Oberheim dx tom distort?

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
Bij mij komt er flink wat distortion mee als ik 1 van me toms aansla. Ik heb nog niet geprobeerd om er een andere eprom in te zetten om te kijken of het aan de eporm of aan het d/a circuit ligt.

Wel is het geluid via de indiv. out als de master out allebei distorted.

Iemand die dat probleem ook heeft gehad met dx/dmx?

Ah hier was dat topic. Heb nu een werkende sync voor dx dus nu dit probleem aanpakken.

Ik heb hem open gemaakt om te kijken wat er bij de toms gebeurt. Ik zie iig een cem3320 en een opamp zitten. Ik vermoed dat de opamp kapot is en dat ie daardoor zo raar klinkt.

Btw het probleem is erger geworden trouwens. Het volume is namelijk een stuk lager geworden dan voorheen dus ik denk echt dat het de op amp is.

Nou zat ik te denken om op amps te wisselen. Volgens mij gebruiken alle voices dezelfde opamp namelijk. De TL082cp

Ah nou dat was dus probleem nummero uno. Het was idd de opamp.

Nu heb ik alleen nog een raar soort ruis die ik alleen goed hoor als ik het kanaal ver open zet. Althans ik zie het kanaal op me mixer flink uitslaan zonder dat er iets gespeeld wordt. Ik heb kanalen gewisseld maar het ligt ook niet aan me mixer.

MMmmm ik denk dat die andere opamps dus ook niet super is. Misschien eens met die van me kick/snare verwisselen want daar slaan de meters niet van uit.

En eens kijken wat ze kosten op het net.

Is het ruis of een laagfrequent signaal? Kan het zijn dat de offset niet goed is. Dus dat geen signaal niet 0 V maar zeg -2 Volt? Hoe ziet de golvorm er uit op je DAW? Symmetrisch (midden op het lijntje) of ongelijk verdeeld?

Is het ruis of een laagfrequent signaal? Kan het zijn dat de offset niet goed is. Dus dat geen signaal niet 0 V maar zeg -2 Volt? Hoe ziet de golvorm er uit op je DAW? Symmetrisch (midden op het lijntje) of ongelijk verdeeld?

Dank voor je reactie. Het is echt een ruis en geen lage frequentie.

Heb ook op me DAW gekeken en daar staat de offset gewoon goed. Vreemde is wel dat de meters daar helemaal niet uitslaan en dat op me mixer wel gebeurt als ie aangesloten is maar geen geluid uitstuurt.

Daw zit op een ander stopcontact. Zou dat uit kunnen maken?

Tom maakt gebruik van CEM filter volgens mij, er zitten meer op-amps in dat signaalpad.
Ik zou iemand met een scoop laten kijken naar wat er mis gaat.

heb zelf ooit een Jupiter 8 gerepareerd met een flinke DC-shift, bleek een van de VCA's te zijn.

Tom maakt gebruik van CEM filter volgens mij, er zitten meer op-amps in dat signaalpad.
Ik zou iemand met een scoop laten kijken naar wat er mis gaat.

heb zelf ooit een Jupiter 8 gerepareerd met een flinke DC-shift, bleek een van de VCA's te zijn.

Vergis je je niet met de DMX? De DX heeft volgens mij geen filters, maar ik kan me vergissen.

Maar bedankt voor de tip. Zo'n scoop staat nog steeds op me lijst. Iemand die een goedkope op marktplaats weet die een beetje goed inzetbaar is? Ik ben nog te onervaren met scoops om een goede te kunnen uitzoeken. Misschien moet ik maar wat posten van MP links en kan iemand daar op reageren.

Dank!

Tektroniks TDS 2212 is een fijne scoop, met auto functie, die stelt zichzelf in op wat je aanbiedt.

Zeker weten dat het geen rot contact is? had ik ook met mijn DX en later ook met de DMX

Dank. Maar hoe bedoel je rot contact? De fysieke outputs?

Back