[Tracks] drie monomachine-op-de-bank-probeersels

Hazes

Vind ik leuk
Ik kan tegenwoordig ook op de bank opnemen dankzij m'n nieuwe Zoom h2 recordertje :okdan: (studio ligt uit elkaar door verbouwing :() Net 3 korte trackjes in elkaar gezet. Alles 100% monomachine en "on te fly" opgenomen; niet ge-edit. Ik ga voor een minimale electro(-achtige) sound.

hier 1
hier 2
en
hier 3

Best geinig, ik mis alleen een lekker bass of een dreunende kick, maar misschien houd jij daar niet van (ik weet ook niet of je dat uit een monomachine kan halen hoor). Je hoort toch echt wel de specifieke sound van zo'n monomachine, alle 3 een beetje hetzelfde.

lekker hoor.En dan doel ik vooral op de synth sounds.
Bij de tweede moest ik meteen denken aan de sound van de neger des heils.

Uk vind ze top, vooral 2, ze klinken zo "gemakkelijk" alsof een routinier ze zo uit de losse pols schudt... Ik hou er zo van :D

Best geinig, ik mis alleen een lekker bass of een dreunende kick, maar misschien houd jij daar niet van (ik weet ook niet of je dat uit een monomachine kan halen hoor). Je hoort toch echt wel de specifieke sound van zo'n monomachine, alle 3 een beetje hetzelfde.

Speciaal voor jou ook nog een trackje dat anders klinkt dan de eerste drie (met dreunende kick ;) ). --> KLIK HIER

Uk vind ze top, vooral 2, ze klinken zo "gemakkelijk" alsof een routinier ze zo uit de losse pols schudt... Ik hou er zo van :D

Dank je wel! 't Is ook losse pols-werk. Later als ik groot ben en klaar ben met verbouwen ga ik de beste probeersel uitwerken tot volwassen tracks.

Lekker! Wat voegt een mkII hier aan toe?

Volgens mij is de Monomachine mkII vooral aan de buitenkant veranderd en niet aan de binnenkant. Dacht dat het afgezien van de looks gewoon identieke machines waren.

Back