Welke Analoge Eind Compressor?

talkboxert

De man achter Exceeder
Hey ik wil een vette master compressor aanschaffen.

De Keuze is tussen de Tube tech SMC 2Bm en de Manley Variable MU.

Heeft iemand ervaring met deze bakken? Evt suggesties welkom!:yamaha:

voor dat geld moet je toch ff zelf gaan tjekken hoor
allebei is top natuulk!

De Vari-Mu levert een mooie smoothe kleuring. Voor punch moet je hem niet hebben. Dance producties zou ik niet direct door de Vari-MU halen.
De Thermionic Culture Phoenix is een geweldige compressor, warm en strak.

Een vriend van me heeft een Tubetech SMC 2B en die is er zeer over te spreken maar het is een multiband compressor. Dat is wel iets dat je moet meenemen in je overwegingen.

Orienteer je ook eens op de Crane Song STC-8. Heel veelzijdige compressor. Geen tubes, maar wel heel strak en eerlijk. Staat bovenaan mijn lijstje.

Fairchild 670 kloon...

insides3.jpg

http://www.tubeequipment.com/

Je hebt er helemaal geeneen nodig. Tog?

Nog een 670 kloon...echter twee keer zo duur :erm:

frontpage.jpg

http://www.analoguetube.com/

Interessant apparaat.

Enkel vraag ik mij af waarom er geen attack en release op zit. Is het enkel RMS? En wat is dan die "time constant?"

En ik mis ook de output gain. Of denk ik dan te veel in termen van de "klassieke" compressor?

Interessant apparaat.

Enkel vraag ik mij af waarom er geen attack en release op zit. Is het enkel RMS? En wat is dan die "time constant?"

En ik mis ook de output gain. Of denk ik dan te veel in termen van de "klassieke" compressor?

De knop "time constant" bepaalt de attack en release tijd.

De Fairchild is een compressor die mytische proporties aanneemt in reputatie en prijs maar de mensen die ik ken die hem werkelijk geprobeerd hebben vonden hem niet geschikt voor mastering.

De knop "time constant" bepaalt de attack en release tijd.

De Fairchild is een compressor die mytische proporties aanneemt in reputatie en prijs maar de mensen die ik ken die hem werkelijk geprobeerd hebben vonden hem niet geschikt voor mastering.

Direct op de chain zou ik hem inderdaad niet zetten.

Bouw er een dry / wet control in en hij kan zeker meer punch geven op de eindmix (parallelle compressie).

De echte goede staan daar niet tussen hoor.........

En die doen qua prijzen nog meer au.......

Kijk maar eens naar de prijs van een Thermionic Culture Phoenix. Of een Manley Slam mastering version.

Je hebt er helemaal geeneen nodig. Tog?

Wel volgens zijn boekhouder. :eureka:

Maar dit soort apparaten werken pas echt als de rest van je signaalpath ook absolute a klasse is.

Maar dit soort apparaten werken pas echt als de rest van je signaalpath ook absolute a klasse is.

Ja ik gebruik nu de apogee ensemble, wil m daarmee vanuit logic op de Master bus inserten... Weet niet of jij dit onder absolute A klasse vind behoren....

Keuze van juist deze twee bakken komt door wat rond te vragen in mn netwerk, deze worden (samen met TL audio) het meest gebruikt door een aantal mensen die soortgelijke muziek maken als ik (House)

Ik ga ze volgende week A/B beluisteren...

Maar was gewoon ff beniewd naar de meningen hier...

Ja ik gebruik nu de apogee ensemble, wil m daarmee vanuit logic op de Master bus inserten... Weet niet of jij dit onder absolute A klasse vind behoren....

Keuze van juist deze twee bakken komt door wat rond te vragen in mn netwerk, deze worden (samen met TL audio) het meest gebruikt door een aantal mensen die soortgelijke muziek maken als ik (House)

Ik ga ze volgende week A/B beluisteren...

Maar was gewoon ff beniewd naar de meningen hier...

Logisch maar ik denk dat je niet het optimale eruit zal halen. Zeker bij house. Dan is een Drawmer compressortje genoeg in mijn optiek.

Maar als je dus digitaal werkt zal het wel iets meer schelen. Ik ga altijd vanuit dat je dit soort apparaten gebruikt bij een echte profi tafel en dan hoor je het verschil nog meer.

Ja ik gebruik geen mengtafel dus ik wou M juist gebruiken om Een analoog randje te geven aan mn producties.....

Logisch maar ik denk dat je niet het optimale eruit zal halen. Zeker bij house. Dan is een Drawmer compressortje genoeg in mijn optiek.

Maar als je dus digitaal werkt zal het wel iets meer schelen. Ik ga altijd vanuit dat je dit soort apparaten gebruikt bij een echte profi tafel en dan hoor je het verschil nog meer.

nou ja, een drawmer vca compressor heeft natuurlijk een heel ander karakter dan een vari-mu of optische compressor. het is maar wat voor een klank je zoekt.

Back