"Mijn eerste keer.."

Mijn buurvrouw..

Mijn buurvrouw..

Even wat duidelijkheid over mijn buurvrouw, waar ik het in m'n 'profiles' over heb gehad..:
Laat ik EERST beginnen met de opmerking, dat ik er nu al veels te veel moeite aan besteed..!!!

Maar enige uitleg is misschien wel op z'n plaats.:
Mijn 'buuf' is een lerares van rond de 40~45 jaar, en heeft iets tegen:
-muziek in het algemeen,
-alles & iedereen, die jonger is als haar,
-alles & iedereen, die WEL een hobby hebben,
-alles & iedereen, die ook maar IETS van een sociaal (lees: LEUK!) leven hebben..
Dat tot daar aan toe, maar als ik doordeweeks dan een keertje een cd-tje met commerciele K*T-muziek draai,
en op een volume dat zelfs personen die een MEGA-kater hebben, gaan klagen dat 't te zachtjes staat..
(ff een nieuwe zin beginnen, want ik snap 'm zelf al nie meer..)
Als dan m'n 'buuf' komt klagen om 20:30, dan denk ik:

Bah, heb IK da weer!! (Text is lichtelijk gecensureerd en aangepast voor de jongere lezerz onder ons..)

Laat staan als ik een keer in m'n studiootje bezig ben met m'n actieve sub + 2 satellites (=Mid&Hoog)..
(Aan de ene kant wel te begrijpen: 't grenst ongeveer aan de slaapkamer van de 'Buuf".. Maar TOG!!)

Affijn, een beetje medelijden zou mooi zijn..;{

P.S. heeft iemand een tip voor type/merk monitorz voor me, die niet te veel, maar wel genoeg BASS geven + actiev??
=>'k Produceer o.a. Tekno & soortgelijke noizz.. 8D

Ni Hoa Ma?

Bon Bini, Selamat Datang en Hartelijk Welkom. De combinatie 1e keer en buurvrouw deed mij trouwens aan hele hele andere dingen denken...maar ach..ik denk bij LPF weer niet aan nieuwe politiek maar aan low-pass-filters...

2 B-mann,

2 B-mann,

THANX!

Daar gaat m'n nachtrust en m'n eetlust 4 'n maand (of 18..)!!
Maar goed, IK zit er mee..

Waarom heb ik trouwens MIJN D-50 weggedaan?? (s.v.p. GEEN antwoorden! =>heb nog STEEDS spijt ..:stupid )

..was iets met sentiment.. =(

Re: Mijn buurvrouw..

Re: Mijn buurvrouw..

Origineel geplaatst door Zoidsity
Even wat duidelijkheid over mijn buurvrouw, waar ik het in m'n 'profiles' over heb gehad..:
Laat ik EERST beginnen met de opmerking, dat ik er nu al veels te veel moeite aan besteed..!!!

Maar enige uitleg is misschien wel op z'n plaats.:
Mijn 'buuf' is een lerares van rond de 40~45 jaar, en heeft iets tegen:
-muziek in het algemeen,
-alles & iedereen, die jonger is als haar,
-alles & iedereen, die WEL een hobby hebben,
-alles & iedereen, die ook maar IETS van een sociaal (lees: LEUK!) leven hebben..
Dat tot daar aan toe, maar als ik doordeweeks dan een keertje een cd-tje met commerciele K*T-muziek draai,
en op een volume dat zelfs personen die een MEGA-kater hebben, gaan klagen dat 't te zachtjes staat..
(ff een nieuwe zin beginnen, want ik snap 'm zelf al nie meer..)
Als dan m'n 'buuf' komt klagen om 20:30, dan denk ik:

dat is alles wat ik in een vrouw zoek...

maaruh welkom hier!

