Een GUI schrijven voor m'n minimax ASB

Analog_Minded

Ingeburgerd
Misschien een rare vraag maar ik zou graag een GUI voor mijn creamware Minimax schrijven. Het makkelijkste is dat het een vst wordt. Zodat ik die kan laden in m'n sequencers. Met welk programma kan ik het best werken. Ik heb geen verstand van programma-talen zoals c++enz.

Het moet er grafisch wat op trekken en het moet een vst zijn.
(en gemakkelijk te programeren.)

Alle advies is natuurlijk welkom.

Ik dank u van harte

Laatst gewijzigd:
Ummm, was het niet zo dat je gewoon een 'GUI' (zeg maar VST frontend) krijgt meegeleverd met die Creamware doosjes?
Staat me zoiets bij van m'n ex-Prodyssey!
Ik zou zo zeggen, kijk eerst even op de bijgeleverde cd... ;)

The Minimax includes remote control software that allows onscreen editing of all parameters and the ability to archive and upload banks of sounds. The software I received with the unit came only in a PC version, but I downloaded the Mac version from CreamWare's ASB Web site. According to the company, current units ship with a cross-platform CD.

Oh wacht, geen VST blijkbaar... jammer hoor!

Ik heb geen verstand van programma-talen zoals c++enz.

Optie 1: Forget it, de VST SDK is C++.

Optie 2: Leer Java en loop nog harder tegen problemen aan. Oh ja, en nog lelijkere GUIs! ;).

Optie 3: Ga met SynthEdit aan de slag en kijk wat je daarmee kunt doen. Het ziet er niet echt aantrekkelijk uit, maar probeer eerst maar eens zo ver te komen dat je met een knopje de Cutoff kan regelen door MIDI-signalen te sturen.

Optie 4: Haal jezelf Cubase SX of Cubase 4 en leer de opwindende wereld van Device Panels kennen. Het scheelt dat je dan niks van programmeren hoeft te kennen, maar het betekent wel dat dat misschien niet je favoriete sequencer is.

Optie 5: MIDIQuest XL gebruiken, die kan ook als VST worden ingezet. Dan moet je alleen nog de editor bouwen.

Laatst gewijzigd:
Ik heb een probleem met midi Quest 10 XL. Mijn audio kaart EMU 1212 kan maar een instantie van midi ter-gelijkertijd draaien. Heb Midi yoke geinst. Maar werkte nog altijd niet.

Synthedit heb ik ookal eens bekeken. Het uiterlijk is niet mega belangrijk. Het is maar voor mn parameters te kunnen aflezen op m'n scherm meer niet.

Via cubase ben ik mee bezig maar daar heb ik niks aan in ableton. Werk persoonlijker liever met ableton live dan met iets anders.

En hoe zou je dit doen in synthedit?
Als ik de eigenschappen van de Midi Out module lees, krijg ik dit:

MIDI Out
Provides a connection to the physical MIDI out port set in the preferences dialog.

Note: This module only functions within the SynthEdit editing environment. It does nothing when used in a VST plugin.

In synthmaker heb je dan weer deze module (maar ik weet niet of die ook als vst-plugin Midi uitstuurt):

MIDI Control Change
Description

The MIDI control change primitive extracts control change events for the specified control parameter.
The parameter is specified as an integer value. To find out what control parameters are available please look them up in the MIDI standard documentation.

Connectors

Inputs Type Outputs Type
MIDI data MIDI The current value of the
control change parameter in
the range 0-127
Int
Control change parameter you want to extract
Int Trigger when the parameter changes
Trigger

Andere opties zijn Reaktor en Max/msp. Maar deze zullen wel een beetje overkill zijn.

Het moet zo simpel mogelijk zijn. Ik ga er niet te veel werk aan vuilmaken. Ik hou me liever bezig met muziek maken dan programmeren.

Iemand nog advies hierover? Alle info is welkom!

dank U

Het moet zo simpel mogelijk zijn. Ik ga er niet te veel werk aan vuilmaken. Ik hou me liever bezig met muziek maken dan programmeren.

grappenmaker :D

laat die droom dan maar mooi varen, programmeren in c is behoorlijk lastig als je er geen tijd aan wilt besteden.

en zelfs in synthedit ben je al snel een uurtje of 20 bezig om al die parameters netjes gecontroleerd in te voeren en te ontwerpen.

of te wel, gaat je noooooooit lukken. Gebruik gewoon devicemaps van cubase, dan ben je klaar

Daar ben ik in ableton niet vet mee é *D

20 uur is nog schappelijk. Als ik exact weet hoe ik er aan zou moeten beginnen dan doe ik het wel.

Hoe moet ik er aan beginnen?

:geslaagd:

20 uur?? Welnee. Als je in synthedit alle nodige knoppen / pots toevoegd en hier een CC nummer aan koppelt ben je klaar.
ja ok, maar jij kent synthedit al, dus de leercurve kun je dan overslaan.

maar klinkt goed dat dat zo snel kan in synthedit dan :)

ja idd. Is goed nieuw, creamware hed ineens wel kunnen voorzien dat hun software ook vst compatible was (you know what I mean)

Ik kom vanavond terug een kijkje nemen op de site.

Have a nice day!

OK, dit heeft me ongeveer een kwartiertje geduurd. (ja ik ken synthedit vrij goed maar dit is erg een voudig te maken...)

Ik heb effe snel een controllertje gemaakt als VST. Je kunt hiermee een aantal CC's versturen (ze staan vermeld onder de knoppen). Ik ken de CC's voor die minimax niet maar ze zijn erg eenvoudig aan te passen. Ik kan je wel uitleggen hoe dat moet.

De vst kan zowel midi CC ontvangen als versturen dus hij werkt 2 kanten op.

LINK

In deze link staan de .dll (oftewel de vst, moet je ff in de pluginmap van je DAW zetten) en het SE project.

plaatje.....

Attachments

• max.png
    max.png
    58,8 KB · Bekeken: 93
En hier kopen mensen hardware voor?:frons:
Om het via een VSTi aan te sturen?

GA KNOPPEN DRAAIEN GEK! :D

Het kan wel nog leuk worden als je je inkomende Midi split, een nieuwe waarde geeft en dan naar verschillende controllers tegelijk uitvoert. Zo ben ik aan het werken aan een midi modulatie matrix die bijv. Cc1 voor +15 naar cc15 leidt, -12 naar Cc16, +23 naar Cc17 enz... Zo kun je in een vst bij gebrek aan een degelijke modulatiematrix met 1 Cc meerdere knoppen besturen.

Maar wat ik eigenlijk wou vragen... Kun je die synthedit patch wat meer uitleggen? K heb er even naar gekeken en snap niet wat je precies doet.

Attachments

• MidiMod2.JPG
    MidiMod2.JPG
    95,6 KB · Bekeken: 99
Back