Midi Quest + software sequencer

Analog_Minded

Ingeburgerd
Beste mensen

Als ik Cubase of Ableton open en vervolgens de midiquest vst plugin open dan krijg ik de volgende error

Can'topen midi out port E-DSP midi port [D000] Driver may already be in use.

Ik heb dus ontdekt dat de drivers van creative labs niet "multi client" zijn.

Ik zit zo'n beetje met m'n handen in het haar.

Heeft iemand dit probleem al ervaren en/of overwonnen?

Open je Midiquest als standalone of binnen cubase / ableton? Creative labs drivers zullen idd niet multi client zijn. Enige oplosssing is om het als plugin BINNEN cubase / ableton te openen. (ik ken midiquest verder niet maar dit is zo'n beetje de meest gebruikelijke manier.

Je zou nog MIDI-ox / Midi yoke kunnen gebruiken om midi signalen te kunnen mergen /routen.

midirouting6_3.gif

Ik open eerst bv cubase, dan voeg ik onmiddellijk de MidiQuest VST toe. Die geeft dan volgende foutmelding:

Can't open midi out port E-DSP midi port [D000] Driver may already be in use.

Heb al wat geprobeerd met midiox en midiYoke maar ik krijg het maar niet functioneel. Ik vindt ook niet direct een goede tutorial.

Met een fris hoofd ben ik al ietjes verder geraakt. Ik moet alleen nog eens goed uitzoeken hoe alles goed te routen .

Ik zit met exact hetzelfde. Exact dezelfde melding. Wat wel werkt is:

-Ableton openen met ff800 midi poort
-Midiquest stand-alone openen met ff800 - DAn is de poort wel beschikbaar terwijl Ableton hem ook in use heeft. ??

Het zou zo lekker zijn als de Midiquest VST plugs in Ableton lekker werken. Ik blijf ook proberen het werkend te krijgen. Als er nieuws is post ik het.

Er is ook nog zoiets als Midi Yoke, virtuele driver tbv multi client gebruik.

Fijne weet ik er niet meer van, ik ken dit tooltje uit de tijd van Rebirth en Logic op PC, ca. 10-15 jaar geleden?

Soundquest-website is al een flinke poos half down, slecht voorteken... FTP-server is ook uit de lucht, volgens mij is het einde oefening voor midi-quest...

Midiquest VST heeft nooit gewerkt. Er zou een nieuwe versie komen die wel VST-functionaliteit zou hebben, maar gezien de website lijkt Midiquest me helaas abandonware...

een paar maanden geleden bijna aangeschaft, maar ik vond de OS support vaag en hun reaktie op de vraag over 10.7 ook.

Wel jammer, want dit is wel ongeveer de laatste editor die nog op huidige (computer)hardware draait.

Ik heb mn oude G4 laptop afgestoft met Sounddiver en mn logic7 dongle. Wordt ik ook niet echt vrolijk van.

Website van Soundquest en de FTP site werken nog.

Misschien verstandig nog een keer de patches van je hardware van de ftp site te trekken voordat ie echt weg is.

Voor een VST plug naar je hardware is er ook nog CTRL.org

http://ctrlr.org/

Ik snap er alleen de ballen niet van, ingewikkeld om zelf iets te bouwen

Back