goede vintage synth?

kom op zeg, we praten over Electro (de nieuwe Trance weetjewel....) het merendeel van die producties zijn nagenoeg volledig VSTi of als je geluk hebt met nog wat outboard VA.

Wat een onzin.....

Vraag maar aan onze Spekkebakker :)
Het ligt er even aan of de Electro van TS ook jullie definitie van Electro is. Maar daar hebben we dan weer ons "jank" topic voor. Dus ja, het is een beetje een troll statement, maar wel weer eentje met een kern van waarheid.

Voor alle duidelijkheid: ik bedoelde dus de electro die mstrkrft maakt.
Niet de trance van tegenwoordig. Mstrkrft gebruikt net als al die andere goede electro producers niets dan analoge hardware synths.
En daar was ik dus naar op zoek :d
Ik denk dat ik dus op zoek ga naar de juno 60 of de JX-3P.

JX3-P is een vette bak daar kan je veel lol aan beleven. Maaaruh zolang je maar geen trance mee gaat maken dat kan alleen maar met plug-ins:D

@RSB tof man die Dopplereffekt tijd niet gezien:halleluja

raphie, misschien moet je ook wat beter gaan luisteren nog
veel van die blotebillenshizzl zitten nog analoge bassen in ed
dan zit er nog wat leven in, die über steriele "electro" is echt niet om aan te horen

Ja echt electro is dat natuurlijk niet...meer french house....

Ik denk dat Ralphie meer doelt op "tietenhouse" of "trance in een nieuw jasje"

Ja echt electro is dat natuurlijk niet...meer french house....

Ik denk dat Ralphie meer doelt op "tietenhouse" of "trance in een nieuw jasje"

dan is de vraag wat ie met zn tietenhouse lullebekken vsti's in deze draad komt doen

erg bedankt voor de tips ik zoek ze zo even op.
Ik kom hier net een siel orchestra tegen. is dat wat?

Ik zou geen moment twijfelen en hem kopen, maar wie ben ik?

Ik zou je wel nog op het volgende willen wijzen om teleurstellingen te voorkomen. Als je een oude analoge bak koopt verzeker je er dan van dat deze vlekkeloos werkt, dus niet kraakt in welke vorm dan ook, de toonhoogte constant blijft (per toets). Mocht hij kraken (qua geluid) dan betekent dit meestal dat hij eens goed schoongemaakt moet worden (contacten) of elco's defect zijn. Niet moeilijk (vind ik) maar ik hoor vaker van anderen dat zij vinden van wel.
Afijn succes met het vintageavontuur (kijk maar uit, voor je het weet ben je ook verslaafd).

shermanfilter....mag je nog je casio doorjagen, et voila...

Sowieso is het handig om eerst te bedenken of je nu een monobak of een polyfone synth wil hebben. Voor 400 euro heb je wel een (6 stemmige) Juno 106 bijvoorbeeld, maar qua mogelijkheden is deze vrij beperkt.

Als voorbeeld van een monofone synth zou ik ook de Pro One noemen; deze klinkt echt lekker (in ieder geval voor de elektro die ik ken :)) en het is een veelzijdige bak - ook niet onbelangrijk. Maar hij zit inderdaad boven je budget. Misschien nog even afwachten en doorsparen? :eureka: Hoewel deze synths niet goedkoop zijn, zal je er na aankoop in principe niet meer op verliezen en dat is toch ook een prettige gedachte...

Vergeet ook de Yamaha's niet, zijn wel lastiger te vinden (CS-series) maar is wel elektro! met de nodige nabewerking (desnoods met pedalen als het low-budget moet) kan je prima resultaten boeken.. of misschien een Korg ms-10? die is ook wel flexibel en exact 400 eu

Zie hier bijv., misschien staat het nog te koop : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=100808&highlight=ms-10

Laatst gewijzigd:
echte electro wordt met analoge gear en een minimum aan productie/effecten gemaakt naar mijn mening,steriel klinken doet het niet,zou meer spreken van puur en dynamisch!:doei:

Je neemt een analoge sequencer byv een doepfer maq 16/3 en dan een analoog syntje erachter byv een yamaha cs10/kawai100f/teisco60 f,sh101 whatever, 606je erbij en instant electro maken.

Je kan ook nieuw analoog kopen , heb je dat gezeik met kapotte zooi ook niet, en nieuw analoog kan ook heel goed klinken.

Back