GERALD DONALD AKA DOPPLEREFFEKT/ARPANET 18/10

GERALD DONALD AKA DOPPLEREFFEKT/ARPANET 18/10

• Totaal aantal stemmers
    15
twee weken terug stond hij nog in Berlijn

in 2006 ben ik naar Arpanet in Parijs geweest, toen in La Geode.. wat een geniale locatie was voor zijn optrede. Hij stond aangekondigt als Arpanet en speelde toen alleen maar nieuwe dingen wat nu voornamelijk is uitgebracht op het Dopplereffekt album.
De dag erna was er een Kommando 6 Label Nacht, dus het was een goed weekend om in Parijs te zijn.

In berlijn scheen hij voornamelijk nieuwe dingen 'gespeeld' te hebben.

Toen in Tivoli was het publiek echt schandalig onbeschoft... Wat een wangedrag...
In 1999 of 2000 speelde hij in Ekko, dat was wat mij betreft de leukste keer dat ik 'm zag, toen was het nog meer de Dopplereffekt van Fascist State en Infophysix enzo, hij speelde toen nog een nummer wat jaren later op Virtual Geisha terecht kwam. Dat optreden was ook wel weer des Gerald's, de avond daarvoor had hij in in Doornroosje ofzo gespeeld waar hij z'n tracks stuk voor stuk moest laden vanaf floppy. Toen hield 'ie ook weinig publiek over... Gelukkig had Zero One hem voor Utrecht van een zipdrive voorzien, toen ging de laadtijd tussen 2 tracks door terug van 5 minuten naar 1 of 2 minuten :D Dat was echt een gaaf optreden, maar in m'n herinnering waren er ook niet veel meer mensen dan wat vrienden uit Den Haag en wat knakkers van de lowlands mailinglijst, de rest zat ook weer snel in 't cafe...
Vorig jaar (of was dat nog dit jaar?) speelde hij in Amsterdam, dat was ook weer erg gaaf; muzikaal misschien nog wel gaver dan Ekko en Tivoli bij elkaar, maar misschien iets minder legendarisch omdat het nu helemaal goed ging, zowel technisch als met het publiek :) Hoe dan ook, toen speelde hij (samen met Kim Karli overigens, in Arpanet set-up: burostoelen etc) veel Arpanet-achtige tracks, maar ook wat meer tracks in de oude stijl. De moeite waard, me dunkt. Batofar is ook wel een geschikte plek.

Super!!! ik kijk er al naar uit :D

het is dezelfde gast, maar niet dezelfde muziek. Dopplereffekt was, althans hun laatste show, meer luistermuziek. Spacey soundscape achtige dingen, Arpanet is toch meer wat de dansvloer achtige variant.

Ik denk dat je het andersom bedoel.
Arpanet is juist rustig en Dopplereefekt heeft een dansbare beat
(tenminste, zerkt het voor mij)

hehe , maakt mij ook verder niet zoveel uit hoor, het is allemaal hogere school (sic) electronica ..

Toch moet ik je enigsinds corrigeren, die youtube filmpjes zijn van gesamtkunstwerk, luister ook is naar bijv. calabi yau space een plaat die me nog steeds inspireert en aantoont dat je ook een groovy track kan maken zonder beat.

Dat hele pokke eind daarheen voor een beetje muziek? Dacht het niet, zet ik liever thuis een plaatje op. Kijk als je er nu toevallig bent ok.

Je kunt het ook zien als een mooie reden voor een weekendje Parijs, natuurlijk... ;)

Maar dan zul je zien, valt het tegen. Das volgens mij vaak zo als je naar iets uitkijkt.

p.s. relaxe muziekjes op je myspace.

Laatst gewijzigd:
Stuur maar pb als je komt hé :)

Ik ga trouwens niet kunnen (ik krijg bezoek dat het niet gaaf gaat vinden als het mee hierheen zou moeten :D ), maar toch veel plezier! En wel netjes kaartjes kopen en afstempelen voor het openbaar vervoer hè, want daar controleren ze flink streng op... :erm: ;)

Ik ga trouwens niet kunnen (ik krijg bezoek dat het niet gaaf gaat vinden als het mee hierheen zou moeten :D ), maar toch veel plezier! En wel netjes kaartjes kopen en afstempelen voor het openbaar vervoer hè, want daar controleren ze flink streng op... :erm: ;)
Ik ga er niet kunnen geraken
je moet reserveren voor de trein (thalys) en de kosten zijn 130euro pp. en m'n vriend ziet het niet zitten om met de auto te gaan.jammer want ik keek hier zo naar uit :(

Back