Nieuwe nummers (dank je falafelbiels)

bombario

Gepokt en gemazeld
Op aanraden van falafelbiels post ik mijn allereerste popliedje. In een take opgenomen tussen de wasrekjes en een te kort microfoonsnoertje waardoor ik half voorovergebogen naar de mic hang. Even voor de goede orde: ik pretendeer geen zanger te zijn (heb me ook niet op autotunes gestort) en de tekst kostte me welgeteld 20 minuten, dus reken me daar niet op af :dubbel:

Wel de vraag: is het wat en wat kan ik er eventueel mee?

In de dir staat ook een tranceliedje, mocht iemand daar wat van vinden dan ook graag :halleluja

De url: http://www.xs4all.nl/~rutgerst/synthforum/

hehe trancedeuntje is niet mis
had ik niet verwacht na het horen van het ander
ivm het ander:
of het wat is .. welja, da ga ik niet voor u beslissen
Wat zou je willen dat het is?
Zit best wel een popdeuntje in, als je zin hebt om zoiets te maken, dan moet je dat gewoon doen :)

Die trance track is helemaal niet slecht. Ik vind je melodie en akkoorden erg nice moet ik zeggen. De melodie lead is wel erg schel, dat kan iets minder. De mix klopt van geen kant en de percussie is erg droog, nauwelijks hoorbaar en erg simpel. Ook kan de sound wel een dikke boost gebruiken, het klinkt allemaal toch wat dunnetjes en "net niet". Toch maakt die melodie een hoop goed, maar echt pro klinkt het nog niet en dat is in deze ontzettend jammer omdat die melodie heel veel potentie heeft! Wil het graag eens remixen!

Heya Stevie,

Je hebt volkomen gelijk en dat is ook het punt waar ik altijd op vast loop. Ik ben echt een melodieenman, heb vaak binnen een half uur een goeie hook en een bijpassend akkoordschema, maar voordat het dan een nummer is. Arrangement kost me vaak veel te veel tijd en daarna ben ik het nummer zo zat dat ze zelden afkomen, laat staan fatsoenlijk gemixt worden. Een kind is daar trouwens ook debet aan, daar gaat je vrije tijd :)

Hoe zou jij het in dit geval aanpakken? En met welke plugins?

Het is dat je zover weg woont, anders kwam ik een dag langs en maakten we er een co-productie van :) Maar remixen mag evt. ook hoor, pb me maar.

Popliedje vind ik leuk. Tranceliedje niet geluisterd, portie trance al gehad voor vandaag,

Popliedje zou ik zeker uitwerken. Lala refrein vervangen voor pakkend 'meezing" refrein (alhoewel....pakkend meezingeriger dan lalala kan je het natuurlijk niet krijgen :D). Qua productie zou ik er een motown achtige sound van proberen te maken, maar dat zeg ik omdat ik dat mooi vind.

Succes en plezier met uitwerken!

Trance nummer geluisterd en moet inderdaad zeggen dat het sterke punt de melodie is. Klinkt zowaar een keer origineel voor een Trance nummer.
Maar ben het verder ook met eerdere replies eens dat er niet alles mee gedaan wordt wat er in potentie in zit. Het moet meer knallen zeg maar. Grotere build ups, diepere break downs, en zeker vettere drums. Ook ben ik niet helemaal weg van de gekozen lead synth...
Maar verder een goede eerste opzet voor een in potentie dik nummer, dat zeker.

Verandering van spijs doet eten he :) Maar ik maak trance omdat ik me daar muzikaal wel in uit kan leven, mooi akkoorden en daar dan een beetje originele baslijn tegenover zetten. Iedereen bedankt trouwens voor de commentaren tot zover!

Back