GERALD DONALD AKA DOPPLEREFFEKT/ARPANET 18/10

GERALD DONALD AKA DOPPLEREFFEKT/ARPANET 18/10

• Totaal aantal stemmers
    15
Zou wel ns legendarisch kunnen worden, in Tivoli issie geloof ik ooit eens eruit gezet na een optreden omdat ie op het damestoilet hing :)

Ik geloof dat wel meer mensen in Tivoli hem niet helemaal begrepen hadden....

Tivoli heeft een reputatie hoog te houden, ooit zag ik daar de originele bezetting van Blackdog kotsend het podium verlaten wegens overblowing terwijl de 808 en 303 volledig uit sync door ratelden. Legendarische avond...

Ik was er niet bij, maar van al diegenen die er waren heb ik de raarste sfeerbeelden gekregen. Veel staren, veel stiltes en uiteindelijk nogal hangen op de damestoiletten wat Tivoli teveel werd. Maar goed, dat is de wandelgang, en daar hoor je wel meer rare verhalen :)

Het optreden zelf was wel in orde eigenlijk. Hij en Kim Karli unisex met een bloes en een nette broek en een Zorro masker achter de zelfde keyboards roerloos tegenover elkaar, totaal geen enkele beweging tot ver in de vijf minuten af en toe een accoordje aangeslagen werd.

Zwaar minimalistisch, maar wat verwacht je eigenlijk als je die muziek hoort?

Wat wel 'leuk' was was dat er ook mensen waren die probeerden of als je bier begon te gooien en "wij willen muziek" begint te scanderen zodat ze misschien toch zouden gaan bewegen.

Maar ach....

Ik was er niet bij, maar van al diegenen die er waren heb ik de raarste sfeerbeelden gekregen. Veel staren, veel stiltes en uiteindelijk nogal hangen op de damestoiletten wat Tivoli teveel werd. Maar goed, dat is de wandelgang, en daar hoor je wel meer rare verhalen :)

Oooh zo vreemd zeg... is het wel de moeite dat ik me verplaats tot parijs dan??

Wat zijn de absolute must-have heards van deze Gerrie D.? Want tsja, nu ik hier dan toch in de buurt ben...

Overigens, wat bestellen in de voorverkoop via FNAC betreft: let wel even goed op of je kiest voor 'opsturen' of 'afhalen'. Dat had ik van de week niet gedaan (voor een ander concert; Magma! :P ), en dat werd dus automatisch afhalen. En of dat wel zo handig is, ligt aan hoeveel tijd je gaat hebben in Parijs... (voor wie hierheen komt)

Oooh zo vreemd zeg... is het wel de moeite dat ik me verplaats tot parijs dan??

Kijk zelf maar:

http://www.youtube.com/results?search_query=Arpanet+-+Live+at+La+Geode,+Paris,&search_type=

Wat zijn de absolute must-have heards van deze Gerrie D.? Want tsja, nu ik hier dan toch in de buurt ben...

Gesamtkunstwerk is zijn oude werk verzameld. Japanese Telecom - Japanese Telecom is ook een beetje in dat straatje, minimale electrofunk.

Arpanet - Wireless Internet is zijn laatste 'oude stijl', en in mijn ogen het allerbeste wat hij gemaakt heeft. Erg duister.

Alle Dopplereffekts naar Gesamtkunstwerk zijn heel erg minimaal en harsh, ook Arpanet en Der Zyklus releases van rond die tijd. Vooral lange soundscapes, geen / nauwelijks beats.

Cherenkov Radiation van Der Zyklus is weer een stukje terug naar de funk.

Overigens, wat bestellen in de voorverkoop via FNAC betreft: let wel even goed op of je kiest voor 'opsturen' of 'afhalen'. Dat had ik van de week niet gedaan (voor een ander concert; Magma! :P ), en dat werd dus automatisch afhalen. En of dat wel zo handig is, ligt aan hoeveel tijd je gaat hebben in Parijs... (voor wie hierheen komt)

Check de volgende artiesten:

Drexciya
Arpanet
Dopplereffekt
Elecktroids
Japanese Telecom
Der Zyklus
Heinrich Mueller
Glass Domain
Intellitronic
Abstract Thought
....

That's aaaaaaaaallll him :D

Kijk zelf maar:

http://www.youtube.com/results?search_query=Arpanet+-+Live+at+La+Geode,+Paris,&search_type=

Gesamtkunstwerk is zijn oude werk verzameld. Japanese Telecom - Japanese Telecom is ook een beetje in dat straatje, minimale electrofunk.

Arpanet - Wireless Internet is zijn laatste 'oude stijl', en in mijn ogen het allerbeste wat hij gemaakt heeft. Erg duister.

