Blofeld: ideeën voor nieuw OS, bugs?

Het enige dat ik tot nu toe mis is dat ik niet ''ala virus'' een multimode program kan opslaan. Ik las al iets over en volwaardige multimode, gaat dit probleem ook opgelost worden? Of vraag ik te snel en zie ik echt iets over het hoofd??

Een voorbeeldje:

Part 1 : C110
Part 2 : D120
Part 3: A50
Etc..

Als je met meerdere tracks bezig bent dan is het handig de blofeld snel te kunnen instellen op de track waar je op dat moment mee verder wilt gaan. program 12 inladen en hop , alle patches zitten op de juiste parts ingesteld voor track 12. Dat werkt voor mij iets fijner dan de locatie van de patches behorende bij track 12 op te schrijven op een sheetje, en dat elke keer weer instellen als ik aan een track wil werken.

Verder heb ik al een paar keer gemerkt dat geluiden bleven hangen of dat er geen geluid meer uitgestuurd werd door de part waar ik mee bezig was. Een reset van de blofeld is het enige dat helpt (OS 1.04)

Verder ben ik nog niet echt diep in de blofeld gedoken. Maar allejesus , wat een monster synth..

Hier ga ik nog vele uren plezier aan beleven!

En SCD, fijne presets!

Ja, de nieuwe multimode gaat al je onderstaande wensen vervullen. No doubt.

:)

Boele

Het enige dat ik tot nu toe mis is dat ik niet ''ala virus'' een multimode program kan opslaan. Ik las al iets over en volwaardige multimode, gaat dit probleem ook opgelost worden? Of vraag ik te snel en zie ik echt iets over het hoofd??

Een voorbeeldje:

Part 1 : C110
Part 2 : D120
Part 3: A50
Etc..

Als je met meerdere tracks bezig bent dan is het handig de blofeld snel te kunnen instellen op de track waar je op dat moment mee verder wilt gaan. program 12 inladen en hop , alle patches zitten op de juiste parts ingesteld voor track 12. Dat werkt voor mij iets fijner dan de locatie van de patches behorende bij track 12 op te schrijven op een sheetje, en dat elke keer weer instellen als ik aan een track wil werken.

Verder heb ik al een paar keer gemerkt dat geluiden bleven hangen of dat er geen geluid meer uitgestuurd werd door de part waar ik mee bezig was. Een reset van de blofeld is het enige dat helpt (OS 1.04)

Verder ben ik nog niet echt diep in de blofeld gedoken. Maar allejesus , wat een monster synth..

Hier ga ik nog vele uren plezier aan beleven!

En SCD, fijne presets!

hé Boele ,

Waarom geen twee verschillende os versie's , ééntje met de arpeggiator en ééntje met een 8-16-32 stappen sequencer waar je de noten zelf kan ingeven . De arp. vind ik niet slecht hoor , maar zelf een sequensje maken lijkt me toch handiger om zelf een beatje te maken .

Groetjes,

marcE

:halleluja:halleluja

Een stepsequencer zonder invoerknoppen lijkt mij niet zo handig eigenlijk.
En verschillende OS'en voor 1 synthesizer al helemaal niet.
Straks komt de keyboard versie uit en heb je al *4* OS'en nodig.
Nee, geen goed idee vind ik.

Audio over USB:okdan: Net zoal als met de Virus Ti een Total intergration VSTi en bijv 3 stereo audio outputs over USB (1 stereo TRS output is echt TE weinig)

Audio over USB:okdan: Net zoal als met de Virus Ti een Total intergration VSTi en bijv 3 stereo audio outputs over USB (1 stereo TRS output is echt TE weinig)

+1!!

Zou een pitch envelope tot de mogelijkheden behoren bij een OS-upgrade? Ik bedoel dan een pitch envelope ala de JP80X0 en de SH's...

effe een vraag van mij :

is de Blofeld GOED stand alone te editten/bedienen???

ik wil namelijk zonder computer muziek maken...

Wat ik zo 1-2-3 heb kunnen 'testen' wel. Is (uiteraard) wel hier en daar in wat submenuutjes duiken, maar daar hebben meer synths "last" van.

Leg s uit?

JP-8080-large.jpg

info_02R_L.jpg

Het wordt gebruikt om de attack van bijvoorbeeld een trompet te emuleren, waarbij gedurende de attack de gespeelde noot meer in tune komt.

OK ik snap het. Daar kun je inderdaad gewoon 1 van de 4 envelopes voor gebruiken in de modulatiematrix.

Mijn microQ heeft een soort van screensaver... De Blofeld niet. Maakt dat met dat type display niet uit, of is het een idee voor een nieuw OS?

Beste SCD... :D

Enig idee wanneer we een nieuwe OS kunnen verwachten of anders wat de planning ervan zou kunnen zijn.

Nope. In de pijplijn, maar nog geen datum bekend.

nog steeds geen reply gezien op: Audio over USB mogelijk?:doei:

Wel, technisch misschien wel mogelijk maar geen idee of Waldorf dit ziet zitten. Eerst maar s de Keyboardversie met sample optie afwachten.

audio over usb is een wespennest DAT heeft de Virus TI óók wel bewezen.

Mijn microQ heeft een soort van screensaver... De Blofeld niet. Maakt dat met dat type display niet uit, of is het een idee voor een nieuw OS?

Zal ik eens vragen bij de hoge heren in Duitsland.

Back