2 EDP,

2 EDP,

IS te regelen, hoor!!
MITS je d'r vaak UITeten neemt..!! ;)

hahahahaha ik post niet vaak iets bij nieuwkomers (omdat ik het kunstmatig aanzien vind kweken; het aantal posts op je naam). Maar het is fijn om te horen dat er meer mensen prettig gestoord zijn ;) (al dan niet door een buurvrouw :P )

Welkom! :halleluja

Gewoon schijt hebben aan iemand die al om 20:30 gaat zeuren. Officieel mag je tot 22:00 herrie maken.
Bij mij thuis gaat dat rustig een paar uur langer door. :okdan:

En ook nog welkom. :doei:

Origineel geplaatst door Rhy
hahahahaha ik post niet vaak iets bij nieuwkomers (omdat ik het kunstmatig aanzien vind kweken; het aantal posts op je naam).

spreek voor jezelf (met alle respect overigens), het kan natuurlijk ook oprecht welkom heten zijn.
Dus: Welkom hiero! Is een leuk en leerzaam forum

Je moet je speakers beter plaatsen: 90% v.d "mensen" plaatst z'n
speakers zo dat een groot deel van de basenergie bij de buren terecht
komt (geldt trouwens ook voor piano's- staan altijd met de achterkant tegen de muur).
90% v.d. consumptie chimpansees luistert ook naar 2 x half mono met hun "stereo".
En die kalverstraatkudde moet straks met 5.1 of 7.1 aan de slag in de huiskamer.
Plaats je speakers dus op de juiste plek en ontkoppel ze van de vloer/muur; betere
basweergave met meer definitie. Er staat genoeg op het net over de plaatsing van
speakers. Laat de loudness knop uitstaan; kost alleen maar overhead uit je amp, voor de zwaarste
bassen die je hoogstwaarschijnlijk toch niet kan horen op de afstand waar je luistert (te lange golflengte).
Eerst nadenken dan pas consumeren.
Subwoofer nooit op de grond plaatsen; plaats de subwoofer bv. vlak achter je hoofd
op de afluisterpositie (aangezien je niet met je rug tegen de muur zit). 't Geluid wordt
beter & buuv wordt minder gedwongen naar de sucky 4 on the floor te luisteren.
Techno & andere genres met een zware dreunende bas trekken een ongewoon zware
wissel op de tolerantie van de omgeving. Buren van mij hebben daarmee hele weekends verpest voor me ,
in oude huizen ontstaan namelijk ook nog eens resonantiefrequenties in de holle ruimten tussen
de etages die bepaalde delen van het geluid versterken. De aanstichter v.d. ellende merkt hier
niks van maar belendende etages/percelen des te meer. Mensen moeten hun t.v. of radio harder gaan zetten
omdat de buurmens zo nodig zijn geluidterritorium overschrijden moet. Je zal maar van een mooi klassiek werk zitten
te genieten of een mooie film komt ineens boem-bOEm-boem-bOEm er door heen dreunen.
Het egoïsme van de onverschilligheid, zullen we maar denken.
Als je van hard geluid houdt (leuk, voor na je 40e btw) plaats je speakers op armlengte van je (80-95 cm)
zodat ze met je hoofd een gelijkzijdige driehoek vormen; draai ze iets naar binnen-zo heb je een mooi
stereobeeld dat behoorlijk veel geluidsdruk op je trommelvliezen kan maken zonder anderen bij hun werk of
vrije tijd te schaden.
Kun je daarna meteen je handtekening wijzigen.

Veel sukses met de rest van je leven, je zult het m.i. hard nodig hebben,

ISPdeRuiter-Conservatief chagrijn met behoud van normen en waardigheid.

