divinio
Starting Up...
Eerst en vooral, dit is geen volledige track. Een simpele Arpeggiator uit de CS1x en gaan met de banaan. 
Ik ben een zware n00b en zit nu vooral aan alle knoppen te draaien om te zien wat voor effect ze geven. Sinds ik ben over gestapt van Cubase op Ableton kan ik eindelijk wat muziek maken. Had eerst met Ableton moeten beginnen maar dat weet je pas achteraf.
Ergens had ik gelezen dat iemand een idee altijd wil af hebben na een halve dag. Anders geraak je het beu gehoord en maak je het niet meer af.
Ik heb dat motto vandaag eens toegepast (als n00b). Er is een verschil van 4u tussen deze 2 mp3's. Effecten op smijten en terug weg doen enz...
Mijn conclusie is dat ik er op 4u de frisheid en de swing heb weten uit te halen.
maar dat het wel wat meer structuur heeft.
Ach ik heb heel veel bijgeleerd en heb me goed geamuseerd. Alleen het laag (in het 2de stuk vooral) heb ik er niet goed uitgekregen. Daar had ik misschien graag wat advies voor gehad. Gaat soms héél laag maar met een compressor knijp ik gewoon alles dicht als ik het laag hieruit haal. Of ik zou die bepaalde midi-noten in een extra track moeten plaatsen en dat doodcompressen?
.

Ik ben een zware n00b en zit nu vooral aan alle knoppen te draaien om te zien wat voor effect ze geven. Sinds ik ben over gestapt van Cubase op Ableton kan ik eindelijk wat muziek maken. Had eerst met Ableton moeten beginnen maar dat weet je pas achteraf.
Ergens had ik gelezen dat iemand een idee altijd wil af hebben na een halve dag. Anders geraak je het beu gehoord en maak je het niet meer af.
Ik heb dat motto vandaag eens toegepast (als n00b). Er is een verschil van 4u tussen deze 2 mp3's. Effecten op smijten en terug weg doen enz...
Mijn conclusie is dat ik er op 4u de frisheid en de swing heb weten uit te halen.
maar dat het wel wat meer structuur heeft.Ach ik heb heel veel bijgeleerd en heb me goed geamuseerd. Alleen het laag (in het 2de stuk vooral) heb ik er niet goed uitgekregen. Daar had ik misschien graag wat advies voor gehad. Gaat soms héél laag maar met een compressor knijp ik gewoon alles dicht als ik het laag hieruit haal. Of ik zou die bepaalde midi-noten in een extra track moeten plaatsen en dat doodcompressen?
.