Is er een doktor in de zaal??

c20h25n3o

Sync erin, acid eruit
Doktor (wie dat ook zijn mag...),

mijn TB303 doet raar...Als ik een poosje aan't jammen ben en ik draai aan de knopjes komt er :

1. Helemaal geen geluid meer uit of
2. Klinken de patterns heeel hakkelig alsof sommige noten niet worden gespeeld....

Aangezien ik me bezighoud met het bestrijden van branden en ongelukken en niet met elektronica, vraag ik hulp of het forum.

Wie kan en wil mijn TB weer in orde maken???

Greets,

Luuk

ja, net geprobeerd..zelfde resultaat..na ongeveer 3 kwartier begint het geauwehoer weer..
Klinkt ergens wel cool, maar is totaal niet bedoeling, natuurlijk..Bedankt voor de suggestie in ieder geval.

Nee, ik ga mn 303 geen klappen geven....

Tis wel zo, dat als ik onder de potmeters een beetje druk uitoefen, de patterns weer beginnen te klinken zoals ze horen te klinken...

Wie o wie ???

Lijkt mij een klusje doorsolderen met contactspraytherapie.
Koop een rolletje tin en een fijne bout.
Stook de soldeereilanden van bewegende en warm-wordende onderdelen heet en voeg wat tin toe.
Evt scheurtjes in contacten verdwijnen nu als sneeuw voor de zon.
(Smerende) Contactspray helpen de potmeters minder te haperen.

Is toch leuk om zo'n ding eens open te maken?

Ik heb net mijn jp8000 open gemaakt. 16 schuiven vervangen omdat er twee daarvan niet lekker waren. (16 x 10= 160 pennetjes los en weer vast gesoldeerd) 4 uurtjes werk en het beestje is weer als nieuw!

Ik leen dit topic even om mijn 303 problematiek ook eens onder de aandacht te brengen, het lijkt als ik n sequence speel alsof mn noten compleet verlopen en mn 303 compleet ge-detuned lijkt, iemand die m kan en wil stemmen?

''t zijn een paar kouwe lassen bij je potmeters kennelijk, die moeten doorgesoldeerd worden.

*Begin er niet aan zonder een greintje ervaring, je Drumcomputer gaat er dan alleen op achteruit.
Zoek een theoretisch goed onderlegde techicus die handig is met een soldeerbout.
*schroef 'm samen open
*Leer van 'm: :okdan:

Laatst gewijzigd:
Back