Hoofdtelefoon op EMU 0404 PCI

olav

Stamgast
Hallo,

Mijn setup bestaat momenteel uit een EMU 0404 PCI waarop ik mijn KRK rp6 heb aangesloten. Ik gebruik verder geen hardware mixer.

Het probleem van deze "beperkte" setup is dat ik geen uitgang heb voor mijn hoofdtelefoon. Derhalve de vraag wat voor mij de meest geschikte oplossing is om ook op een hoofdtelefoon af te kunnen luisteren naast mijn monitors. Onder geschikt versta ik zo goedkoop/eenvoudig mogelijk zonder kwaliteitsverlies.

Bij voorbaat dank!

Olav

He Etaoin,

Bedankt voor je reactie!

Ik lees alleen dat die Samson nogal ten koste van de geluidskwaliteit gaat.

Minder dan de Behringer denk ik :D

Alles wat je er extra tussen zet gaat theoretisch ten kosten van de kwaliteit natuurlijk.
Als het je om de kwaliteit gaat moet je gaan richting een Mackie Big Knob of iets dergelijks, maar voor dat geld koop je ook gewoon een betere geluidskaart waar je dit probleem niet hebt...

Wat nog niet genoemd was, is dat je natuurlijk ook een kleine mixer kunt kopen met een hoofdtelefoonaansluiting, en die ertussen kunt zetten.

Als je iets ertussen zet wat 'goedkoop' is is de kans groot dat de headphone preamp die erop zit ook goedkoop klinkt. Kun je beter iets duurders kopen. Zelf heb ik goede ervaringen met de mackie big knob.

Bedankt voor jullie reactie!

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Mackie...

Back