[Darkpsy ma meer ambient als volle bak] Darker Drane -My Pink Fluffy Pony

Dr.Drane

Darkpsy Vertegenwoordiger
Laatst gewijzigd:
tsja ik weet ook niet precies wat dat is met dat wel luisteren maar niet de moeite nemen om een replie te plaatsen!

ik vind de kick die op 1 min erin komt echt lekker!
goede drive, in de volgende halve minuut draai je die lekkere kick er wel (te) vaak uit, misschien wat constanter door laten beuken?
verder vind ik je synths een beetje slap doorkomen, die zouden van mij wel wat meer body mogen hebben en misschien wat eq, compressie en/of een viezig randje her en der? :engel:

het beste stuk is wat mij betreft 1.04 -> 1.29
daar heb je een lekkere drive en door het less is more principe een vollere sound.

als laatste, die pad sound (spook achtige synth) misschien iets meer resonance, gaat hij wat meer fluiten.

zo, dat is wat ik eraan zou doen. maar dan moet ik er wel even bij zeggen dat psy niet helemaal mijn muziek is :D

leuke track! maar ik denk dat er nog meer uit te halen valt.

hopelijk heb je er wat aan!

cheers,
chielos

ps. heb je nog wat details over je track?
wat heb je gebruikt en waar komt die lekkere kick uit?

klinkt al pakken ruimer en voller dan je vorige dingen..

cheesy spook geluidje heel int begin klinkt wel lelijk, stemmen en eq-en die handel!
voor de rest zijn sounds wel relatief ok..

leuke overgangetjes en ritmewisselingen
goed bezig maw, kzou't zelf nie kunnen

ga 'm wel nog eens terug heropenen

nog eens - terug - her-
dude, 3 keer zelfde zeggen na elkaar :p

tsja ik weet ook niet precies wat dat is met dat wel luisteren maar niet de moeite nemen om een replie te plaatsen!

ik vind de kick die op 1 min erin komt echt lekker!
goede drive, in de volgende halve minuut draai je die lekkere kick er wel (te) vaak uit, misschien wat constanter door laten beuken?
verder vind ik je synths een beetje slap doorkomen, die zouden van mij wel wat meer body mogen hebben en misschien wat eq, compressie en/of een viezig randje her en der? :engel:

het beste stuk is wat mij betreft 1.04 -> 1.29
daar heb je een lekkere drive en door het less is more principe een vollere sound.

als laatste, die pad sound (spook achtige synth) misschien iets meer resonance, gaat hij wat meer fluiten.

zo, dat is wat ik eraan zou doen. maar dan moet ik er wel even bij zeggen dat psy niet helemaal mijn muziek is :D

leuke track! maar ik denk dat er nog meer uit te halen valt.

hopelijk heb je er wat aan!

cheers,
chielos

ps. heb je nog wat details over je track?
wat heb je gebruikt en waar komt die lekkere kick uit?

w000h00w! replies! :) :halleluja en nog nuttige ook zelfs! Thanks!!!

Grappig dat je "less is more" vermeldt ook! Want het nummer noemt in mijn Ableton zelf nog zo! Dat was mijn opzet ook toen ik er aan begon, eens wat minder stapelen en meer variëren van geluiden. (alhoewel het nu toch net iets te veel ambient gehalte heeft naar mijn goesting)

Kan je ook goed volgen in je commentaren, ga er zeker rekening mee houden als ik het heropen. Merci!

Over hoe het gemaakt is:

Kick is gemaakt met synthese in soundforge volgens de infected mushroom (de meest commerciële psytrance band die er is) tutorial. Ik vond die tutorial niet meer online maar heb 'm wel nog in mijn producers gear archief gevonden en online gezwierd: www.musickmind.com/IMkick.docx

Daaruit krijg je wel een vette (te) volle kick. Via eq'ing heb ik die dan tot www.musickmind.com/kikker.JPG herleidt.

Bas is virus ti snow, evenals meeste lead achtige geluiden.

Dan heb ik voor de 2e maal mijn nord micro modular eens aan het werk gezet voor een ander lead achtig geluidje.

