Power supply voor modulair

Wmonk

Hout bevat ook elektronen
Ha mensen,

ik ben begonnen met de bouw van een modulair systeem (2 MFOS VCOs, en een MFOS Dual VCA PCBs zijn gisteren gearriveerd :) )
Voordat ik deze in gebruik kan gaan nemen moet ik wel een voeding hebben.
Ik heb hier twee identieke voedingen van Elexon (tegenwoordig Elcan), van 15V, 1.5A.
Kan ik van deze twee een -15V +15V voeding maken, door de aarde van de een te verbinden aan de 15V van de ander? Uiteraard met een zekering er tussen.

Groet, Wmonk

Ha mensen,

ik ben begonnen met de bouw van een modulair systeem (2 MFOS VCOs, en een MFOS Dual VCA PCBs zijn gisteren gearriveerd :) )
Voordat ik deze in gebruik kan gaan nemen moet ik wel een voeding hebben.
Ik heb hier twee identieke voedingen van Elexon (tegenwoordig Elcan), van 15V, 1.5A.
Kan ik van deze twee een -15V +15V voeding maken, door de aarde van de een te verbinden aan de 15V van de ander? Uiteraard met een zekering er tussen.

Groet, Wmonk

Hoi Wmonk,

Dit zou moeten gaan werken. Als je een voeding maakt (+/-15 of wat dan ook) heb je normaal een trafo waar twee keer (afzonderlijk) 15V uitkomt. Hier hang je dan ook (na gelijkrichten) de + van de ene aan de - van de andere. Dit is dan de common (ground). dan heb je verder nog een plus en min over (de betreffende spanningen dus ten opzicht van de common).

Succes !!!

Groeten, Michel

Back