[Minimal] Afmix feedback nodig. (Spoedje)

matthias klein

Stamgast
Goedemiddag,, :koffie:

Over twee, drie dagen moet ik deze track inleveren bij de masteraar omdat de plaat op een verzamelcd komt. Heb al twee keer de track naar hem gestuurd, maar hij is niet goed bevonden. Zouden jullie mij tips kunnen geven over de afmix. Of het laag, mid en hoog zo goed is, of dat er nog iets aangepast moet worden. Ik werk met Reason 4.0, de track wordt niet per spoor afgemixd.

Jullie mogen natuurlijk ook je mening geven over de track zelf.. :kimono:

http://www.speedyshare.com/509725600.html

Ik vind de bassline iets te blubberig, misschien iets strakker. Voor de vind ik hem oke. Ben geen pro op dit gebied.

Je kan misschien ook aan de masteraar hem zelf vragen waarom hij hem niet goed vind en waar je eventueel op zou kunnen letten.

Nummer zelf is wel erg lekker moet ik zeggen.

Waarom geeft hij zelf niet aan wat er scheelt? Dat lijkt me niet meer dan normaal.

Waarom geeft hij zelf niet aan wat er scheelt? Dat lijkt me niet meer dan normaal.

Ik vind de bassline iets te blubberig, misschien iets strakker. Voor de vind ik hem oke. Ben geen pro op dit gebied.
Je kan misschien ook aan de masteraar hem zelf vragen waarom hij hem niet goed vind en waar je eventueel op zou kunnen letten.
Nummer zelf is wel erg lekker moet ik zeggen.
Bedankt voor jullie reactie en het compliment. De reactie van die masteraar was deze:
Ja heb de track geluisterd, klinkt een beetje vreemd qua mix inderdaad. Ik kan alleen mn vinger er niet op leggen. Het zit em volgens mij in de balans tussen de verschillende elementen. De pads staan heel hard in de mix en de beats en dan vooral de kick heel zacht. Daardoor is de track bijzonder dicht gesmeerd. Ook is het hoog aardig aanwezig.
Wellicht zijn er exiters / stereo enhancers of soort gelijk spul op de master bus gebruikt. Die hebben vaak zo'n effect waneer je ze verkeerd gebruikt.
Met mastering krijg je het wel iets beter maar het is beter om de track nog een keer te mixen en dan goed op de levels en EQ op de individuele sporen te letten. Ik wil best de track mixen alleen vraag ik daar dan wel een vergoeding voor.
Groet,
Maar ik heb inmiddels de track al aangepast op deze reactie. Iets vollere kick heb ik nu, minder hoog en de synths staan minder hard.
Het enige waar ik nu mee zit is de kick en sub, of die niet teveel of te weinig laag hebben, en of ze niet teveel aan elkaar plakken.

Ik vind de track eigenljk wel OK, snap het commentaar niet goed dat de kick "heel stil" staat, dit is toch minimal en geen techno? Die kick moet toch niet beuken? (of misschien is je mastering engineer niet gewend om minimal te masteren :) )

Ik vind de track eigenljk wel OK, snap het commentaar niet goed dat de kick "heel stil" staat, dit is toch minimal en geen techno? Die kick moet toch niet beuken? (of misschien is je mastering engineer niet gewend om minimal te masteren :) )
Nou, het vervelende is dat ik hem niet per spoor kan inleveren, alleen als 1 geheel in wav formaat. Dus hij moet perfect zijn. Denk dat ik hem zo maar ga inleveren morgen, of iemand moet nog een goede tip hebben. :geslaagd:

Ik vind persoonlijk het mixing/summing algoritme van Reason niet heel fijn. Ik zou je echt aanraden om het via rewire, of door het apart bouncen van tracks, af te mixen in een doeie DAW: cubase, logic of protools. Ik merk zelf vaak dat de kicks in reason niet al te best uit de verf komen.

Vind de track verder wel lekker klinken hoor, beetje te smooth voor mijn smaak. Keep up & succes met mixen.

