Instrumentale versie verbeteren

boeklanoei

Ouwe rot
Ik heb hier een Instrumentale versie (mp3 van internet) deze zou ik graag verbeteren in kwaliteit. Beter laten klinken als in kwaliteit. Hoe pak je dat aan. Komen we dan automatisch in digital remasteren? Het is een Instrumentale versie in mp3 bestand en die is gewoon slecht. Hoe ga ik te werk?

Nu ben ik geen masteraar, en weet ook niet hoeveel elementen er in je nummer zit, en het allerbelangrijkste, ik weet ook niet hoe slecht je nummer is en hoe je em wilt hebben, maar als ik nummers wat helderder wil maken gebruik ik een exciter ( subtiel uiteraard) , en een klein beetje reverb op de master-kanaal ( vooral het schelle hoog aanpakken ).
misschien ook wat eq, compressie.....

Wat je mischien ook kunt doen, maar nogmaals, ik weet niet hoe druk je nummer is, alles zodanig eq-en en dan samen met je "overhead" de rest -zo individueel mogelijk- aanpakken/aanpassen.
Je zult ongetwijfeld spillage hebben, maja...
Misschien op te lossen met een gate...

Maar goed ... met de huidige technology zul je ook vast bakken hebben, dat wat je erin stopt, het er Rise & Shine uitkomt met een paar drukken op de knop :P

Selecteer het mp3 bestand en druk de 'delete' knop in en bevestig deze aktie. Dan is je probleem opgelost.

NEXT!

Selecteer het mp3 bestand en druk de 'delete' knop in en bevestig deze aktie. Dan is je probleem opgelost.

NEXT!

Subtiel en doeltreffend 8) lijkt me

de producer van dat nummer vragen om een betere versie op te sturen ? (mij lijkt het dat je 'iets' van op het internet wil polijsten, ik kan geen enkel scenario bedenken waarvoor dat nodig zou zijn als je zelf de producent ervan bent)
ik snap de vraag wellicht niet goed...

tip 1 : ga niet onder de 192 kbit/s zitten als je download, 128 gaat nog net.
tip 2 : een eenvoudig ( graphisch) equalizertje helpt een hele boel , een beetje het laag en hoog bijwerken.
blijft gelden : wat er niet in zit, na mp3 encoding, kun je er ook niet uithalen. daarom sluit ik me verder aan bij de tips van eerdere forumleden in dezen.

Nou sta ik niet altijd bekend om mijn bijster intelligente posts, maar dit is weer zo'n onzin post... Net als diverse andere vragen die je stelt, is dit weer een open deur voor iemand die zichmet zulke materialen met muziek bezig houd!

Back