nou nou nou zeg hehhehe

ennuh zoid welkom , beetje humor in de tent kan nooit kwaad hehehehe

Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
Je moet je speakers beter plaatsen: 90% v.d "mensen" plaatst z'n
speakers zo dat een groot deel van de basenergie bij de buren terecht
komt (geldt trouwens ook voor piano's- staan altijd met de achterkant tegen de muur).
90% v.d. consumptie chimpansees luistert ook naar 2 x half mono met hun "stereo".
En die kalverstraatkudde moet straks met 5.1 of 7.1 aan de slag in de huiskamer.
Plaats je speakers dus op de juiste plek en ontkoppel ze van de vloer/muur; betere
basweergave met meer definitie. Er staat genoeg op het net over de plaatsing van
speakers. Laat de loudness knop uitstaan; kost alleen maar overhead uit je amp, voor de zwaarste
bassen die je hoogstwaarschijnlijk toch niet kan horen op de afstand waar je luistert (te lange golflengte).
Eerst nadenken dan pas consumeren.
Subwoofer nooit op de grond plaatsen; plaats de subwoofer bv. vlak achter je hoofd
op de afluisterpositie (aangezien je niet met je rug tegen de muur zit). 't Geluid wordt
beter & buuv wordt minder gedwongen naar de sucky 4 on the floor te luisteren.
Techno & andere genres met een zware dreunende bas trekken een ongewoon zware
wissel op de tolerantie van de omgeving. Buren van mij hebben daarmee hele weekends verpest voor me ,
in oude huizen ontstaan namelijk ook nog eens resonantiefrequenties in de holle ruimten tussen
de etages die bepaalde delen van het geluid versterken. De aanstichter v.d. ellende merkt hier
niks van maar belendende etages/percelen des te meer. Mensen moeten hun t.v. of radio harder gaan zetten
omdat de buurmens zo nodig zijn geluidterritorium overschrijden moet. Je zal maar van een mooi klassiek werk zitten
te genieten of een mooie film komt ineens boem-bOEm-boem-bOEm er door heen dreunen.
Het egoïsme van de onverschilligheid, zullen we maar denken.
Als je van hard geluid houdt (leuk, voor na je 40e btw) plaats je speakers op armlengte van je (80-95 cm)
zodat ze met je hoofd een gelijkzijdige driehoek vormen; draai ze iets naar binnen-zo heb je een mooi
stereobeeld dat behoorlijk veel geluidsdruk op je trommelvliezen kan maken zonder anderen bij hun werk of
vrije tijd te schaden.
Kun je daarna meteen je handtekening wijzigen.

Veel sukses met de rest van je leven, je zult het m.i. hard nodig hebben,

ISPdeRuiter-Conservatief chagrijn met behoud van normen en waardigheid.

...een man met een woordenschat naar mn hart:maffia:

zuuucht , ach respect is de keywoord in mijn woordenschat

Waarachtig mensdom

Waarachtig mensdom

Inderdaad je hardwerkende omgeving geen overlast bezorgen getuigt van
respect voor je medemens. Je eigen vrijheid houdt op waar die van een ander
begint. Verdiep je je niet in de situatie van die ander en ga je ongestoord door
je geweten je eigen gang, dan perk je à priori de vrijheid van een ander in. Waar
veel mensen dicht op elkaar wonen is de vrijheid door de fysica beperkt.
Waarom breng ik dagelijks 4 uur onder de koptelefoon door, waarom heb ik m'n
Mackies op armlengte staan. Ik vind niet dat mijn buren van mijn geknutsel te
hoeven meegenieten. In het geval van de Mackies heb ik nog een beter geluid ook,
want als ze niet zo hard hoeven spelen de modi (knopen & buiken i.v.m. golflengtes)
van de kamer een geringere rol.

Wat Gij niet wilt dat U geschiedt, doe dat ook aan een ander niet
(Nederlands spreekwoord, maar tevens een vrije vertaling van de categorische imperatief
van Kant alsmede een grondslag van het Boeddhisme). Een uitstekende en zeer aktuele leefregel.
Tenzij je natuurlijk masochist bent en graag in elkaar geschopt wordt met dodelijk gevolg
in het gezellige winkelcentrum.

Nederland kan weer leefbaar worden,
Doe je ook mee ??

ISPdeRuiter

Re: Waarachtig mensdom

Re: Waarachtig mensdom

...
.. Je eigen vrijheid houdt op waar die van een ander
begint. Verdiep je je niet in de situatie van die ander en ga je ongestoord door
je geweten je eigen gang, dan perk je à priori de vrijheid van een ander in. ....
..

dat werkt wel 2 kanten op dus. ik ben iig niet de domme lul die de hele tijd inlevert omdat anderen de hele tijd zitten te zeiken. respect, okee, maar die smaakt lekkerder met een dikke schep tolerantie.

....Nederland kan weer leefbaar worden,
Doe je ook mee ??

ISPdeRuiter

wat een kletsuitspraak zeg. alsof NL onleefbaar wordt door het luid muziek maken. 'k vind ons landje trouwens nog steeds een van de meest 'leefbare' (wat een stom f*kt-up-nieuwe-politiek-woord is dat geworden zeg) landen op deze aardkloot...maar dat terzijde.

o en welkom trouwens.

:)

jusitrespect voor elkaarmaar wel wat tolerantie voor elkaar zijnding kunnen hebben

GOED,

GOED,

DIT IS MIJN LAATSTE REACTIE OP DIT ALLES,*
voordat:
-er AL te veel misvattingen komen,
-men mij te serieus gaat nemen, en
-er allemaal ruzies gaan komen,alleen maar om MIJN buurvrouw, waar IK dus mee zit..!!!!!;)

Allereerst gebruik ik in 99% van de tijd als ik muzik maak d'n koptelefoon en ALS ik al via de boxen speel, dan is het:
a) een beschaafd volume (en NIET alleen voor mij!!), en
b) ruim voor 21:00, en uiterlijk 21:45 de koptelefoon op.

