MPC2000XL + 8outs + 32mb + int.zip: 1050,-

Had hem ook al gespot, en hij is idd niet duur. Tis dat ik nogsteeds hunker naar een 4000. :D

Enige voordeel zou zijn dat ik hem niet hoef te leren. Ken hem ongeveer op m'n duimpje. Ben benieuwd of de 4000 ook zo intuïtief zal zijn.

Noem mij gek, maar 'n 4000 trekt mij niet zo erg als 'n 2000XL.... tuurlijk, als de prijs van de 4000 wat redelijker zou zijn wel. Maar ik vind de 2Kxl gewoon een mooie no-nonsense 'tool'. Geen Cdbrander, geen ventilator, en zo klein dat ie (ongeveer) in 'n platentas past. Met interne zip en FX lekker 'n keer ergens anders werken dan in je studio. Geen piano-roll editor, dus je bent gedwongen te werken volgens 'if it sounds right, it IS right'. Lekker in pattern mode werken en live je opbouw in elkaar knallen. Super creatief ding. als ik ooit 1000 euro over heb...

Die FX heb ik vroeger ook gehad, maar die heb je met name bij de mpc2000 niet nodig naar mijn mening.

Gewoon de mpc+ outputs+ 32mb & zip is meer dan voldoende. De zip250 is in mijn ogen ook de enige zip die erbij zou kunnen. 25 mb laden met een zip100 (is ontzettend veel trager) duurt eeuwen.

Ik wil een kale mpc4000 aanschaffen om daar zelf m'n uitbreidingen in te doen (is een stuk goedkoper). Zodra de mpc2000xl eindelijk eens vervangen is en iedereen er vanaf wil pik ik hem gewoon lekker goedkoop weer op. Of ik moet nu aan eentje komen die nog goedkoper is dan deze zodat ik hem voor de lol kan customizen... Zoals de heren Forat dat zo mooi kunnen
:D

Is misschien 'n andere thread, maar ik vraag me af of Akai uberhaubt nog nieuwe hardware samplers gaat uitbrengen. Ze hebben met het uitbrengen van de VZ8 hun verlies aan softsamplers al min of meer toegegeven. En de MPC4000 is commercieel volgens mij geen enorm succes, evenmin als de Z4 en Z8. Het laatste wat Akai IMHO goed heeft gedaan was de s5/6000 en natuurlijk de MPC2000XL.

Wat ik wel zou willen is 'n soort MPC2000-en-een-half: Zo simpel, klein en eenvoudig als de 2KXL, maar met de sample-engine van de S5000, plus ingebouwde FX en compressor. Met USB, of, beter nog, FireWire. Maar ja, wie ben ik? In ieder geval niet de R&D man bij Akai!

Dit word ook mijn eerst volgende aankoop.. en dit is zeker een hele nette prijs.
Alleen worden ze naar mijn mening nog voor veelste veel aangeboden, als ze een kale voor 1050 of 1000 aanbieden haal ik wel een nieuwe in Duitsland voor 1160 europa's.

goed lezen krz, deze mist alleen het eb16 board en de smpte optie. Beiden niet echt belangrijk voor drums. :D

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Ben benieuwd of de 4000 ook zo intuïtief zal zijn.

OT

YEP ! :duivels: in 1998 deed ik mijn MPC2000 weg =( stomste move ooit ... en kijk eens aan: 5 jaar na dato... zonder handleiding gelijk aan de slag... da's nou het mooie van een MPC ... Ik werk sneller mijn idee uit dan ooit tevoren. :L

/OT

deze mist alleen het eb16 board en de smpte optie

Waarom hoor ik nooit iemand over de flash-rom die er ook voor de MPC is. Dat lijkt mij nou juist een supercoole uitbreiding.
Gewoon opstarten en al je fav. geluiden zitten erin. Dan wordt het serieus een dumcomputer.
Mischien ben ik gek, maar als ik er een koop ga ik gelijk voor die Flash.
Heeft iemand hier die?

Origineel geplaatst door ralph
Waarom hoor ik nooit iemand over de flash-rom die er ook voor de MPC is. Dat lijkt mij nou juist een supercoole uitbreiding.
Gewoon opstarten en al je fav. geluiden zitten erin. Dan wordt het serieus een dumcomputer.
Mischien ben ik gek, maar als ik er een koop ga ik gelijk voor die Flash.
Heeft iemand hier die?

