geen ASIO, Live, Fasttrack Pro

falafelbiels

Learning to wiggle
Hallo Mensen,

Om een mij onbekende reden slikt Ableton Live ineens geen ASIO meer. Hij heeft het over sample rate not being supported by a USB audio product. De Fasttrack Pro is echter de enige USB audiodingetje die ik aan mn computertje heb hangen.

Als ik de Fast track pro properties bekijk zeggen die "streaming at 44.1 khz". Lijkt me vrij gangbaar. In live vind ik nergens de mogelijkheid om tussen 44.1/48/96khz te schakelen.
In principe mis ik nu alleen maar 2 extra uitgangen, maar toen die het deden was ik er toch erg blij mee...

Iemand een suggestie?

groeten,
Niels

Heb je de drivers al opnieuw geïnstalleerd of gekeken of er misschien nieuwe drivers zijn?

Ik heb gisteren mijn nieuwe fast track ultra geïnstalleerd en zag dat daarbij ASIO 2.0 usb zat. Kijk eens of je dat kunt vinden en misschien helpt het wel.

Ik heb de driver verwijderd en opnieuw geinstalleerd. De vorige installatie heeft ongeveer 2 maanden geleden plaats gevonden dus een nieuwere was er nog niet. Ach ja, door mijn PC-klunzigheid zie ik me geregeld genoodzaakt de hele XP opnieuw te installeren, misschien wordt dat weer eens tijd...

Dat probleem heb ik een keer met een Edirol midi keyboard gehad. Na een usb verlengsnoer viel ie elke keer na 5 minuten uit.
Op de een of andere manier vinden usb powered apparaten verlengkabels niet leuk.

Back