Alle Dopplereffekts naar Gesamtkunstwerk zijn heel erg minimaal en harsh, ook Arpanet en Der Zyklus releases van rond die tijd. Vooral lange soundscapes, geen / nauwelijks beats.

Cherenkov Radiation van Der Zyklus is weer een stukje terug naar de funk.

Inertial frame van Arpanet niet vergeten hé ;) www.netlog.be/drexciyan_ (plat streepje achter de link ;)) staan wat liedjes van z'n laatste album op

Check de volgende artiesten:

Drexciya
Arpanet
Dopplereffekt
Elecktroids
Japanese Telecom
Der Zyklus
Heinrich Mueller
Glass Domain
Intellitronic
Abstract Thought
....

That's aaaaaaaaallll him :D

Grappig dat-ie telkens vriendjes met zichzelf is op zo'n myspace-sites... :D Maar klinkt wel geinig in ieder geval; 's zien of ik die zaterdag tijd ga hebben. :)

Zie de website van Batofar:

LIVE ! DOPPLEREFFEKT AKA ARPANET + SLEEPARCHIVE
DJ’S ! ALEXX & CHOCO

Le Batofar présente PROCESS
la nouvelle résidence dédiée aux sonorités expérimentales et minimales....

Process ??
Ce sera la nouveau laboratoire de sons du Batofar et pour la 1ere, on se devait de taper fort: le groupe mythique DOPPLEREFFEKT aka ARPANET (mais aussi Drexciya, Der Zyklus, Japanese Telecom etc.) fera un live inédit pour inaugurer comme il se doit ce nouveau rendez vous! Ce groupe culte qui a su entretenir le mystère durant de nombreuses années, sort de l'ombre le temps d'un soir pour nous présenter le fruit de leur récent travail et revenir sur 20 ans d'activisme électronique! Fidèle a la tradition de Detroit, ce groupe se produit souvent a visage masqué et fuit la promo et les interviews comme la peste! L'occasion de les revoir ne se représentera pas de sitôt! A leur coté, un autre artiste très secret et très rare sur scène nous fera l'honneur de sa présence: SLEEPARCHIVE! Adepte d'un son minimal dub, souvent assimilé aux œuvres de Maurizio et des prod de basic Channel, les live du Berlinois sont toujours des expériences uniques! Déjà venu au Bato en septembre 2007, il avait littéralement terrassé le dancefloor à base de grosse infra-basses et de mélodies très hypnotiques...
Avis aux amateurs, ça sent la soirée culte!

Kern van het verhaal: "Process zal het nieuwe geluidslaboratorium van Batofar zijn, en voor de openingsavond hebben we een knaller: de mythische groep DOPPLEREFFEKT aka ARPANET (maar ook Drexciya, Der Zyklus, Japanese Telecom, etc.) zal een volkomen nieuwe live-show geven zoals je verwacht bij een nieuwe kennismaking!"

Gerard wie? :erm:

ken 'm nie..

Toen in Tivoli was het publiek echt schandalig onbeschoft... Wat een wangedrag...
In 1999 of 2000 speelde hij in Ekko, dat was wat mij betreft de leukste keer dat ik 'm zag, toen was het nog meer de Dopplereffekt van Fascist State en Infophysix enzo, hij speelde toen nog een nummer wat jaren later op Virtual Geisha terecht kwam. Dat optreden was ook wel weer des Gerald's, de avond daarvoor had hij in in Doornroosje ofzo gespeeld waar hij z'n tracks stuk voor stuk moest laden vanaf floppy. Toen hield 'ie ook weinig publiek over... Gelukkig had Zero One hem voor Utrecht van een zipdrive voorzien, toen ging de laadtijd tussen 2 tracks door terug van 5 minuten naar 1 of 2 minuten :D Dat was echt een gaaf optreden, maar in m'n herinnering waren er ook niet veel meer mensen dan wat vrienden uit Den Haag en wat knakkers van de lowlands mailinglijst, de rest zat ook weer snel in 't cafe...
Vorig jaar (of was dat nog dit jaar?) speelde hij in Amsterdam, dat was ook weer erg gaaf; muzikaal misschien nog wel gaver dan Ekko en Tivoli bij elkaar, maar misschien iets minder legendarisch omdat het nu helemaal goed ging, zowel technisch als met het publiek :) Hoe dan ook, toen speelde hij (samen met Kim Karli overigens, in Arpanet set-up: burostoelen etc) veel Arpanet-achtige tracks, maar ook wat meer tracks in de oude stijl. De moeite waard, me dunkt. Batofar is ook wel een geschikte plek.

Back