Het lijkt me prettig om erbij te hebben, maar ik zou 'm meer als sampler dan als drumcomputer gebruiken; dus voor elke track nieuwe sounds. Wel leuk om 'n paar favroriete sounds altijd bij de hand te hebben. Plus dat die sounds geen RAM gebruiken; je hebt dan dus eigenlijk 40mb!
Volgens mij zijn die krengen wel schandalig duur trouwens.

Die is alleen betaalbaar (en dat is dan net betaalbaar) voor een mpc2000
Voor de mpc2000xl kost deze bijna net zoveel als juist ja: de mpc2000xl... >:|
Wordt dus ook gemiddeld 0,0 keer per jaar door mpc2000xl eigenaren aangeschaft.

'Tis maar net hoe je 'm gebruikt.
In 8 MB kun je wel aardig wat custom drumkitje kwijt hoor.
En dan kun je ze natuurlijk ook nog tweaken per track :)
Maar hoe duur is die ROM wel niet voor de XL?

Origineel geplaatst door ralph
'Tis maar net hoe je 'm gebruikt.
In 8 MB kun je wel aardig wat custom drumkitje kwijt hoor.
En dan kun je ze natuurlijk ook nog tweaken per track :)
Maar hoe duur is die ROM wel niet voor de XL?

Tja, dat zeg ik toch, bijna net zo duur als een nieuwe mpc2000xl!!! :gaap:
Dat is de reden waarom ze in NL niet verkocht worden. Ik had er nog speciaal naar gevraagd bij Fodor in Rotterdam toen ik de m'n mpc2000xl binnenhad.

In navolging waarom iedereen z'n S2000 verkoopt, straks een draadje waarom iedereen z'n mpc wegdoet. Deze vind ik in verhouding wat duur. Voor 100 euro meer heb je de 8 outs erbij. Op de interface exchange heb ik een oranje versie gezien. De SE-1 heet die geloof ik. Is overigens een oerlelijke kleur, maar de roze pads zijn natuurlijk wel koud.

Lijkt me kicke als je de behuizing mooi donkerblauw metallic spuit :D

Ik heb niet de indruk dat iedereen massaal z'n MPC wegdoet. En waarom ook? Mensen die 'n S2000 hebben gaan na 'n tijdje misschien over op 'n betere sampler zoals de S5000, of een softsampler. Maar 'n MPC kun je eigenlijk niet echt vervangen door 'n beter model - tenzij je 3500 euro's wil stuksmijten aan 'n MPC4000 natuurlijk.

Ik hoop eigenlijk dat de 4000 enorm in prijs daalt, zodat iedereen z'n 2000XL wegdoet en ik voor minder dan 1000 euro 'n volledig uitgebreide kan kopen.

Tja, dat zal niet snel gebeuren. De 3000 is geen vervanger van de 2000. Denk dat de 2000 pas gaat zakken als Akai een opvolger daarvan zou maken. De mpc3000 is gewoon geen budgetworkstation, en zal het ook niet worden. Dus even geduld, wie weet komt er nog wel een Akai Mpc2000XXL ;)

1000 euro vind ik op zich een mooie prijs voor een gebruikte in goede staat en met 32 mb, de 8 outs en een interne zip250.

Ik heb recent 1100 betaald voor een zgan MPC-2000XL SE-2 met 8 uit, 32mb en interne 250mb zip. Aardige uitgave, maar ik ben er echt blij mee!. Lekker rammen op die pads! :)

Ik gebruik nu nog de demo van de
MPC editor, maar deze ga ik in de toekomst zeker aanschaffen. Ik heb al m'n oude samples er al mee omgezet. Je selecteert een directory en de editor gooit al je samples onder de pads en maakt er een program van. Rielex! Werkt ook perfect met Recycle (Akai program files .akp).

:L

In de nieuwe SoS staat 'n advertentie van Anderton's waar ze heel hard "Akai Price Drop!" schreeuwen. Normaal is dat onzin natuurlijk maar ze verkopen bijvoorbeeld de MPC4000 voor 1699 pond. Dat is 2.572,23 euro....Nog steeds 'n flinke uitgave, maar bij thomann is ie 3.555,- Dat scheelt meer dan €1000,-, for christ's sake!

Verder:
Z4 599 pond (€906,80 - bij thomann €1029,-)
Z8 799 pond (€1209,57 - bij thomann €1839,-)
MPD-16 149 pond (€225,56 - bij thomann €345,-)

Leuk om even met EasyJet naar Engeland te vliegen!

Back