Ruis op -50db

Sidx8580

Muziekant
Ik keek laatst bij me opname programa naar de ruis deze zit op -50db
nou heb ik in mijn producties niet echt last van duidelijk hoorbare ruis, maar ik speel ze ook nooit op 140db.

Nou vroeg ik me af is deze ruis te hard? zo jah wat kan ik hier aan doen?

Ik gebruik trouwens de line in van mijn computer om op te nemen, aangezin ik deze niet in me scope kaart kan steken want dan gaat de boel rond singen (handig zo een geluids kaart met synths er in!:stupid)

Krijg je ongeacht wat je aan je line-in hangt altijd -50 dB ruis? Lijkt me eerder dat het aan de line out van het apparaat ligt wat je op je Scope kaart hebt aangesloten. Ruis van de interne synths en geluidsbronnen van Scope kan het niet zijn, die zijn intern en hebben bij mij een ruisvloer van oneindig laag. De ruisvloer van ongebalanceerde inputs van mijn Scope kaart varieren bij mij van -60 dB tot -80 dB, afhankelijk welke synth/module eraan hangt.

Als ik mijn mengpaneel uit zet dan gaat de ruis naar -40 draai ik de opname volume laag/dicht dan is deze nog maar -72 varierent tot -66
de twee die het ergs ruis veroorzaken zijn de outgang van de scope kaart
en de micro korg.

Als ik mijn mengpaneel uit zet dan gaat de ruis naar -40 draai ik de opname volume laag/dicht dan is deze nog maar -72 varierent tot -66
de twee die het ergs ruis veroorzaken zijn de outgang van de scope kaart
en de micro korg.
Met de Micro Korg heb ik dus ook last van ruis, die op een behoorlijk frequentiegebied zit. Equalisen op het ding zelf heeft niet zoveel zin. Heeft er iemand een idee hoe dit voor dan wel na opname in b.v. Cubase wat gefilterd kan worden?

Ik gebruik trouwens de line in van mijn computer om op te nemen, aangezin ik deze niet in me scope kaart kan steken want dan gaat de boel rond singen (handig zo een geluids kaart met synths er in!:stupid)
dat ligt aan de geluidskaart aan niet aan jou?
volgens mij is het net andersom

Back