Sampler of sequencer?

Stabby

Ouwe rot
Binnen enkele dagen komt mijn Microkorg toe en ik vroeg me af wat de beste oplossing zou zijn om eenvoudige melodieën op te slaan.

Met een sampler zoals de Roland SP-404 is dit mogelijk en kan ik zelfs elementen van mijn Kaossilator en Korg DS-10 toevoegen. Deze is echter ook wat duurder en het lijkt me daarom misschien beter om te beginnen met een sequencer. Welke sequencer zouden jullie dan aanraden? Het mag natuurlijk iets eenvoudig zijn aangezien de Microkorg toch maar 4 polyfoon is.

Alvast bedankt!

Met een Electribe ESX of een MPC kun je samplen EN sequencen. Hangt er een beetje vanaf wat je uit wilt geven, maar een ESX of MPC500 zijn tweedehands wel onder de 400 wel te krijgen denk ik.

je kan altijd externe effecte gebruiken. daarmee wordt je muziek ook metteen wat persoonlijker.

Heeft iemand hier zowel de MPC-500 als Microkorg (gehad)? Ervaringen? Naar deze gaat momenteel mijn voorkeur uit. Wel jammer dat het maar 4 effecten heeft, maar dat kan ik in de toekomst nog wel oplossen.

Je kunt altijd resamplen, dus da's niet echt het punt.

Je zou ook een goedkope MIDI-interface kunnen kopen en dan de meest basic versie van Cubase kunnen installeren.

Back