Die spooky stem is de mijne maar dan nog wat naar onder gepitched.

Muziek doos sample heb ik online ergens gevonden.

klinkt al pakken ruimer en voller dan je vorige dingen..

cheesy spook geluidje heel int begin klinkt wel lelijk, stemmen en eq-en die handel!
voor de rest zijn sounds wel relatief ok..

leuke overgangetjes en ritmewisselingen
goed bezig maw, kzou't zelf nie kunnen

nog eens - terug - her-
dude, 3 keer zelfde zeggen na elkaar :p

Thanks! Ja da spooky stemmeke in't begin klinkt idd nogal vals, kan 'm daar anders maken als later op het nummer (gezien hij daar zonder bas speelt) want die is wel beetje afgesteld zodat die goed samen ligt met mijn bas.

Ok, ivm dat herhalen, nu ik er bij stil sta denk ik wel dat het volgens mij nog erger kan imo. Maar ben niet helemaal 100% zeker. :)

Thanks, merci, bedankt, gracias en vielen dank fur die blumen!

Dit kan ik (voor mijzelf dus) uitleggen.

Ik luister het nummer en hoor eigenlijk meteen dat het niet mijn soort muziek is.
Wat moet ik dan nog zeggen.
Ik vind het melodietje in het begin nogal flauw, het belletje ook en het klinkt allemaal veel te digitaal in mijn oren.
Ik denk niet dat de TS hier veel aan heeft, toch?

Voor de rest klinkt het gewoon als een goede en strakke productie. (ook niet helemaal mijn ding)
Vind dat geluid aan het einde (klinkt een beetje dronerig) wel vet.

Mensen moeten gewoon lekker de muziek maken die ze willen maken ongeacht.
Als de topic starter dit doet als hij dit maakt vind ik het prachtig.
Ga zo door.:okdan:

groetje,
Maarten

Ik vind het wel okee - veel ideeën en een hoop goede geluiden! :okdan:

Ik ben totaal geen kenner van het genre (weet dus niet hoe dit hoort te klinken/gaan/watdanook), maar wat mij opviel (geldt voor alledrie je tracks): ik vind je drums niet heel sterk. Hihats zijn okee, maar snare klinkt mij wat slap, cymbals als uit een gm-soundset (*splasssssssssssh*) en de kick ligt er ook niet zo lekker in. Misschien wat compressie of distortion om het allemaal wat aan te scherpen? (maar ik lees dat Chielos de kick juist wel goed vind, dus ach... :D ) Ik heb ook het idee dat bas en kick elkaar een beetje in de weg zitten; er zit nu een hele diffuse donkere onderlaag in - of hoort dat juist bij darkpsy? Van mij zouden die in ieder geval net wat meer uit elkaar mogen; daar krijg je ook een vollere sound van, denk ik, want in het laag (behalve het dieplaag) is het nu wat leeg.

Maar alles daarboven (qua frequenties ;) ) vind ik wel okee! Lekkere en vage geluiden, mooi breed - prettig. :) Alleen heb ik het idee dat het wat onrustig is. Misschien ook weer typisch darkpsy? Anders zou je wat mij betreft specifieke stukken best wel wat langer mogen uitwerken of volhouden; vooral dat Pony-nummer vind ik erg van de hak op de tak springen (wat Chielos ook zegt over die kick aan het begin die steeds aan- en uitgaat), terwijl de afzonderlijke stukjes volgens mij best wel meer aandacht verdienen. Iets meer geduld met je eigen ideeën en je hebt een track van een kwartier (wat in een dj-set natuurlijk geen enkel probleem is :) ).

:okdan:

Dit kan ik (voor mijzelf dus) uitleggen.

Ik luister het nummer en hoor eigenlijk meteen dat het niet mijn soort muziek is.
Ik vind het melodietje in het begin nogal flauw, het belletje ook en het klinkt allemaal veel te digitaal in mijn oren.