Maar ik hoop dat mijn "tegenstanders" een beetje begrip krijgen voor mijn mening over m'n Buuf na 't lezen van het volgende:
'Ik ging na de eerste klacht(briefje) langs m'n buuf om m'n verontschuldigingen aan te bieden en een & ander te regelen. Ik stelde voor om dan maar 1 avondje(=van 20:00~21:30) per 1 of 2 weken via de boxen te oefenen, en gaf haar m'n GSM-nr. voor 't geval ze er TOCH last van had ofzo; dan hoeft ze niet helemaal naar buiten om aan te bellen/ een briefje te posten..Maar de enige reactie van 'r was dat ik maar een andere hobby of woning moest gaan zoeken, en dat ik maar rekening met hun moest houden, en dat 'het maar goed was dat ik niet gelijk (na 't posten v/h briefje..) langs was gekomen, want anders was ze me aangevlogen' (en ik CITEER letterlijk!!!!).'

Tuurlijk begrijp ik dat het SUPER irritant kan zijn ,als je rustig thuis zit en je buren maken herrie (vandaar mijn 99%-relatie met m'n koptelefoon), maar kom op: moet ik dan alleen maar vanalles opofferen? Een beetje water bij de wijn mag toch wel??

Affijn, mijn oprechte excuses aan iedereen die ik heb verveeld met mijn ellende!!

:[>

*)wijzigingen en/of zetfouten voorbehouden;)

Zoidsity : een werklijk mieterse vent.

Kijk, eens aan; da's andere koek!
Allereerst mijn terugverontschuldigingen aan jou. Een misverstand zit blijkbaar in
een klein hoekje.
Ik meende dat je ook tot de "moet kunne"-goegemeente behoorde, die met
verstand op een half ( nul zijn ze te stom voor! ) en de blik op oneindig ( waar
twee parallelen elkaar kruisen, dus eigenlijk scheel ), de buurt met hun geluids-
braak teistert ( zoals een loopse reu, overal zijn reukvlag meent te moeten plaatsen ).
"Ik verniel, dus ik besta!"...dat type ongeveer.
Jij bent echter een warmvoelend mens en de buurvrouw is een geluidsneurotische
3e graads-harpij. Erg vervelend voor je. Gewoon ( binnen de grenzen v.h. redelijke ) je
gang blijven gaan en haar vooral aanraden de politie te bellen. Die zullen haar namelijk
uitleggen dat ze hier helemaal niet langs voor willen komen omdat er geen wettelijke
basis voor bestaat in zo'n geringe vorm voor twaalven. Als ze meerdere kerenbij hen blijft aandringen
zal ze te horen krijgen dat ze misschien beter af is met een hutje op de hei. Dan heeft de
LPF er misschien een semster bij maar ze zal weten dat ze erg overdrijft.

Voor je eigen gemoedsrust is het echter beter om zo weinig mogelijk door deze apocalyptische
Eucalypta te worden gehoord.
Daarom: ontkoppel de speakers zo veel mogelijk van de bouwconstructie van het huis (spikes,
standaards op rubber), filter al het laag beneden 40 hz eruit ( het laag hierboven en het hoog
zullen in kwaliteit toenemen, pluspuntje), plaats je speakers waar je ze nodig hebt ( nearfield wil
zeggen 1 meter van de oren verwijderd ). Gebruik je ze ook als stereo probeer ze eens aan
het plafond te hangen aan stalen kabeltjes (bv. met rawlnuts (holle wandpluggen met rubber)).
Zoveel moeite voor zo'n vaginavrouw (altijd beleefd blijven ISP, zei m'n moeder) is jammer maar
je geluid zal er ook van opknappen.

Sterkte en bedankt dat je me in de gelegenheid hebt willen stellen mezelf te corrigeren.

Met ware hoogachting,
ISPdeRuiter

Als je twee lijntjes (Nee, niet met Pim, ik ben geen Mens) open heb staan dan
stuurt-ie de post twee keer. Grappig, hè ?1

Wat een gekke wereld is het toch tegenwoordig,
ISPderuiter

Back