Bedankt voor alle input tot nu toe... Met warm bedoel ik idd Massive Attack, Kruder & Dorfmeister.
303 (kloon) bassen associeer ik niet onmiddelijk met warm maar eerder met acid-achtige schreeuwende hoge resonaties. Misschien ben ik hierin wel verkeerd?
Ben niet zo vertrouwd met de ARP reeks. Misschien eens in verdiepen.
DaveSmithInstruments Evolver
DaveSmithInstruments Mopho
Heb al op de Evolver gespeeld en naar de demo's vd Prophet8 geluisterd en de DSI synths klinken nogal koud/klinisch in mijn oren. Zijn goed voor bvb arps, leads, chords en dergelijke. Snijden waarschijnlijk geweldig in een mix maar helaas niet de "warme" analoge bas.
Moog Little Phatty
Moog Voyager
Heb onlangs op de Moog LP gespeeld en was aangenaam verrast van de warme, wollige sound. Enige nadeel dat ik zie is het beperkt aantal knoppen. De Voyager is al onmiddelijk een stuk duurder. 2500 euro voor 1 stem is niet bepaald een koopje ;-)
Was eerlijk gezegd mijn eerste gedacht (samen met de Waldorf Pulse). Hoor hier wel aardig wat negatieve commentaar over deze synth.
Daarom had ik hem even aan de kant gezet.
Roland Juno 60
Roland Juno 106
Roland SH-1
Roland SH-2
Roland SH-09
Roland SH-101
Roland SH-1000
Al veel positief gehoord hier over de bassen van de Juno & SH-x reeks.
Zelf ooit met de SH-101 gepield en viel dik te pruimen.
Studio Electronics ATC
Studio Electronics SE-1x
Ook veel positief over gehoord. Heb wel de indruk dat je ze hier minder vind. Wat is eigenlijk het verschil tussen beide? Zijn ze gebruiksvriendelijk?
Zie mijn opmerkingen over de 303 klonen bovenaan deze post.
Was samen met de Novation BassStation mijn eerste keus.
Veel positieve revieuws over deze synth maar vraag me af of
hij wel echt warm klinkt.
Hey, deze is nieuw voor me. Bedankt voor de tip! Iemand ervaring hiermee?
Laat maar komen die tips!