Ja, dat heb ik vaak ook. Plus dat drie tracks neerzetten ook niet aantrekkelijk werkt voor mensen die intussen ook andere dingen aan het doen zijn (zoals de Kink 1300 luisteren bijvoorbeeld; gelukkig waren er drie suffe nummers achter elkaar :D ). Maar ja, ik heb tegen Drane zoveel zitten mekkeren over noten lezen, piano's en aftertouch, dat ik nu weleens wilde horen wat voor muziek hij dan wel niet maakt. :biertje:

...Ik luister het nummer en hoor eigenlijk meteen dat het niet mijn soort muziek is.

Oh ik vind dat ook wel fiijn om te weten hoor en denk wel dat ik hier iets aan kan hebben...zeker omdat je erbij vermeldt dat het je niet aan spreekt.

Net omdat ik me bij het muziek maken zo weinig mogelijk wil laten beperken door de stijl(en) die het meeste aanleunen bij hetgene ik wil maken.
Ik wil dus goede (imo) muziek proberen te maken en geen grote artiest worden in een bepaalde stijl...en dan tellen alle meningen wel denk ik. (vooral de mijne natuurlijk, maar ik durf mezelf wel open genoeg op te stellen om ieders mening proberen te vatten, en dan daaruit dan conclusies te trekken)

Maar iets tegen je zin luisteren (omdat het je niet aan spreekt) om comments te geven...mja dat moet natuurlijk ook niet, vandaar dat ik wel kan begrijpen dat velen enkele seconden horen en het dan weer afzwieren en iets anders doen.

Voor de rest klinkt het gewoon als een goede en strakke productie. (ook niet helemaal mijn ding)
Vind dat geluid aan het einde (klinkt een beetje dronerig) wel vet.

Mensen moeten gewoon lekker de muziek maken die ze willen maken ongeacht.
Als de topic starter dit doet als hij dit maakt vind ik het prachtig.
Ga zo door.:okdan:

Thanks! Ik probeer dus ook gewoon iets te maken wat ik aangenaam vind itt vele kameraden van mij die echt zo'n typische klanken maken behorend tot de stijl. Krijg daardoor denk ik wel vaker reacties als "is wel nogal experimenteel, he?" ipv "ja, vet nummer!", maar daar kan ik wel mee leven. :)

Ik vind het wel okee - veel ideeën en een hoop goede geluiden!

Thanks! :)

Ik ben totaal geen kenner van het genre (weet dus niet hoe dit hoort te klinken/gaan/watdanook), maar wat mij opviel (geldt voor alledrie je tracks): ik vind je drums niet heel sterk. Hihats zijn okee, maar snare klinkt mij wat slap, cymbals als uit een gm-soundset (*splasssssssssssh*) en de kick ligt er ook niet zo lekker in. Misschien wat compressie of distortion om het allemaal wat aan te scherpen? (maar ik lees dat Chielos de kick juist wel goed vind, dus ach... :D )

Ik gebruik meestal zo'n zelf samengesteld setje in Battery. Mijn hihat en snare gaan dan meestal wel nog eens via een apart audio spoor zodat ik zet nog wat apart kan EQ'en enzo.

Misschien moet ik toch eens terug wat aparte sporen gebruiken en elk geluidje apart gaan maken/behandelen ipv mijn prefab percussie setje telkens te recyclen.

Ik heb ook het idee dat bas en kick elkaar een beetje in de weg zitten; er zit nu een hele diffuse donkere onderlaag in - of hoort dat juist bij darkpsy? Van mij zouden die in ieder geval net wat meer uit elkaar mogen; daar krijg je ook een vollere sound van, denk ik, want in het laag (behalve het dieplaag) is het nu wat leeg.

Dat in de weg zitten van bas en kick is mss wat wij "rollende bas/kick" noemen. Indien het daarop zou slaan is dat idd wel opzettelijk zo gedaan.

Kan me wel goed voorstellen dat mijn rollende bas/kick nog wat rommelig gedaan is. Misschien nog wat naukeuriger EQ'en zodat bas en kick op zich wat strakker afgelijnd zijn, wel zonder dat ze minder gaan rollen samen dan.