Mau

Snap wel waarom die ME zegt wattie zegt.
Die strings zijn zwaar fase en trekt de hele mix scheef.
Dat valt ook wel recht te trekken uiteindelijk maar gaat ten koste van de hele mix. Het effect is dan misschien wel vet maar als je het op een pleuris setje of mono zou afspelen dan valen delen van de mix weg. (Niet mono compatible dus.)

Oke, ik heb een ideetje, als iemand deze Reasonfile zou willen masteren in Reason of via Rewire. Dan stuur ik diegene de file. Is dat een idee? Als het lang duurt wil ik diegene er ook wel voor betalen. Heb nog 1 dag om het te fixen.. *D

Is het geen beter idee om eerst eens zelf te bepalen wat je wilt met je track? wat voor sound? wat zijn goede referentie CD's / artiesten voor je?

Voor je het weet komt iemand met een hardcore mix terug:D

Wat jij zoekt is een producer of mix engineer: Je hebt wel het idee, maar niet de middelen en vaardigheden om productietechnisch tot het juiste resultaat te komen.

Er zitten hier een aantal goede producers en masteraars op het forum.
Alleen de vraag is of zij de tijd hebben om jou aan het handje mee te nemen door Reason. Wat is je budget voor een eventuele quickfix mixsessie?

Door te rewiren ga je ook niet veel opschieten hoor. Dan zul je bij de bron moeten gaan zoeken. Iets met stereo verbreder of een sample die niet helemaal lekker zit in die mix.

op zich moet het wel te doen zijn volgens mij, mits wat kleine aanpassingen.
je moet eens luisteren op verschillende luidsprekers (ook logitec/creative enzo aan de pc).
je hoort meteen dat deze track enorm breed klinkt, misschien iets erover zelfs
en ik kan me ook wel vinden dat de kick (en in feite het geheel aan beats) iets luider/breder kan: de strings/pads creeëren een ruimtelijk effect terwijl de beats als een strakke lijn op het laagste niveau spelen, plaats ze wat centraler (en ik heb het niet over panning)

volgens mij wil die masteraar de beats wat dikker maken, en door de rest van de geluiden lukt het niet.
maar: ik mix analoog af, dus reken niet op tips voor reason, heb er geen flauw idee van.

wat voor monitors heb je?

Door te rewiren ga je ook niet veel opschieten hoor. Dan zul je bij de bron moeten gaan zoeken. Iets met stereo verbreder of een sample die niet helemaal lekker zit in die mix.
op zich moet het wel te doen zijn volgens mij, mits wat kleine aanpassingen.
je moet eens luisteren op verschillende luidsprekers (ook logitec/creative enzo aan de pc).
je hoort meteen dat deze track enorm breed klinkt, misschien iets erover zelfs
en ik kan me ook wel vinden dat de kick (en in feite het geheel aan beats) iets luider/breder kan: de strings/pads creeëren een ruimtelijk effect terwijl de beats als een strakke lijn op het laagste niveau spelen, plaats ze wat centraler (en ik heb het niet over panning)

volgens mij wil die masteraar de beats wat dikker maken, en door de rest van de geluiden lukt het niet.
maar: ik mix analoog af, dus reken niet op tips voor reason, heb er geen flauw idee van.

wat voor monitors heb je?
Bedankt voor de tips en feedback.

Heb iemand gevonden die er ff naar wil kijken. :okdan:

ik heb KRK 5 monitors en een usb 0202 geluidskaart.

Ik vind de kick ook wat wollig... misschien wat laag wegdraaien hier?
Het lijkt ook of de bassline overlap heeft met de kick waardoor de ME wellicht wat moeite er mee heeft.
Ik vind -maar dat is persoonlijke smaak- dat de pads en effecten/voices wat te veel op de voorgrond staan...

Te veel hoog en te veel compressie om lang naar te luisteren.
Wel lekker nummertje.

Lacertus, RockSteadyBeat, en Negative Plus. Ook bedankt voor jullie reactie. Hier ga ik zeker wat mee doen. Heb inmiddels iemand gevonden die mij verder kan helpen. Ga de track vandaag of morgen opsturen. :yamaha:

Back