste oplossing lijkt me om een laptop met audio interface te gebruiken samen met sonicCell.

Back