Imo is dat net ook (min of meer) het moeilijkste en belangrijkste in de darkpsy muziek...een goede rollende bas/kick maken. Ik ben al vaker 4u en meer bezig geweest aan 1 bas+kick. :) Dat is zo'n beetje de basis waar ik dan aan verder werk. En dan durf ik tijdens de rest v.h. nummer vaak nog verder aan die bas/kick te gaan prullen.

Maar alles daarboven (qua frequenties ;) ) vind ik wel okee! Lekkere en vage geluiden, mooi breed - prettig. :) Alleen heb ik het idee dat het wat onrustig is. Misschien ook weer typisch darkpsy? Anders zou je wat mij betreft specifieke stukken best wel wat langer mogen uitwerken of volhouden; vooral dat Pony-nummer vind ik erg van de hak op de tak springen (wat Chielos ook zegt over die kick aan het begin die steeds aan- en uitgaat), terwijl de afzonderlijke stukjes volgens mij best wel meer aandacht verdienen. Iets meer geduld met je eigen ideeën en je hebt een track van een kwartier (wat in een dj-set natuurlijk geen enkel probleem is).

:okdan:

Dat onrustige is idd wat de bedoeling. Als je iets van mij zou opzetten om lekker jointje bij te gaan roken terwijl je languit in de zetel ligt te chillen...dan heb ik iets serieus fout gedaan. :)
(enfin momenteel toch, voor hetzelfde geld maak ik straks lounge muziek natuurlijk...)

Dat pony nummer is nu zelfs naar mijn goesting nog iets te ambient achtig en mag dus nog meer drive krijgen.

Dat kick aan/uit zetten is mijn poging (in de darkpsy wordt dat (kortje breakjes) vaker wel gebruikt, maar dan wsl wel nog stukken beter uitgewerkt) om extra drive te creëeren. Mss moet ik dat eens proberen op andere manieren...maar denk dat ik dan nog meer van de hak op de tak ga springen...dus tips om extra drive te creëeren altijd welkom! Ik ga der mss eens een thread over aanmaken.

Ja, dat heb ik vaak ook. Plus dat drie tracks neerzetten ook niet aantrekkelijk werkt voor mensen die intussen ook andere dingen aan het doen zijn (zoals de Kink 1300 luisteren bijvoorbeeld; gelukkig waren er drie suffe nummers achter elkaar :D ).

Ja die andere 2 nummers heb ik er maar (als een soort inhaalbeweging) rap bij gezwierd omdat het maar een keertje extra copy pasten was van op een ander forum. In de toekomst zal het ook maar 1 nummerke zijn.

Maar ja, ik heb tegen Drane zoveel zitten mekkeren over noten lezen, piano's en aftertouch, dat ik nu weleens wilde horen wat voor muziek hij dan wel niet maakt. :biertje:

Ja de notenleer toestanden enzo zijn voor mij iets voor te toekomst. Momenteel hou ik me er nog niet zo mee bezig (tijdens het producen) gezien ik nog niet genoeg dervan weer + het past ook niet zo direct in de "muziek" die ik nu maak.

Enfin, nogmaals dikke merci voor alle reacties! :halleluja
God zal het u lonen, met een hoop geile maagden om bij te wonen!

Groeten

God zal het u lonen, met een hoop geile maagden om bij te wonen!

Hey, dat rijmt! :P (en u weet: het rijmt, dus het is waar!)

Maar goed, wat ik zeg is natuurlijk allemaal helemaal vanuit mijn eigen smaak geredeneerd; zo heb ik in 'house' graag een goede groove die lekker doorstoomt, terwijl ik in rock juist erg van gekkigheid gecharmeerd ben. Ergo: zie maar wat je ermee doet - helemaal negeren is ook een optie! :mexico:

gooi hier eens een (soort) 808 kick onder :P

Net even opgezocht hoe die precies klinkt (http://www.synthmania.com/Famous Sounds.htm interessante site btw voor de niet synth nerds!)

Mja denk dat die helemaal zal verdwijnen / samenvallen met mijn baslijn.
Heb net dat hoog gedeelte in de kick nodig zodat 'm hoorbaar blijft (denk ik, kan het altijd eens proberen).

Back